blitsie schreef:Ik weiger om sporen aan te doen. Mijn eigen pony (vroeger manegepony die vaak met sporen en zweep gereden werd door andere en dan nog niet vooruit te krijgen was) rijd ik nu zonder sporen en zweep en dat gaat heel goedIk moet nu ook een pony van iemand anders rijden. Deze pony wordt altijd met sporen gereden wegens een nogal luie aard. Ik rijd haar nu gewoon zonder sporen maar wel met een zweep. Dat werkt ook gewoon al moet je zelf wel meer inspanning leveren. Ik denk persoonlijk dat sommige mensen sporen voor het gemak aandoen zodat ze zelf niet al te veel moeite meer moeten doen.
Dit is MIJN mening.
Of omdat ze geen idee hebben waarvoor ze sporen horen te gebruiken... sporen voor een lui paard is nl onzin tenzij je hem nog meer wil afstompen.
Ik moet nu ook een pony van iemand anders rijden. Deze pony wordt altijd met sporen gereden wegens een nogal luie aard. Ik rijd haar nu gewoon zonder sporen maar wel met een zweep. Dat werkt ook gewoon al moet je zelf wel meer inspanning leveren. Ik denk persoonlijk dat sommige mensen sporen voor het gemak aandoen zodat ze zelf niet al te veel moeite meer moeten doen.
.
Hahaha, of je zou de automatische antwoorder er op moeten zetten
zweep gebruik je om je paardaan het been te maken. als ie niet op jou kuit reageerd kun je dat corrigeren dmv de zweep.