Professor schreef:U kunt ook niet beoordelen hoe er 50 jaar geleden werd gereden, ik trouwens ook niet aangezien ik toen nog geen wedstrijden starte en te jong was om een beoordeling te geven over deze tijd.
Met internet als bron kun je tegenwoordig wel een aardige indruk krijgen hoor.
Professor schreef:U vergelijk gaat mank in 1976 was het niveau hoger dan nu, dat bent u waarschijnlijk even vergeten????
Ik denk dus dat het niveau nu hoger ligt
Daarin verschillen wij dus van mening
Professor schreef:Verwonderlijk dat het woord tact en taktfouten steeds weer doorelkaar gehaald word hier door de zg experten wat blijkt dat 2 systemen doorelkaar gehaald worden of beter gezegd twee Scholen.
Gut, gaan we op die toer? Jammer hoor. Ik ga toch ook niet op jouw posts zitten mierenn**ken omdat je talloze met een s schrijft?
Maar goed, als je er op inhoud niet meer uitkomt en/of niet kunt verkroppen dat een ander een andere mening is toegedaan dan kun je dus nog altijd op die toer gaan. Kinderachtig. Van iemand die zich proffessor noemt had ik meer niveau verwacht
Professor schreef:En als trainer van paarden en ruiters hoeft men zelf niet op de voorgrond te treden maar moet wel scherper kijken als de doorsnee ruiter op de tribune.
Dus als ik het goed begrijp pik jij als klassieke trainer die de huidige dressuursport verafschuwd ook je graantje mee aan de commercie door wedstrijdruiters te trainen? Want ik neem aan dat jij niet voor nop instructie staat te geven?
liljebo schreef:Hou je het werkelijk voor onmogelijk dat mensen wel degelijk een zeer hoog potentieel hebben (nee hoor, ik bedoel om de dooie dood niet mijzelf ), mogelijk zelfs een neus hebben voor het kiezen van het juiste paard en dat goed opleiden, maar werkelijk niet de wedstrijdsport in willen bijvoorbeeld omdat ze problemen hebben met de manier waarop de jury op vandaag graag een dressuurproef gereden ziet (dan doel ik op de modernisering die jij noemt) om goed beargumenteerde redenen of gewoon geen behoefte hebben aan competitie, maar slechts vanuit een intrinsieke motivatie zichzelf en hun paard willen verbeteren?
Ik denk zowiezo dat 90% van de ruiters de intrinsieke motivatie hebben om zichzelf en hun paarden te verbeteren. Ongeacht of zij nu wel of niet wedstrijden rijden. Als je die motivatie niet hebt kom je als wedstrijdruiter ook nergens. Verder kan ik best begrijpen waarom mensen geen wedstrijden willen rijden. wat mijn punt is, is dat mensen altijd behoefte aan bevestiging en bewondering hebben. Dus als men zijn vaardigheid niet op wedstrijd laat zien, dan zal men wel andere manieren kiezen om zijn vaardigheden aan de wereld te laten zien. Linksom of rechtsom. Daar kun je heel veel mogelijkheden voor bedenken. Het punt is dat de weg die je daarvoor kiest je niet automatisch een beter mens maakt. Wat je onderscheidt is HOE je die weg bewandeld.
liljebo schreef:Denk absoluut niet dat kritiek op bepaalde ruiters uit de huidige top per definitie gebaseerd is op jaloerzie, maar dat er wel degelijk mensen zijn die vanuit hun overtuiging dergelijke kritiek uiten.
Maar dat is ook iets menselijks. Kritiek leveren doen we allemaal. Met legitieme redenen, maar soms ook met minder mooie redenen. Als je geen overtuiging, geen passie in je leven hebt, dan is je leven ook maar saai.
Je moet alleen wel blijven relativeren, en dat doet dan weer niet iedereen.