Vulina schreef:Wat doe jij met een veulen van bv 3 maand oud Faux, die je echt keihard bijt?
Raar maar waar, maar een veulen bijt niet ineens keihard.
Een veulen begint met lichtjes sabbelen met de lipjes, wat uitproberen, aan de mouw knabbelen, likjes geven. Met het tandeloze mondje speelse hapjes geven. Lief en schattig allemaal? Toch?
En dan ineens komen die tandjes er en het veulentje doet hetzelfde en huppa, ineens krijgt dat beest een oplawaai voor zijn kiezen.
Ik pak het "probleem" aan bij dat eerste sabbelen. Ik duw het hoofdje IEDERE keer weg. Het minste dat ik dat mondje voel, duw ik het hoofd weg. Zo ver als het moet en zo vaak als het moet. Niet 1 keer toelaten, ook niet omdat je net aan het uitmesten was of omdat je net met een stalgenoot aan het praten was en je lette even niet op.
Ook van in het begin duidelijk maken dat jij de baas bent. Een baas die niet gebeten, gestampt, omvergelopen,...wil worden.

Ik weet echt wel wanneer er echt niks is, of dat er ook maar iets zou kunnen zijn. Maar goed, jullie jullie manier, ik blijf het op mijn manier doen