Niveau is bedroevend...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:51

Ik ben het helemaal met je eens! Ik rijd nu al anderhalf jaar een jong paard (die nu van mij is inmiddels) en ik merkte dat de vorige eigenaar ook veel te snel wilde dat het beest in de krul liep. Terwijl ik nog bezig was met haar fatsoenlijke rechte lijnen te laten lopen. Ik ben blij met ieder klein stapje dat we vooruit gaan en of dat nu één of drie jaar duurt zal me een worst wezen. Zolang zij en ik maar plezier met elkaar hebben en samen wat leren.
Mijn instructrice zegt dat je een paard best eens flink been mag geven (lees een schop) als hij totaal niet voorwaarts wil, maar de voorwaarde is dan wel dat je daarbij de hele voorkant loslaat zodat het paard ook echt vooruit kan, want dat wil je. Ik heb het één keer geprobeerd en daarna was het voor haar meteen de hele les duidelijk dat als ik mijn been eraan legde ze vooruit moest.

Shetpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:30

Ik sluit me hierbij aan. Maar naast dat vind ik dat sommigen zich tegenover andere mensen ook beroerd gedragen. Als ik 'succes' zeg, kijken sommigen me aan alsof ik gek ben. Ook het paard in erzomaar voorplanten vind ik ook zoiets... Maargoed...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:32

Supervixen schreef:
Ik ben het helemaal met je eens! Ik rijd nu al anderhalf jaar een jong paard (die nu van mij is inmiddels) en ik merkte dat de vorige eigenaar ook veel te snel wilde dat het beest in de krul liep. Terwijl ik nog bezig was met haar fatsoenlijke rechte lijnen te laten lopen. Ik ben blij met ieder klein stapje dat we vooruit gaan en of dat nu één of drie jaar duurt zal me een worst wezen. Zolang zij en ik maar plezier met elkaar hebben en samen wat leren.
Mijn instructrice zegt dat je een paard best eens flink been mag geven (lees een schop) als hij totaal niet voorwaarts wil, maar de voorwaarde is dan wel dat je daarbij de hele voorkant loslaat zodat het paard ook echt vooruit kan, want dat wil je. Ik heb het één keer geprobeerd en daarna was het voor haar meteen de hele les duidelijk dat als ik mijn been eraan legde ze vooruit moest.

Idd, als ik been geef en hij reageert niet krijgt hij een schopje en of we nou normaal weggaan of keihard, maakt niet uit, als we maar gaan. Hoofdhouding maakt ook niet uit, eerst vooruit

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:16

ik ben een aantal jaren gestopt met intensief rijden (zwangerschappen) en sinds een tijdje weer begonnen.
Ik vind het niveau op wedstrijden helemaal niet bedroevend slecht.
Als het goed is begin je bij de B klasse en laat je daar zien dat je paard en jij de eerste basisprincipes van de dressuur onder de knie hebben.
Veel ruiters en amazones vinden dat heel leuk en moeilijk en moeten knokken voor een winstpuntje, andere vliegen door deze klasse heen,
maar zijn we niet allemaal ooit beginner geweest? Hebben we niet allemaal wel eens een tik op een verkeerd moment gegeven of begrepen we het paard niet.

Het is de kunst om te leren hoe je in goede harmonie kunt rijden maar daar heb je wel een levenstaak aan en kun je dus niet na 1 les, 1 wedstrijd, of een paar weken, daar groei je als het goed is in.

pure mishandeling zou nooit moeten mogen dus ook niet op het wedstrijdterrein

Tendance

Re: Niveau is bedroevend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:49

AAAAAAHHHHHHHHHHHHH Waarom doen jullie zo lelijk tegen elkaar op pagina 27.
Ik heb de laatste berichten alleen even mee gelezen, maar kan er geen touw meer aan vast knopen!!
Wil iedereen weer goed gaan lezen en dan op de juiste manier reageren?
Dan snap ik er tenminste ook weer wat van... En dat heeft niet met intelligentie te maken.

Ik zie daar veel piranha's, maar kan er geen touw meer aan vastknopen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:56

Tendance schreef:
AAAAAAHHHHHHHHHHHHH Waarom doen jullie zo lelijk tegen elkaar op pagina 27.
Ik heb de laatste berichten alleen even mee gelezen, maar kan er geen touw meer aan vast knopen!!
Wil iedereen weer goed gaan lezen en dan op de juiste manier reageren?
Dan snap ik er tenminste ook weer wat van... En dat heeft niet met intelligentie te maken.

Ik zie daar veel piranha's, maar kan er geen touw meer aan vastknopen.

Als je het niet snapt. mag je mij wel PB-en hoor :D
Om dit te kunnen snappen heb je nl. geen intelligentie nodig, je zet een stel vrouwen bij elkaar (en eventueel een paar valse nichten) en het onderwerp is paarden, het liefst sportpaarden, bit en sporen, voila, alle ingrediënten bij elkaar voor een valse discussie.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:05

Ja inderdaad, maar er was even geen sprake meer van een discussie volgens mij! Meer haren trekken, krabben, bijten.....
Bitchfight!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:07

Ja, ik had al bijna de popcorn erbij gepakt!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:14

Gooische vrouwen, Dames in de dop, Echte meisjes in de jungle enz. zijn er niets bij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:20

Misschien een idee voor John de Mol: een reallife-soap met paardenmeisjes/jongens. Als locatie dan een grote pensionstal met binnenbakken, boxen, solarium, kantine, ijzers, stang/trens e.d. en daarnaast een weitje met de paardjes 24/7 buiten, natuurlijk bekappen, bitloos enz.. Lijkt me heerlijk zo'n soap, hoef je niet meer op Bokt in te lezen.
Af en toe wat leuke setjes/peesjes/ voorbij laten komen of op bezoek bij Anky of Rath, een tv-programma ontwikkelen is zo makkelijk. :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:21

Ik wil wel meedoen! Lijkt me geweldig....
Ik denk alleen, dat na een week iedereen gillend bij me wegrent!! HAHAHA

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:27

Ik ken wel wat mensen die hard zullen wegrennen :D

Maar even serieus, ik vind het belachelijk dat hier foto's/filmpjes worden geplaatst van mensen die niet deelnemen aan de discussie. Van professionele ruiters kan ik het nog enigszins begrijpen, maar om op een willekeurig plaatselijk concours te gaan filmen en deze filmpjes hier plaatsen is IMO not-done.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:28

Dat vind ik ook zeker NOT done, tenzij er toestemming gevraagd is, maar dat wil ik niet geloven.

Zou jij het aandurven Electra63?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:32

ik zou meedoen :Y)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:33

Tendance schreef:
Dat vind ik ook zeker NOT done, tenzij er toestemming gevraagd is, maar dat wil ik niet geloven.

Wat?
Meedoen in die soap of mij laten filmen en laten beoordelen door bokkers?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:34

Electra63 schreef:
Misschien een idee voor John de Mol: een reallife-soap met paardenmeisjes/jongens. Als locatie dan een grote pensionstal met binnenbakken, boxen, solarium, kantine, ijzers, stang/trens e.d. en daarnaast een weitje met de paardjes 24/7 buiten, natuurlijk bekappen, bitloos enz.. .

Niet binnen dezelfde straal van 100 meter, dat trek ik niet :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:35

Arabesk schreef:
Electra63 schreef:
Misschien een idee voor John de Mol: een reallife-soap met paardenmeisjes/jongens. Als locatie dan een grote pensionstal met binnenbakken, boxen, solarium, kantine, ijzers, stang/trens e.d. en daarnaast een weitje met de paardjes 24/7 buiten, natuurlijk bekappen, bitloos enz.. .

Niet binnen dezelfde straal van 100 meter, dat trek ik niet :+

Laat ik nou net voor jou één van de hoofdrollen in gedachte hebben :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:35

Electra63 schreef:
Tendance schreef:

Wat?
Meedoen in die soap of mij laten filmen en laten beoordelen door bokkers?

Meedoen met mij in een soap... Zou je dat aandurven?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:36

Electra63 schreef:

hahaha ik ook!!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:39

Nee dank je, IRL ben ik niet zo spectaculair als op bokt. Elke keer weer als bokkers me voor het eerst IRL meemaken is het standaard commentaar 'je valt heel erg mee' _O- (ik bijt dus niet haha)

Pas als iemand wat aan me vraagt geef ik antwoord. En op bokt worden veel vragen gesteld dus dán zeg ik wat.

Wil niet zeggen dat ik niet uit mijn stekker kan gaan. Vervelende mannen die denken dat boven vrouwen staan gaan er wel aan, met huid en haar in duizend stukjes. :Y) Maar dat kan overal gebeuren, bijv. recent nog in de Hema. Heel de winkel viel stil toen ik uitviel, maar dat even terzijde. :')

Ik wil wel meedoen, maar alleen als ik oogjes van normals mag uitkrabben :') :') :')

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:40

Tendance schreef:
Electra63 schreef:

hahaha ik ook!!!

mag ik ook mee doen _O- wou altijd al actrice worden :))

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:41

Big brother; alleen maar vrouwen, ubernormals en ubernaturals in één huis, met de paardjes aan het BB huis, de ene in stalletjes de ander op een track rondom het huis.

Ik denk dat alleen vrouwen in één huis al genoeg is voor catfight uberhaupt. Pensionstallen zijn meestal alleen al daarom broeinesten. :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:42

Ik wil en kan met iedereen wel in een soap, ik garandeer alleen geen vrede. Maar volgens mij is het ook de bedoeling van een soap dat er flink gedonder is. :D
Maar het verschil is, dat ik meestal een middenweg kies. Een binnenbak met weidegang 12 tot 14 uur per dag. Dressuurrijden en lekker buiten rijden.
Lekker afwisseling en natuurlijk geen mishandeling. Maar wij hebben een dominante ruin, die wel eens een klap krijgt als hij de baas wil spelen, niets mis mee. Mijn kinderen hebben vroeger ook wel eens een opvoedkundige tik gehad.
Mijn mening is dat er overal misstanden kunnen voorkomen. Dieren zijn nu eenmaal afhankelijk van mensen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:44

Maar ik ga deze discussie verlaten, ik moet morgen namelijk werken in tegenstelling tot sommige discussiegenoten. Ook daar zie je alweer het verschil. :wave:

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:45

Dan kan ik er ook wel bij, met de boerderij waar m'n paard staat. Daar is van alles wel wat, een soort mix van alle stijlen door elkaar.
Behalve wedstrijden, dat doet niemand hier :)