Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fransje23 schreef:Ik vnd de neusriem van bovenstaande kaptoom te dik om fijen hulpen mee door te geven. Persoonlijk zou ik niet voor zo een kaptoom kiezen.
Clinic ging vandaag niet door omdat de weg veel te slecht was om met de trailer op pad te gaan.
Woodstock schreef:fransje23 schreef:Nee, ik neem zeker geen risico met dat soort dingen. Het komt wel een andere keerMisschien is het ook leuk als we als topic-mensen een gaan discuseren en meeten?
Ja leuk! Nemen we de paarden mee, maar dan wel als het mooi weer is
KDS schreef:Maar nu ben ik enigszins verward (weer eens). ze valt op ahar rechterschouder dus vandaar dat ik zeg, schouder wat naar buiten zetten of vooral... Maar linksom valt haar achterhand naar binnen... En nu zit ik hier en vraag ik me af... "Hoe is ze nu gebogen???".
Woodstock schreef:KDS schreef:Maar nu ben ik enigszins verward (weer eens). ze valt op ahar rechterschouder dus vandaar dat ik zeg, schouder wat naar buiten zetten of vooral... Maar linksom valt haar achterhand naar binnen... En nu zit ik hier en vraag ik me af... "Hoe is ze nu gebogen???".
Linksgebogen. Rond haar hals/schoft buigt ze overmatig naar links (valt daardoor op rechtsvoor). Dit komt omdat ze in haar rug juist moeilijk naar links, en makkelijk naar rechts buigt.
Als je linksom rijdt, buigt haar rug onvoldoende naar links en compenseert ze dat door rond haar schouder overmatig te buigen naar links. De achterhand valt linksom naar binnen omdat haar hele rug eigenlijk dwars op de volte staat ipv mooi evenredig buigt.
Rechtsom valt ze over haar schouder naar binnen, omdat ze in haar rug juist overmatig buigt naar rechts, en dit rond haar schouder moet compenseren naar links om op de cirkel te blijven. Ze valt rechtsom dus over haar rechterschouder naar binnen.
Maw, linksom de buiging in de rug in de gaten houden en licht buitenstelling, rechtsom de 'binnenstelling' (daarmee bedoel ik het stukje tussen je handen en het bit) in de gaten houden zodat de schouder naar buiten gedrukt wordt.
@Jeanine, ik ben benieuwd naar je film!
Ninx schreef:Hey HannahFrouk, dat maak ik straks wel goed... qua foto's... wanneer ik met mijn lessen start.
Maar ook hier is het nu allemaal even knudde met een rietje...
In de tussentijd mag ik hier misschien wel even een vraag stellen over een kaptoom? Ik heb er natuurlijk 1 nodig straks, en wil niet direct meer dan 100 euro uitgeven. Alle lessen en cursussen die gepland staan zijn me even duur genoeg
Nu verkoopt iemand 2ehands eentje, en ze heeft foto's gestuurd. Ik zal even 3 foto's plaatsen als dat mag, kunnen jullie me dan zeggen of een dergelijke kaptoom goed bruikbaar is om een beginnetje mee te maken?
[img]http://i171.photobucket.com/albums/u309/Ninx666/56407231_2.jpg
[img]http://i171.photobucket.com/albums/u309/Ninx666/56407231_3.jpg
[img]http://i171.photobucket.com/albums/u309/Ninx666/56407231_4.jpg
Dit ben ik dus niet... maar de adverteerder.... Zou deze kaptoom bruikbaar zijn, of kan ik dan beter eerst zo'n nylon variant kopen?