Heeej t topic loopt nog!
pietsie schreef:in mijn ogen is boeren nuchterheid gewoon helder verstand en de boel niet mooier maken dan het is, heeft niks te maken waar je vandaan komt ( al woon ik wel op een boerderij haha)
Hahaha idem hier! Helemaal mee eens 
Anne_GTI schreef:Tendance; je bent gewoon veel te nuchter voor dat zweverige gedoe over dominantie bladiebla.

Heb ik ook... Een paard moet luisteren als je hem wat vraagt en daarop reageren. Of je dan altijd de gewenste reactie krijgt is een tweede maar jij wenst net als ik niet genegeerd of aan de kant geschoven te worden door een paard.
Daar zit hem ook de kneep met Gert. Die stelt ook hele duidelijke vragen aan het paard en die moet daar op een paardemanier op reageren. Dat zit in de aard van het paard dus voor een paard is dat duidelijk.
Al dat geneuzel er omheen over 7 spelletjes, oranje stokken, het aantal kruintjes en de vorm van allerlei lichaamsdelen doet er helemaal niet toe. Als het eruit ziet als een paard is het gewoon een paard. Tenzij het grotere oren heeft, want dan is het een ezel en gestreept een zebra.
helemaal mee eeens!
Tendance schreef:Oh het topic is toch al niet meer wat het geweest is...
Streng is: Als je met een kind bepaalde afspraken maakt, dan moet je daarna handelen. Niet alleen je kind maar ook jijzelf. Afspraak is afspraak en als je, je niet aan afspraken houdt dan volgt er een consequentie.. Dat is namelijk later in de werkomgeving ook het geval.
Ik bedoel dan niet streng in het geval van slaan etc. Maar streng alszijnde: gemaakte afspraken moeten nageleefd worden!!! En daar ook niet of zo min mogelijk van afblijven, maar streng op de afspraken en de naleving ervan toezien....
Een kind vraagt ook om duidelijkheid en een strenge afbakening van de regels en anders gaan ze zelf wel op zoek naar de grens. Als die nou al gegeven is, dan geeft dat een kind een stuk meer rust, omdat ze weten waar ze aan toe zijn...
Streng betekent naar mijn idee niet: Slaan of straf geven, maar duidelijk en op 1 lijn handelen.
Ik zie te veel ouders, die geen consequenties durven te nemen, omdat ze bang zijn, dat hun kind ze niet meer lief vind. Dat zijn vaak leerlingen, die in de samenleving ook een probleem gaan krijgen.
Plus dat ik niet tegen de corrigerende tik ben. Ikzelf heb hem redelijk wat keren gehad en het heeft niets tekort gedaan aan de band die ik met mijn ouders heb!
Ik denk dat er meer mensen zijn, die een mindere band met hun ouders hebben, dan een betere...
En wederom hier helemaal mee eens,
Begint een beetje saai te worden, al die gelijkgezinde hollandse nuchtere mensen..

Miss moet ik toch eens in die topics die Tendance in een Link heeft staan gaan rondneuzen...ff de boel een beetje opschudden