Professor schreef:
en die info heb je waarvan?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarcelDufour schreef:FaberSmid schreef:Prikkeldraad om/aan het bit, verzwaarde balken, balken aan benen tikken, zweepslag, staarten verdoven, halsriem met "spijkers", in de felle zon aanbinden, proppen in de oren en zo zijn er meer wandaden te beschrijven.
Was het niet passoa die met prikkeldraad betrapt en daar voor gestraft was?
geen flauw benul. Ik zou het niet durven doen met prikkeldraad, want ik ben bang voor verwondingen die de eerste maanden niet genezen.
MarcelDufour schreef:Professor schreef:Dat u dat gezien heeft is duidelijk, maar u heeft niet nagedacht over het feit dat een Hackmore een enorme druk op het neusbeen uitoefend en vele malen scherper werkt als een stang.
Dat u niet door heeft dat bitloos ook tong fouten kan opwekken, u denkt dan precies als elke doorsnee ruiter die niet weet wat de werking is.
Zelf geef ik Paardentango gelijk, door verkeerde inwerking (mechanische) van de mens onstaan tongfouten, hetzij het paard heeft een medisch probleem, wat bijna niet voorkomt ivb met tongfouten.
Persoonlijk ben ik het daar niet mee eens, want mijn hackamore zit altijd zo los dat er een vuist tussen kan, en ik gebruik nooit een ketting, maar een leren riempje. Dus de druk is minimaal. Paarden hebben soms rare gewoonten en tics, net mensen. Maar dat is mijn mening, en misschien heb ik het fout. Maar ik maakte me daar nooit druk om omdat ik er toch geen bit in had, dus de tong buitenboord mij geen enkel nadeel opleverde
FaberSmid schreef:U weet toch net zo goed als ieder hier, dat een tongfout een rijfout is (met een zelden uitzondering daar gelaten). En u weet ook dat er (spring)ruiters zijn die uit voorzorg gemak en winstbelang de tong vastbinden. En u weet ook dat een ruiter dat behoord te merken door te voelen.
kamsel schreef:Ik ben benieuwd naar de foto's van alle paarden. Ze hebben er 16 getest, en er staan 2 foto's, zijn die überhaupt wel van hetzelfde paard?
Daarnaast is er bij één paard (van de 16) een bloeding gezien en dus wordt in het onderschrift van de foto beweerd dat dat het effect van de rollkur is. Door de stelligheid van die opmerking word ik achterdochtig en twijfel ik aan de betrouwbaarheid van het onderzoek. Ze willen mi iets té graag bewijzen dat het slecht is en dat is erg jammer. Mij zegt 1:16 niets, wetenschappelijk ook niet, misschien zelfs wel toeval of domme pech, misschien wel die scoop.
Professor schreef:MarcelDufour schreef:Precies zoals jij het beschrijft, is het. Nou, ze kunnen het dak op die topruiters. Ik zal op ieder concours dat ik het zie er wat van zeggen. Mij durven ze echt niet te behandelen hoe ze die toezichthouders behandelen. Want ik betaal ze met gelijke munt terug.
Hiermee ben ik het volkomen eens, zelf doe ik niet anders.
MarcelDufour schreef:FaberSmid schreef:U weet toch net zo goed als ieder hier, dat een tongfout een rijfout is (met een zelden uitzondering daar gelaten). En u weet ook dat er (spring)ruiters zijn die uit voorzorg gemak en winstbelang de tong vastbinden. En u weet ook dat een ruiter dat behoord te merken door te voelen.
Ik ben daar inderdaad niet van overtuigd, omdat er paarden zijn die nog maar net zadelmak zijn en dit ook doen. Je zou zeggen dat ze dan nog geen slechte ervaring hebben gehad. Mijn paard deed dat bijvoorbeeld terwijl hij geen bit in de mond had. Dat ze die tong vastbinden, dat weet ik, omdat als die tong buitenbord steekt, deze ook vaak over het bit zit, en daarmee is het onmogelijk te rijden. Dat probleem had ik niet, daar het met een hackamore gebeurde, dus ik hoefde die tong ook niet vast te binden, daar ik er geen last van had met rijden.
zipje71 schreef:FaberSmid schreef:Is het niet diep triest dat meneer Gal, pas na Totilias (her)bekend wordt?
Nou dan loop je toch werkelijk achter want hij kreeg zijn fanclub toen hij met Lingh reed. Maar werkt het niet altijd zo? Michael Jackson gaat dood en ineens was iedereen fan en draaien de radiostations zijn muziek weer. FS je moet echt eens ophouden met die stemmingmakerij
FaberSmid schreef:Is dat de enige rede dat u het niet zou doen? U kan weten of het passoa was, dat is uw vakgebied?
Professor schreef:Dit is gebeurd in der Anlage bij Paul Schockemöhle.
Het gebeurde met jonge springpaarden die "klaargemaakt" werden voor het Bundeschampionat in Warendorf, het is een grote rel geweest in Duitsland, kwam op alle zenders op de tv.
Daarom wordt er nu geen springsport meer op de ARD, ZDF en NDR getoont.
Geen wielrennen meer, geen dressuur meer.
zipje71 schreef:Professor schreef:Dit is gebeurd in der Anlage bij Paul Schockemöhle.
Het gebeurde met jonge springpaarden die "klaargemaakt" werden voor het Bundeschampionat in Warendorf, het is een grote rel geweest in Duitsland, kwam op alle zenders op de tv.
Daarom wordt er nu geen springsport meer op de ARD, ZDF en NDR getoont.
Geen wielrennen meer, geen dressuur meer.
Dat is toch al weer een hele tijd terug en daarna is gewoon nog paardensport op dde Duitse zenders geweest. Pas na de dopingaffaires tijdens OS in China zijn ze gestopt met uitzenden
FaberSmid schreef:Bij jonge paarden is het net als bij ons mensen voelen bij de tandarts. Maar bij een paard die beleerd is en zeker op niveau gereden wordt, mag wat mij betreft de ruiter zich diep schamen en herscholing volgen. Omdat het paard dan met zijn tong tegendruk wil geven om de druk te verminderen, waarom zou een paard dat toch doen omdat het zo aangenaam is?