Ik kan ze hier zo opnoemen, die dat 'probleem' hebben. En die paarden staan in de winter dag en nacht binnen. En sommigen in de zomer ook. Je betaalt je er ook nog suf

Ik heb trouwens een binnen- en een buitenkat. De binnenkat mag van mij best naar buiten, maar gezien haar twee zware hartafwijkingen wil het diertje niet naar buiten. Zij is het gelukkigst in huis, wil rust om haar heen en neigt niet naar buiten. Ze kan zo mee met de andere, die wel de hele dag buiten speelt.

Ik vind ook dat katten buiten horen. En mijn konijnen spelen ook dagelijks in de tuin. Verder hebben ze een enorm hok saampjes. Ook heel zielig, ja, al vinden ze het heerlijk om er in te slapen en elkaar af te lebberen.

Het gaat om het principe: Begin je aan een (huis)dier, dan denk je (als het goed is) na over wat je een dier te bieden hebt. En kun je dat niet, begin er dan gewoon niet aan. Wees dan gewoon eerlijk naar het dier toe. Veel te veel mensen doen dat niet, met alle gevolgen van dien. Zie de asiels, zie wat de DB weg haalt bij eigenaren etc.
Nogmaals, we hebben het hier niet over paarden die 's nachts binnen staan. Dat maakt mij niet uit. Zou mijn paard op een 'onveilige' wei staan waar jan en alleman bij kan, zou ik hem ook 's nachts naar binnen halen. En als hij erg oud wordt, zou ik hem in de winter ook de nachten binnen houden, waarschijnlijk (maar zo ver zijn we nog lang niet, hij is net 5 jaar