Wat vind je van Gert van den Hof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind je van Gert van der Hof?

Helemaal geweldig!
93 (21%)
In sommige gevallen een prima oplossing
232 (53%)
Slecht (en ouderwets)
112 (25%)

Totaal aantal stemmen: 437

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:52

Anne_GTI schreef:
Tendance; je bent gewoon veel te nuchter voor dat zweverige gedoe over dominantie bladiebla.

:+ Heb ik ook... Een paard moet luisteren als je hem wat vraagt en daarop reageren. Of je dan altijd de gewenste reactie krijgt is een tweede maar jij wenst net als ik niet genegeerd of aan de kant geschoven te worden door een paard.

Daar zit hem ook de kneep met Gert. Die stelt ook hele duidelijke vragen aan het paard en die moet daar op een paardemanier op reageren. Dat zit in de aard van het paard dus voor een paard is dat duidelijk.

Al dat geneuzel er omheen over 7 spelletjes, oranje stokken, het aantal kruintjes en de vorm van allerlei lichaamsdelen doet er helemaal niet toe. Als het eruit ziet als een paard is het gewoon een paard. Tenzij het grotere oren heeft, want dan is het een ezel en gestreept een zebra.

kijk deze visie deel ik volkomen (ik ben denk ik ook te nuchter)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:53

Electra63 schreef:
Tendance schreef:
Helemaal goed, maar degene die het niet bedoelden, die kunnen nu dit lezen.

Ja juf ;)

Ik denk, dat jij wel geschikt bent voor Moderator :D

NEE, dat zie je verkeerd!!! Dat moet je aan andere mensen overlaten!!!
Pas op hoor! Je lijkt me nog steeds aardig maar krijg nu door, dat als ik niet oppas, ik zoineens een stapeltje werk erbij heb in plaats van eraf!
En daar word ik nie blij van nie....hahahaha

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:57

pietsie schreef:
Anne_GTI schreef:
Tendance; je bent gewoon veel te nuchter voor dat zweverige gedoe over dominantie bladiebla.

:+ Heb ik ook... Een paard moet luisteren als je hem wat vraagt en daarop reageren. Of je dan altijd de gewenste reactie krijgt is een tweede maar jij wenst net als ik niet genegeerd of aan de kant geschoven te worden door een paard.

Daar zit hem ook de kneep met Gert. Die stelt ook hele duidelijke vragen aan het paard en die moet daar op een paardemanier op reageren. Dat zit in de aard van het paard dus voor een paard is dat duidelijk.

Al dat geneuzel er omheen over 7 spelletjes, oranje stokken, het aantal kruintjes en de vorm van allerlei lichaamsdelen doet er helemaal niet toe. Als het eruit ziet als een paard is het gewoon een paard. Tenzij het grotere oren heeft, want dan is het een ezel en gestreept een zebra.

kijk deze visie deel ik volkomen (ik ben denk ik ook te nuchter)

We trekken hier al bijna een heel blik nuchtere hollanders open...
Gert is ook zo heerlijk nuchter!!!

pietsie

Re: Wat vind je van Gert van den Hof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:59

Dat is denk ik ook het verschil van reacties wat ik al eerder aanhaalde, wij horen bij de mensen met de boeren nuchterheid !

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:07

pietsie schreef:
Dat is denk ik ook het verschil van reacties wat ik al eerder aanhaalde, wij horen bij de mensen met de boeren nuchterheid !

Ik kom uit de stad, maar ik ben het wel met jullie eens.

Tendence: ik ben heel goed in delegeren ;) .

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:09

electra om boerennuchterheid te hebben hoef je geen boer te zijn hoor ,dat is iets wat in je zit !

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:10

Electra63 schreef:
pietsie schreef:

Hmmmm dan kun je ook heel goed het onderwijs in, tenminste het bestuur (moet natuurlijk ook wel)...
Maar ik woon ook in de stad, maar veel boeren zijn stadsers geworden, waarbij de nuchterheid in het bloed is gebleven..
Wie weet 1 van je voorouders???

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:14

in mijn ogen is boeren nuchterheid gewoon helder verstand en de boel niet mooier maken dan het is, heeft niks te maken waar je vandaan komt ( al woon ik wel op een boerderij haha)

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:15

tendance de scholen zijn alweer begonnen en je hebt nog tijd om hier te bokken ,zie wel ...gewoon tussendoor kan best

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:17

Ik vind Gert ook wel prima, van mij hoeft het allemaal niet in 1oo stappen te gaan.
Ik vind: dit is de bedoeling en zo gaan we het doen misschien wel eerlijker dan elke dag wat meer/ anders.

Het zal van baas tot baas en van paard tot paard schelen of je het wat vindt en of het werkt.

Nadeel van gert is dat hij zo goed kan blijven zitten en dat de samenwerking met zijn broer zo goed is dat het niet commercieel is. In de zin van je kunt het andere mensen niet aanleren. Je kunt er geen cursussen in geven en het niet op 10 dvd;s uitbrengen als methode.

Ik heb hem meerdere malen in het echt gezien en ik heb er veel bewondering voor.
De grap is dat ik er nog best wel wat overeenkomsten in zag in opvattingen met de theorie van piramidetrainingen, maar dat zal vast niet iedereen met me eens zijn en willen horen.

Ik vond het ook erg knap dat hij wist te vertellen nadat hij het paard had bekeken hoe hij ging reageren en hoe hij hem naar voren ging krijgen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:17

@ Pietsie: Dat klopt ook!!! Vond het gewoon leuk om het zo te verwoorden!
Ik heb vandaag maar 4 lesuurtjes...
Heb namelijk normaal op dit moment 4e klassers, maar die hebben al geen les meer...
Examens beginnen binnenkort.
Nu heb ik dus een ontzettend versnipperd rooster...

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:18

Ik vind het een goede methode. Wat kan hij zitten zeg! :o Heb net wat filmpjes gekeken.
Maar zelf ben ik meer een 'vertrouwenspersoon' die eerst een band zou willen opbouwen. :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:19

raket schreef:
Ik vind Gert ook wel prima, van mij hoeft het allemaal niet in 1oo stappen te gaan.
Ik vind: dit is de bedoeling en zo gaan we het doen misschien wel eerlijker dan elke dag wat meer/ anders.

Het zal van baas tot baas en van paard tot paard schelen of je het wat vindt en of het werkt.

Nadeel van gert is dat hij zo goed kan blijven zitten en dat de samenwerking met zijn broer zo goed is dat het niet commercieel is. In de zin van je kunt het andere mensen niet aanleren. Je kunt er geen cursussen in geven en het niet op 10 dvd;s uitbrengen als methode.

Ik heb hem meerdere malen in het echt gezien en ik heb er veel bewondering voor.
De grap is dat ik er nog best wel wat overeenkomsten in zag in opvattingen met de theorie van piramidetrainingen, maar dat zal vast niet iedereen met me eens zijn en willen horen.

Ik vond het ook erg knap dat hij wist te vertellen nadat hij het paard had bekeken hoe hij ging reageren en hoe hij hem naar voren ging krijgen.

Ben het helemaal met je eens, maar ik denk niet dat Gert het erg vindt dat hij het niet aan iedereen kan leren.
Levert hem commercieel gezien toch meer klanten op, dan als iedereen het zelf ging doen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:24

Zo bedoelde ik het niet, meer als: Roberts en Voets en Parelli hebben methodes die iedereen aan te leren zijn, ik geloof dat dat meer " fans" opleverd.
Zoals Gert het doet, is alleen weggelegd als je ZO goed kunt blijven zitten, anders is het hele effect weg.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:27

Electra63 schreef:
pietsie schreef:

Dat was mij ook al opgevallen :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:47

raket schreef:
Zo bedoelde ik het niet, meer als: Roberts en Voets en Parelli hebben methodes die iedereen aan te leren zijn, ik geloof dat dat meer " fans" opleverd.
Zoals Gert het doet, is alleen weggelegd als je ZO goed kunt blijven zitten, anders is het hele effect weg.

Ik snap wel wat je bedoelt, maar bedoel meer dat de "fans" die hij heeft hem niet zomaar na kunnen doen, maar dat dat voor hem financieel niet zo erg is.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:51

Heeej t topic loopt nog!

pietsie schreef:
in mijn ogen is boeren nuchterheid gewoon helder verstand en de boel niet mooier maken dan het is, heeft niks te maken waar je vandaan komt ( al woon ik wel op een boerderij haha)

Hahaha idem hier! Helemaal mee eens +:)+

Anne_GTI schreef:

:') helemaal mee eeens!

Tendance schreef:
Oh het topic is toch al niet meer wat het geweest is...
Streng is: Als je met een kind bepaalde afspraken maakt, dan moet je daarna handelen. Niet alleen je kind maar ook jijzelf. Afspraak is afspraak en als je, je niet aan afspraken houdt dan volgt er een consequentie.. Dat is namelijk later in de werkomgeving ook het geval.
Ik bedoel dan niet streng in het geval van slaan etc. Maar streng alszijnde: gemaakte afspraken moeten nageleefd worden!!! En daar ook niet of zo min mogelijk van afblijven, maar streng op de afspraken en de naleving ervan toezien....
Een kind vraagt ook om duidelijkheid en een strenge afbakening van de regels en anders gaan ze zelf wel op zoek naar de grens. Als die nou al gegeven is, dan geeft dat een kind een stuk meer rust, omdat ze weten waar ze aan toe zijn...

Streng betekent naar mijn idee niet: Slaan of straf geven, maar duidelijk en op 1 lijn handelen.

Ik zie te veel ouders, die geen consequenties durven te nemen, omdat ze bang zijn, dat hun kind ze niet meer lief vind. Dat zijn vaak leerlingen, die in de samenleving ook een probleem gaan krijgen.

Plus dat ik niet tegen de corrigerende tik ben. Ikzelf heb hem redelijk wat keren gehad en het heeft niets tekort gedaan aan de band die ik met mijn ouders heb!
Ik denk dat er meer mensen zijn, die een mindere band met hun ouders hebben, dan een betere...

En wederom hier helemaal mee eens,
Begint een beetje saai te worden, al die gelijkgezinde hollandse nuchtere mensen.. :+ :D

Miss moet ik toch eens in die topics die Tendance in een Link heeft staan gaan rondneuzen...ff de boel een beetje opschudden O:)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:53

sporter schreef:
Electra63 schreef:

Dat was mij ook al opgevallen :D[/quote]

Luister dan ook eens :(

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:56

Hahaha!!!!!! Electra geweldig!!!

En Famke, dat is best leuk hoor alleen had ik het beter niet kunnen doen, want nu trekken die mensen die nog niet weg waren getrokken daar ook naartoe!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:59

Tendance schreef:

En Famke, dat is best leuk hoor alleen had ik het beter niet kunnen doen, want nu trekken die mensen die nog niet weg waren getrokken daar ook naartoe!

Sporter schijnt een man te zijn en je weet: 2 dingen tegelijkertijd, dat is moeilijk :D

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:03

saskiakefie schreef:
Popcornlover: Hij hangt wel hoor kijk maar eens wat filmpjes :j

Ik weet niet of ik het verkeerd zie maar volgens mij rijd hij op het merendeel van de filmpjes met een halster of halstertouw?
Dus dat zou betekenen dat hij niet aan een bit 'hangt'..

Ik sta er zelf vrij dubbel tegenover, denk dat het best kan helpen zo als eerste keer.
Het paard heeft dan de eerste ervaring met iemand op de rug gehad, daarna kan je rustig aan zelf verder.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:09

_Lot_ schreef:
saskiakefie schreef:
Popcornlover: Hij hangt wel hoor kijk maar eens wat filmpjes :j

Ik weet niet of ik het verkeerd zie maar volgens mij rijd hij op het merendeel van de filmpjes met een halster of halstertouw?
Dus dat zou betekenen dat hij niet aan een bit 'hangt'..

Ik sta er zelf vrij dubbel tegenover, denk dat het best kan helpen zo als eerste keer.
Het paard heeft dan de eerste ervaring met iemand op de rug gehad, daarna kan je rustig aan zelf verder.

Hij heeft inderdaad een halster om!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:09

Electra63 schreef:
Tendance schreef:

Sporter schijnt een man te zijn en je weet: 2 dingen tegelijkertijd, dat is moeilijk :D

Dat is het verschil tussen mannen en vrouwen. Mannen doen 1 ding goed ! Vrouwen doen van alles wat maar niks echt goed :D ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:10

Tendande:
Sporter heeft graag het laatste woord ;) en nu ga ik ff wat nuttigs doen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:14

Electra63 schreef:
Tendande:
Sporter heeft graag het laatste woord ;) en nu ga ik ff wat nuttigs doen.

Dat is toch echt een vrouwenkwaal. :+