Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:37

smoes 1 is al druk in de maak........ de afstand.....

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:31

Ik begrijp het argument van de heer Professor niet helemaal: het is toch domweg zo dat spring- en "veelzijdigheidsruiters" (what-ever dat zijn) toch ook dressuurmatig behoorlijk moeten kunnen rijden en dus de principes van heer Professor zouden moeten kunnen tonen? Al spreken we alleen maar over het basiswerk zoals het rijden van een nette schouder-binnenwaarts waar ooit dit hele gekakel over begonnen is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:34

lijkt mij ook........ zulk hoogdravende oefeningen zullen nou ook weer niet getoond worden :D

we hebben het namelijk nog steeds over de basis :)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:38

KiWiKo schreef:
smoes 1 is al druk in de maak........ de afstand.....

En geen goede beschikbare paarden..en...

Ik denk persoonlijk, dat de professor met de staart tussen de benen is gevlucht. Hij is allang niet meer zo actief aanwezig en heeft denk ik wel in de gaten, dat er toch wel een paar bokkertjes komen kijken en hem dan gaan bestoken met vragen. Waar hij hier geen antwoord op kan geven, kan hij irl op een clinic natuurlijk niet maken. Dat heeft hij nu zo langzamerhand in de gaten en is dus met de staart tussen de benen vertrokken.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:46

Er is misschien voor sommigen een groot verschil tussen anoniem op internet zitten en je heel fraai voordoen en de werkelijkheid.
Voor mij zijn ze gelijk, het zijn allemaal èchte mensen die dingen schrijven toch?
Maar ja, dat ziet niet iedereen hetzelfde.

Ik heb mijn mogelijke hulp al aangeboden, terwijl ik niet eens zou komen, maar krijg niet eens antwoord, misschien een verkeerd paardenras.

Ook meer dan jammer dat Dhr. Kadankovitch met zijn uiterst goede bedoelingen in een minder goed daglicht is geplaatst, dat was zeker niet nodig. Ik kan allen maar hopen dat zijn naam gezuiverd wordt.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:21

Ik ben blij dat er meer duidelijkheid is, dus professor, mijn dank hiervoor. Verder kan ik het in ieder geval wel een beetje voor u opnemen, ook al zult u misschien dit niet nodig vinden. De kritiek van uitvluchten gaan in dit geval denk ik niet op. De optie die we besproken hebben tijdens de clinicdag is buiten de professor om, komen te vervallen. Duitsland is groot, dus het is niet ondenkbaar dat een geschikte dressuurruiter niet dicht bij het midden van Nederland woont. Bovendien is het dan een hele grote opgave om dan te komen opdraven met je paard voor iets waar je zelf weinig part of deel aan hebt, behalve dan misschien om de professor een plezier te doen. Dat hij een dressuurruiter mee zou willen vragen, vind ik helemaal te begrijpen. Je wilt een kundige ruiter en paard wat het 1 en ander goed kan laten zien. Op een springmanier je paard dressuurmatig loswerken en trainen, is in mijn ogen nou eenmaal niet helemaal hetzelfde als voor een dressuurproef. Een springruiter zal heus wel een schouderbinnenwaart kunnen laten zien, maar als je dan het verschil wilt laten zien tussen een goede gebogen en mooi gedragen schouderbinnenwaart, of het kunstje, dan heb je daar volgens mij wel wat meer geschoold materiaal voor nodig als we het hebben over een dressuuruitvoering.
We geven de professor even wat tijd om dit plan wat verder uit te denken en misschien al wat mensen te benaderen of zijn idee uberhaupt wel uitvoerbaar is en wanneer dit jaar dat dan zou kunnen. Dan kunnen we altijd nog zien wat te doen. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:30

ach kom :D als prof zo goed is als hij zelf vind, dan heeft hij lesklanten genoeg om uit te kiezen :D OOK lesklanten die dressuurmatig goed genoeg onderlegd zijn om een schouder binnenwaards te laten zien. Heeft hij deze niet in zijn bestand van lesklanten dan heeft hij OF weinig lesklanten of lesklanten van laag niveau OF er schort wat aan het lesgeven.

Stel dat hij alleen maar klanten heeft die nog puntjes op de i moeten hebben, nou....... met een paar weken intensieve begeleiding zit dat er zo op hoor! en anders kan Professor dat prima voordoen toch op zo een clinic dag. Hij kan dan prima zelf opstappen en zeggen "kijk, ZO doe je dat"

een oefening is wel of niet goed uitgevoerd, en dat heeft niks met springen of dressuren of circus te maken.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:30

Beste vur,

Het is zeer juist wat u geschreven heeft.
Maar de praktijkdag ligt niet op zijn oor, ik heb alleen meer tijd nodig dat wil zeggen Midfields heeft ook geschreven dat zij graag zou willen meewerken.
Zij kan nu niet en dat hebben wij allen kunnen lezen waarom.
En heeft ook geschreven wanneer alles achter de rug is dat zij zeer graag mee wil doen.
Het is van mij zeker geen smoes en eronderuit komen dat wil ik geheel niet, maar het vergelijk van een Dressuurpaard en een springpaard heeft u goed beschreven en moet voor iedereen toch duidelijk zijn.
Vind het alleen jammer dat er nu zoveel gesuggereerd wordt, en vreemd gereageerd wordt.
Men kan zo´n vergelijk hoe men LDR tegenover de modern Klassieke Dressuur wil tonen met de verschillende opvattingen van de oplossingen daarvan, alleen in een direkt vergelijk met Dressuurpaarden tonen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:52

Ik begrijp hieruit dat ik mijn wedstrijd 13 maart absoluut niet hoef af te zeggen?
Tsja, Kiwiko, ik ben bang dat je toch gelijk aan het krijgen bent.....

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:59

horseyfries schreef:
Ik begrijp hieruit dat ik mijn wedstrijd 13 maart absoluut niet hoef af te zeggen?
Tsja, Kiwiko, ik ben bang dat je toch gelijk aan het krijgen bent.....

En bedankt voor het goede lezen.
Kiwido krijgt geen gelijk, en verteld hier fabels.
Meerdere berichten met veel onzin en veronderstellingen jammer.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:08

Ik lees wél goed en ook ik vrees dat Kiwiko het toch bij het rechte end heeft.. u poogt zelfs de indruk te wekken dat de reden van uitstel nu de zwangerschap van Mindfields is.. nee Professor, u heeft in al uw topics zo hoog van de toren geblazen dat het nu toch opvallend is dat u geen enkele kandidaat om deel te nemen aan uw presentatie gedurende de clinic uit de hoed weet te toveren, en dat toch op z'n minst wel merkwaardig is. Wij bokkertjes hebben toch al die tijd moeten geloven dat u zo ongeveer de paus van de duitse dressuur was en nu blijkt dat niet Kiwiko fabels vertelt, maar dat u kennelijk degene bent die de feiten niet op tafel kan brengen.
Pijnlijk.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:18

prof, ik blijf bij mijn post tot dat je mijn stelling omtrent deze onderuit kan halen door uit te leggen waarom je lesklanten geen correcte SB of met een correcte aanleuning kunnen rijden, waarom je het dan zelf niet voor kan doen.

en dan wil ik graag ook horen waarom een SB of aanleuning of activatie van achteren anders is bij springen dan dressuur.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:23

KiWiKo schreef:
prof, ik blijf bij mijn post tot dat je mijn stelling omtrent deze onderuit kan halen door uit te leggen waarom je lesklanten geen correcte SB of met een correcte aanleuning kunnen rijden, waarom je het dan zelf niet voor kan doen.

en dan wil ik graag ook horen waarom een SB of aanleuning of activatie van achteren anders is bij springen dan dressuur.

Ben aan u geheel niet een verantwoording schuldig.
Ben zeker niet verplicht aan u een antwoord te geven.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:23

Oftewel.... ik heb er geen....

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:27

Nou huu peerdjes, huu ....ook ik ben wat verbijsterd vanwege de opmerkelijke machtsspelletjes, van overigens beide deelnemers hier. Maar blijf aub wel redelijk.

Iedereen verdient een eerlijke kans. Dat het is uitgelopen op een duel is waarschijnlijk minder handig maar daar moet men zelf blijkbaar achter komen. Duelleren is uit de tijd. Goed het is niet anders, 't is de wens van de deelnemers zèlf.
Of dat meisje Mindfields nu de enige is die kan rijden en kan aantonen wat de heer Professor wil laten zien is niet aan ons om te beoordelen. Het is blijkbaar wel heel belangrijk.

Dat zien we dan wel.

Geduld dus...

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 08:56

Puh, puh puh... mannetje toch.

Maar prima, dan is het einde redelijkheid. Ik heb het geprobeerd om te middelen.
Kan me wel een voorstelling maken hoe er met paarden wordt omgegaan. Wat zullen die dieren zich steeds verrassend gedragen in uw ogen.

'wie de ander naast zichzelf klein maakt is nooit groot '.

;)

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:47

Okay, laat ik bij deze post even voorop stellen dat ik nergens belang bij heb, behalve bij het doorgaan van de clinic (want die vind ik verrekte interessant).

Het gaat mij in deze post óók niet om de zwarte piet toe te spelen naar wie dan ook. Ik ga dan ook géén namen noemen, wie de schoen past, trekke hem aan.

Ik heb niet gestudeerd voor moraalridder of scheidsrechter, dus wellicht doe ik er helemaal verkeerd aan deze post te schrijven, maar hij moet toch uit mijn pen (nouja, toetsenbord dan...)

Er zijn in dit topic verschillende voorspellingen gedaan over het verloop en het al of niet doorgaan van de clinic. Daar zal iedereen zo zijn redenen voor gehad hebben, dat gaat me in principe weinig aan. Maar het gaat me wél aan als die voorspellingen en insinuaties de doorgang van de clinic dreigen te belemmeren, en het lijkt me overbodig te vermelden dat we die kant nu toch echt opgaan.

Aan iedereen die beschuldigingen uit over het al dan niet opgeven: hou lekker je klep en zie gewoon wat er gaat gebeuren. Kan je daarna altijd nog blaten dat je het wel wist en van een kilometer afstand aan zag komen. Op deze manier zijn jullie hard op weg de eigen voorspelling waar te maken.

Plaats het belang dat diverse mensen hebben in deze clinic nou effe boven je gelijk krijgen, want als jullie gelijk hebben, dan komt dat vanzelf uit. Maar tot die tijd vind ik dat deze clinic een eerlijke kans verdient, ondanks alle persoonlijke wrevel, gedeukte imago's of slechte ervaringen uit het verleden.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:25

De clinic kan alleen maar doorgaan als de clinicgever zegt bereid te zijn te komen. Die bereidheid zie ik in zijn laatste post niet meer. Ja, een vaag antwoord over ver in de toekomst, dat is bij mij uitstel, en je kent het spreekwoord "van uitstel komt afstel" toch?
Wees dan een vent en zeg dat de organisatie gerust een andere combinatie kan inzetten, omdat hij degene die nu kwam toch ook totaal niet kende.
Sterker nog, als ik P. was had ik gezegd: Kiwiko, jij bood jezelf een paar pagina's geleden aan, weet je wat? Vervang jij Noor!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:34

Tja BB... je bent zeker niet de enige die de met zoveel tromgeroffel aangekondigde clinic wil zien doorgaan. Maar om nu de schijnwerper te gaan richten op 'onheilsprofeten' en ons de mogelijke veroorzakers van het mogelijk niet doorgaan te verwijten, gaat mij te ver.
Het is simpel vast te stellen dat de heer Professor daaraan toch grotendeels debet is en zélf onduidelijkheid veroorzaakt. Immers, enige tijd terug is hier in het topic openlijk de vraag gesteld wáár de clinic het beste kon plaatsvinden. De Professor heeft gezwegen tót het moment dat er een plek bepaald was en n.a.v. zijn reactie is een nieuwe zoektocht gestart. Had de Professor dan niet meteen moeten zeggen dat hij blijkbaar ervan uitgegaan was dat de clinic in de buurt van Groningen zou moeten plaatsvinden wat hem betreft, aangezien hij daar kennelijk een dressuurklantje heeft zitten?
Liever dan gewoon helder te zijn en een concrete bijdrage aan de organisatie van de clinic te leveren, hebben de Professor en de heer FS zich bezig gehouden met het doorspekken van dit topic met ruzie-achtige berichten en futiliteiten. Zij blijken daar beiden heel wat beter in te zijn dan zich met inzet aan het concretiseren van de clinic te wijden.
Nee BB, het is in je te prijzen dat je je inzet voor het organiseren van de clinic maar spreek dan liever je mede-organisatoren aan dan het 'publiek', die het springen-van-de-lintworm-gedrag van Prof en zijn compaan FS nu wel even gehad hebben.

Voor mijzelf sprekend: ik ben totaal niet geïnteresseerd in al dan niet gelijk krijgen. Ik hecht meer belang aan een goede demonstratie van de klassieke school die aangehangen wordt door de Prof v.s. de modernere methode van bv. Horsey Fries.
HF heeft zich daarvoor beschikbaar gesteld, de Prof. werpt nu allerlei barricades op zonder enig uitzicht op de daadwerkelijke realisatie ervan. het is niet vreemd dat daar kritiek op komt en nóg ergerlijker wordt het als die kritiek niet ter harte genomen wordt, of beantwoordt wordt door mensen te vertellen dat er gelogen wordt, men niet lezen kan, een rel geschopt wordt en meer van zulks.
Dát, BB, is wat jij noemt "geblaat"..

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 03:20

Voor alle duidelijkheid, ik leef nog, een paar dagen ziekenhuis is niet hetzelde als een stervensacte.

Als ik mij goed herinner werd op de voorbereidsdag afgesproken dat we het overzichtelijk zouden houden (een terechte suggestie van Vur; paardenmensen hebben veel te doen, dieren verzorgen env.) Om te voorkomen dat een gedeelte van de toeschouwers bijvoorbeeld de ochtend, een ander deel de middag en een derde deel van alles net niets zou zien, werd gekozen voor een dagdeel. Ik neem aan dat daarmee ongeveer 4uur wordt bedoeld. Duidelijk werd dat beide opponenten zich bezig zouden houden met inrijwerk en het tonen hoe men zodoende tot verder (=spreek) zwaarder werk zou komen. Duidelijk was mijn opvatting dat beide partijen te paard zouden verschijnen. De Professor stelde dat hij zelf geen paard meer had. Wie met het idee gekomen is dat hij het paard van Noor zou mogen rijden, weet ik niet, maar het werd gretig aangenomen. In ieder geval zouden beiden partijen geen uitgebreiden kans krijgen zelf te rijden en daarna nog eens uitvoerige een van hun leerlingen te tonen.
Nu Horseyfries heeft al duidelijk uiteengezet hoe haar programma (ongelukken niet meegerekend) uit zal gaan zien.
Voor de voorgang en het vertrouwen van de potentiële toeschouwers en de organisatoren, zou het wel zo prettig zijn, indien de heer Professor met bekwame spoed duidelijk zou maken met wie, wat en hoe hij zijn demonstratie gaat indelen.

Overigens is een van de eerste punten die op de bewuste vergadering werd ingebracht door Hermelientje was: dat elke opponent zich puur en alleen bezig zou houden met de eigen methode, geen verwijzingen zou maken naar de werkwijze van de andere. Ofschoon Horseyfries daar niet bij aanwezig was, neem ik, hopelijk terecht, aan dat dit besluit ook in haar zin is genomen. Dit alles om het in een zo zakelijk mogelijke sfeer te doen verlopen.

Dat neemt niet weg dat er vragen gesteld kunnen worden, vragen die, mijns inziens het best vooraf aan de spreker gegeven kunnen worden, om een kakafonie te voorkomen. Aangezien ik die spreker niet meer ben, zou ik het Voorstel willen doen deze rol aan Vur toe te bedelen, aangezien zij toe nu toe een zeer matigende uitwerking heeft op de aanwezigen.

Een punt ter zijde, in lang vervlogen tijden, heb ik een demonstratie gegeven, georganiseerd door The International Society for Classical Horsemanship (een gezelfschap dat nu een eerder slapend bestaan lijdt). Ik verscheen daar met een leerlinge van mij Martina Wüster en haar paard Angelo, zij kwamen uit Bad Honnef (uit de omgeving van Bonn), de demonstratie werd in de buurt van Utrecht gegeven. Wij waren op tijd, mij 'tegenspeler' niet met naam te noemen, kwam na herhaarlijke telefonaten, te laat en met een vies en ongepoest paard.
Geachte Professor, het moet voor een man van uw aanzien, een man die door zijn leerlingen zo op handen gedragen wordt, toch geen enkele moeite voorstellen, hun medewerking te verkrijgen om uw stellingen te verdedigen en UW EER te redden.

Maar ik zou het graag nog willen meemaken. Ik stel dan ook voor dat de door de professor gestelde datum dan ook de laatste is. Tenzij Horseyfries dan verhinderd is.
Met vriendelijk groet,
Kadankovitch

ps. Ik onderschrijf inderdaad de wens van BBreedveld: Laat degene die direct bij de organisatie betrokken zijn verder werken, Dan zullen we later wel zien hoe het alsloopt.
Nogmaals dat ik mij heb teruggetrokken als spreken, heeft alleen daarmee te maken dat er verondersteld werd, dat ik de Praktijkdag wilde saboteren, waardoor vond ik, en dat was geheel mijn keuze, mijn objectivieteit gecompromiteerd. Ik hoop dat dit onderwerp dat nu ook gesloten is.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 03:59

Wie wil mij en mijn paard gebruiken? Alleen ik wil niet afgezeken worden, ik kan duits rijden, Genick oben, of enigszins dieper, maar geen Rollkur. Voor een leuke clinic, brandt maar los. Echter geen touw of bitloze optomingen....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:06

Misschien kan de broer van Prof wel de clinic rijden als prof niet kan?

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:10

Tsjah, hoeveel paarden zijn er nodig?

Binnen mijn kennissenkring hebben we geen LDR ruiters, de meeste heben zich geschoold in de oude klassieke rijstijlen.
Helaas zijn mijn paarden hier te jong, en te veel paard. De enige die dat niet is, is er een die ongetwijfeld gelijk gaat staken als een dwingende ruiter er op stapt. Dan lazer je er zo af, achterover.
Anders zou ik ze zo neerzetten. Maar NL is zo klein, iemand noemde NL een provincie van Duitsland... uh..
Wat ik bedoel, hoevel paarden moeten er komen....?

Wat ik zie, en ik neem me geen blad voor de mond is een figuurtje die zichzelf opwerpt als een groots persoon. Geen zelfkennis, geen inlevingsvermogen en geen enkel verantwoordelijkhedsgevoel. Blazen en interessant doen. Niks meer dan dat.

Macht is geaccepteerd gezag, en macht is niet wat iedereen (meer)acepteert anno 2010.

KiWiKo, Kadankovitch, Setteke jij Modie en nog een paar mensen komen niet uit een ei. Levenservaring met paarden en sociale intelligentie.
Die mensen maak je niet zomaar meer iets wijs en die dwing je al helemaal niet. Dan gaan ze in de staak. Die tijd is geweest.

Modie, ik ben benieuwd. :P
Vrees dat ik toch wel nieuwsgierig ben, en er een ritje voor over ga hebben. Met of zonder paard(en).

Maar het is nu weer mijn schuld dat het niet door gaat. :O

Woehaa....

The naughty Professor...
;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:37

Hoi,

Misschien is het goed om eens alles op een rij te zetten. Ik weet niet in detail wat er is afgesproken tijdens de vergadering. De grote lijnen natuurlijk wel. Misschien dat Hermelientje eens kan kijken wat er nu, na alle posts, de gezamelijke afspraken zijn. Wel of niet tegelijkertijd losrijden, wel of niet een leerling meenemen en wanneer nu wie wel of niet kan.
Ik ben het overzicht behoorlijk kwijt moet ik zeggen en volgens mij werkt dit weer wrijving op.
Hoe dan ook, het spreken wil ik wel op me nemen, als daarmee de overige deelnemers mee eens kunnen zijn. Ik heb geen ervaring in spreken op een clinic, maar ik zal het naar eer en geweten zo goed mogelijk doen en ga er dan ook van uit dat dat dan wel dus goed zal komen. Dus, als iedereen het ermee eens is, dan ben ik de spreker.
Weten we nu wanneer de clinicdag gehouden kan worden? ;)

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:05

Professor schreef:
Het is mij opgevallen dat mijnheer Kandankovitsch geheel tegen zijn eigen afspraken reageert heeft.
Hij heeft mij beloofd niet als spreker af te treden, aangezien ik geen enkele grond daarvoor kon vinden.
Mijnheer Kandankovitsch mij enige tijd geleden een PB gestuurd lang voor dat mijnheer Kadankovitch dit op het topic naar voren bracht, om als spreker af te treden aangezien hij van gedachte was dat hij niet meer neutraal zou zijn.
Dit vind en vond ik niet bovendien is het een man een woord.
Net zo als de afspraak dat ik in de voorbespreking gezegd heb dat ik in de maanden Januari en februari zeer slecht kon, aangezien ik nog andere verplichtingen heb.
Wat mij verschrikkelijk stoort is dat nu dingen naar voren komen die geheel niet zijn afgesproken.
En dat de deelnemers van de bijeenkomst geen enkele keer werkelijk hier op het topic ingegrepen hebben wat betreft de afspraken enz....
Mevrouw horseyfries gaat de dag indeling bepalen, wat geheel niet was afgesproken en dat vind ik niet juist.
Alternatief was afgesproken wanneer zij niet kon rijden vanwegen haar hernia, een leerling haar plaats in zou nemen qua rijden.
Dat wij beiden tergelijkertijd zouden warm rijden, juist om het vergelijk duidelijk te laten zien.
Dat daarna oefeningen zouden worden getoond op aanvraag van het publiek, en hoe wij problemen zouden oplossen.
Het beste wat wij nu kunnen doen is nog eens een bespreking te houden met de groep die de eerste keer er ook was.
Dit geschreeuw op het forum is niet mijn stijl.
Bovendien bemoeien zich nu mensen ermee die niets af weten van de doelstelling van de Praktijkdag.
Denk dat de rust er weer in komt wanneer men duidelijk met elkaar afspreekt het hoe en waarom, en niet door voortdurend elkaar verkeerd begrijpt, door tussen roepen van anderen.
Zelf heb ik mij verwonderd dat men zomaar aanneemt dat ik de praktijk dag ontwijk, daar heb ik geen woord over gerept, heb mij alleen verwonderd over het verbreken van afspraken.
Vooral de onrust mijnheer Kandankovitsch die u verstrooit, dat u zich niet aan de PB houdt die u mij zelf gestuurd heeft.
Dit vind ik zeer verwonderlijk, ik weet dat men PB´S niet openbaar maken mag, dat is een afspraak hier op Bokt.
Wanneer de deelnemers aan dit topic deze pb lezen zouden dan komt er een geheel ander licht op de discussie.
n.l. dat u uw woord breekt, mijheer Kandankovitsch, en dat u net zo als ik weet wat wij besproken hebben zowel per pb als op de praktijk dag.

Bovendien wil ik hier aan toevoegen, dat wanneer men dingen veranderd en niet meer weet wat men gezegd heeft, kan ik nog aanduiden dat er geen tijd meer was voor Modie en vur om hun kunnen te tonen, omdat wij een 1/2 dagdeel zouden besteden aan het rijden met uitleg.
En het is niet gerecht wanneer men dingen veranderd door diegene die er niet bij waren, en die erbij waren links laat liggen.
Afspraak was:
1. horseyfries en Professor los laten rijden tegelijker tijd. (kan men het verschil van methode zien)
2. Na het losrijden de verschillende oplossingen van problemen, oplossen zowel met LDR uit het oogpunt van horseyfries, daar tegenover van professor op de modern klassiek dressuur.

Alternatief, indien horseyfries nog last had van haar hernia eventueel een leerling van haar die het praktische gedeelte voor haar overnam.

3. Aangeduid indien genoeg tijd, problemen uit het publiek hoe men dingen oplost en ziet.

Alles andere is niet ter sprake gekomen.
De haast die opeens gekomen is daar weet ik niet van waar vandaan deze gekomen is.
Het voorjaar daar hebben wij het over gehad, en nu val ik in herhaaling, omdat ik in Januari en Februari vol met afspraken zit ivb met wintertrainingen.