Rivaldo schreef:Nee, dit is ten eerste totaal geen aanval op dikke mensen of discriminatie.
Wat hier staat is trouwens vooral niet voor toepassing voor mensen met dikmakende medicijnen, zeker niet!
Ik zie het op concours steeds meer, te dikke mensen te paard.
Ik erger me er ook steeds meer aan.
O YES daar gaan we weer
Citaat:
- Je zit het paard, hoe je het wend of keert gewoon in de weg.
Paardrijden is al moeilijk genoeg, door die extra kilo's kan je niet makkelijk meezitten o.i.d.
je moet wel echt heel dik zijn om niet meer mee te kunnen bewegen. Er genoeg ruiters die dik(ker) zijn, maar uitstekend rijden.
Citaat:
- Daarnaast vind ik het ook gewoon niet eerlijk voor het paard, omdat jij als eigenaar ook minder kan eten zodat je paard het makkelijker heeft.
Gewoon minder eten? Waarschijnlijk heb je geen idee waar je over praat, maar bij overgewicht spelen veel factoren een rol, waaraan betrokkene niets aan kan doen. Dat heeft met erfelijkheid te maken maar vooral de manier waarop de zwangerschap verlopen is. Zo worden baby's van rokende zwangeren lichter geboren, maar hebben een grotere kans op overgewicht.
Blijvend afvallen is bijzonder moeilijk wat ook wel blijkt, dat dat maar 7% van de lijners ooit in hun leven lukt....
Citaat:
- Is het wel gezond?
Gezond voor wie? Voor de ruiter? Nou, 't is goed dat hij aan sport doet. Dat helpt het overgewicht onder controle te houden.
Voor het paard? Natuurlijk niet. Een paard is gewoon niet gebouwd om een mens te dragen. Ook niet een ruiter met gezond gewicht.
Citaat:
Is er geen grens?
Natuurlijk wel. Maar die is wel afhankelijk van vele factoren; rijvaardigheid en fitheid van de ruiter, lengte, bouw en conditie van het paard. In ieder geval te veel factoren om hier maar weer het zoveelste lijstje met stokmaat en max gewicht neer te plempen.
Citaat:
Je kan mij nooit wijsmaken, dat als er 100 kilo op je rug drukt dat je daar veel gezonder van wordt

Nou, hopelijk niet op mijn rug!
Maar dat geldt net zo hard voor die vent van 1.95 m van 100 kg, ookal heeft die een gezond gewicht. Dus wat heeft dit met dik zijn te maken??
Citaat:
Ben ik hier nou zo extreem in?
Edit; 1 reden weggehaald die nergens op sloeg.
Citaat:
- M'n vierde reden, ik vind het er gewoon niet uitzien. Zo'n vet persoon wat meehobbelt, van de misschien wel goede paarden komt niks terecht.
Extreem niet, kortzichtig wel. 1 reden ben je al achter dat dat nergens op sloeg, dat was ook ronduit beledigend. Nou de rest nog!
O Ja:
Citaat:
Nee, dit is ten eerste totaal geen aanval op dikke mensen of discriminatie.
Wat hier staat is trouwens vooral niet voor toepassing voor mensen met dikmakende medicijnen, zeker niet!
Hiermee overtref je alles. Dit is voor mij echt het toppunt van kortzichtigheid.
Een paard heeft echt geen idee of je overgewicht door medicijnen komt, of door teveel eten, of dat je gewoon een boomlange vent met op zich een slank postuur bent. Als je te zwaar bent voor dit paard, ben je te zwaar.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 11-07-11 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt