bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:24

Joopie, precies. Dat kan ik ook niet begrijpen, dat er van alles is op de gemiddelde pensionstalling, maar een paddock is er niet. ;(
Ik kan ze hier zo opnoemen, die dat 'probleem' hebben. En die paarden staan in de winter dag en nacht binnen. En sommigen in de zomer ook. Je betaalt je er ook nog suf :+ . Fijne plek, hoor. 8-)

Ik heb trouwens een binnen- en een buitenkat. De binnenkat mag van mij best naar buiten, maar gezien haar twee zware hartafwijkingen wil het diertje niet naar buiten. Zij is het gelukkigst in huis, wil rust om haar heen en neigt niet naar buiten. Ze kan zo mee met de andere, die wel de hele dag buiten speelt. :)
Ik vind ook dat katten buiten horen. En mijn konijnen spelen ook dagelijks in de tuin. Verder hebben ze een enorm hok saampjes. Ook heel zielig, ja, al vinden ze het heerlijk om er in te slapen en elkaar af te lebberen. :D

Het gaat om het principe: Begin je aan een (huis)dier, dan denk je (als het goed is) na over wat je een dier te bieden hebt. En kun je dat niet, begin er dan gewoon niet aan. Wees dan gewoon eerlijk naar het dier toe. Veel te veel mensen doen dat niet, met alle gevolgen van dien. Zie de asiels, zie wat de DB weg haalt bij eigenaren etc.

Nogmaals, we hebben het hier niet over paarden die 's nachts binnen staan. Dat maakt mij niet uit. Zou mijn paard op een 'onveilige' wei staan waar jan en alleman bij kan, zou ik hem ook 's nachts naar binnen halen. En als hij erg oud wordt, zou ik hem in de winter ook de nachten binnen houden, waarschijnlijk (maar zo ver zijn we nog lang niet, hij is net 5 jaar :D ).

Ayasha
Blogger

Re: bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:30

laten we over die buitenkatten maar niet beginnen want dat vind ik een behoorlijke last... >;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:33

Tijgertje zit vooral in en om onze tuin :) , die gaat niet zo ver weg. Het is een echte held op sokken :+ en ik hoop dat dat zo blijft (voor de vogeltjes, want die heb ik ook graag in de tuin :j ). Wij hebben hier meer last van de hondenpoep. Er staan borden in het parkje achter ons huis, dat men er hun hond niet uit mag laten. Sommige mensen zijn zo hardleers. :+
En zo kunnen we nog wel even doorgaan, vrees ik...... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:37

Oh, ik vraag wel af en toe of mensen last hebben van mijn kat, maar ik heb geen klachten gehad :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:41

Precies, Yamcha. ;)

De buurt is dol op onze aanhankelijke, knuffelkous Tijger.
Maar hebben ze last van haar, dan hoor ik het ook graag, hoor. Ik vind het fijn om met iedereen goed om te gaan en ik zou het vervelend vinden als men zich ergens aan ergert.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:44

Het is hier elke nacht weer een gekrijs en een kabaal omdat twee katers zo nodig dezelfde vuilbak willen... Word er echt gek van := Dat mensen dan dat ding op zijn minst 's nachts binnen halen. Die krengen zetten krassen op de auto, halen de vissen uit de vijver (op heterdaad betrapt daar mijn raam aan de vijverkant is en ik lawaai hoorde. Ik dacht met mijn duffe kop dat een van de honden buiten zou zitten, wat helemaal niet kan maar goed). Hebben mijn konijnen uit de kooi gehaald en zo kan ik nog wel effe door gaan. Ik zit da misschien net in een slechte coté maar ik vind het echt kl*te dat mensen die beesten niet (op zijn minst 's nachts) binnen kunnen/willen houden. :)

En eh... Een kat loslaten lopen mag, hondenpoep niet opvegen kan je wel een boete voor krijgen. Da's nogal een verschil

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:56

Ik heb (nog) geen kattenluikje en mijn kat gaat 's nachts in principe naar binnen. Maar er komt ooit een kattenluikje (100 jaren plan :+ ) en dan wordt het anders. Hier geven katten niet dat soort overlast, hoor. Het valt hier allemaal erg mee. 's Nachts is het doodstil hier over het algemeen. :D
Ik heb meer 'last' van iemand die 's nachts de auto nog start of laat thuis komt (doe ik zelf ook wel eens natuurlijk ;) ).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:59

Hier is het echt ontzettend erg met die beesten. := Ik heb soms medelijden met ze als ik ze zo hoor vechten en krijsen := Dan stop ik echt mijn kop onder mijn kussen en houd ik mijn oren toe :o Ik heb niets met katten maar ik hoef niet te horen hoe ze elkaar afmaken dankzij een lakse eigenaar :o

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:04

Katten kunnen enorm krijsen en het klinkt vaak veel erger dan het is, hoor. ;)

Maar goed, ik snap je wel, ik vind het ook geen leuke geluiden om aan te horen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:25

Ik hoop het maar :o Want als ze zo hard voor elkaar zijn als ze krijsen.. :(:) Ik ken ook niets van katten dus misschien daarom dat het voor mij zo eng klinkt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:44

Het is idd vaak een hoop herrie en er gebeurt niks :D maar 't klinkt eng, ja :j

Overigens heb ik mijn kater bewust 's nachts buiten, behalve in bepaalde periodes...... want ondanks dat hij gecastreerd is, wil hij best wel eens ruzie maken met andere katers, om die o zo leuke sexy poes :')

Ik kende ook niet veel van katten, maar vond die kleine Yamcha toen vreselijk leuk...... nu is kleine Yamcha grote Yamcha geworden, maar nog altijd erg leuk :D
Maar als mijn kat zo'n overlast veroorzaakt als jij beschrijft, hoor ik het graag, dan kan meneer een tijd binnen blijven, en hoop ik van ganser harte dat ze het waterpistool erop zetten als hij vissen uit vijvers gapt. :j dan leert ie het rap af denk ik :')

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:41

Waar is deze draad nou weer aanbeland? :+

Katten die veel herrie maken zijn niet altijd zielig hoor, ze hebben soms best pret. Vooral in het voorjaar. :D

meliciana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:46

Yamcha schreef:
@ meliciana: Hoezo komt het welzijn van een kind in het gedrang als het geen paard kan rijden?
waar heb ik dat nu weer gezegd?? of is het maar aanvallen voor de lol?
Misschien moet je eens accepteren dat het paard zelf ook rechten heeft, en paardrijden daarom gewoon niet altijd en overal kan. En als je de mogelijkheden niet hebt om een paard op een paardgerichte manier te houden, dan ook geen paarden.
Overigens wens ik ook niet bij een manege te rijden waar de paarden op een imo paardonvriendelijke manier gehouden worden. Daar wil ik niet aan meebetalen.
Ik denk dat het aantal maneges die paardvriendelijk zijn op 1 hand te tellen zijn. een beginnende ruiter doet een paard sowieso pijn, zelfs ongewild. en jij hoeft me niet te zeggen wat ik moet accepteren, ik ben tenminste realistisch en besef dat we niet in een ideale wereld leven. Ik heb nu een weide gevonden waar ze constant kunnen staan. maar als die boer zijn wei terug wilt, en ik niks op tijd vind, moet ik mijn paarden dan wegdoen? no way, dan zet ik ze wel ergens op een pension totdat ik iets anders heb.

Een kind in de binnenstad...... sja, vind ik ook niet ideaal. Net als honden in de stad, vind ik ook sneu. Mijn kat hou ik ook niet binnen, trouwens, en mijn honden lopen haast altijd los (oh, en ik heb er 2, omdat honden roedeldieren zijn).
Dus, eigenlijk, een kind in de binnenstad is niet ideaal, maar een paard in de binnenstad is volledig uit den boze??? dus jij vindt een kind minder waard dan een paard? want dat welzijn is minder belangrijk? en ik heb ook 2 honden en 2 katten, dus kom niet af met die luttele bewijsjes om aan te geven hoe dierbewust je wel niet bent :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 05:08

Zucht, als ik alles lees doe ik geloof ik iets verkeerd. Ik heb net een logeerpaard opgehokt, die heeft last van ZE en de knutten hebben dagdienst en geen nachtdienst. De rest staat momenteel 24 u per dag buiten, die hebben er geen last van.
Voor het overige heb ik geen last van kids in de suburbs en ook geen last van honden en katten in de metropolissen.
Verder ontgaat het me volledig wat dit allemaal te maken heeft met bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Blergh, ik weet niet wiens vergelijking het is, maar je gaat een kind toch niet met een paard of andersoortig (huis)dier vergelijken??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 07:57

meliciana schreef:
@ meliciana: Hoezo komt het welzijn van een kind in het gedrang als het geen paard kan rijden?
waar heb ik dat nu weer gezegd?? of is het maar aanvallen voor de lol?

Ik ben even terug aan het lezen, maar dat heb je idd niet gezegd, excuus.
Yamcha schreef:
meliciana schreef:
Misschien moet je eens accepteren dat het paard zelf ook rechten heeft, en paardrijden daarom gewoon niet altijd en overal kan. En als je de mogelijkheden niet hebt om een paard op een paardgerichte manier te houden, dan ook geen paarden.
Overigens wens ik ook niet bij een manege te rijden waar de paarden op een imo paardonvriendelijke manier gehouden worden. Daar wil ik niet aan meebetalen.

Ik denk dat het aantal maneges die paardvriendelijk zijn op 1 hand te tellen zijn. een beginnende ruiter doet een paard sowieso pijn, zelfs ongewild. en jij hoeft me niet te zeggen wat ik moet accepteren, ik ben tenminste realistisch en besef dat we niet in een ideale wereld leven. Ik heb nu een weide gevonden waar ze constant kunnen staan. maar als die boer zijn wei terug wilt, en ik niks op tijd vind, moet ik mijn paarden dan wegdoen? no way, dan zet ik ze wel ergens op een pension totdat ik iets anders heb.

Lijkt me heen goed om realistisch te zijn, lijkt me ook belangrijk om het welzijn van het paard in het oog te houden. Juist om de reden dat de maneges die paardvriendelijk zijn (hoewel je toch vrijwel overal wel paardvriendelijke maneges vindt) moet je goed kijken waar je wilt gaan rijden, lijkt me. Ook een beginnersles kan paardvriendelijk zijn, maar een en ander hangt wel af van de kunde van de instructeur (wanneer geef je teugels in handen, hoe goed is de kwaliteit van de zitlessen).

Yamcha schreef:
meliciana schreef:
Een kind in de binnenstad...... sja, vind ik ook niet ideaal. Net als honden in de stad, vind ik ook sneu. Mijn kat hou ik ook niet binnen, trouwens, en mijn honden lopen haast altijd los (oh, en ik heb er 2, omdat honden roedeldieren zijn).

Dus, eigenlijk, een kind in de binnenstad is niet ideaal, maar een paard in de binnenstad is volledig uit den boze??? dus jij vindt een kind minder waard dan een paard? want dat welzijn is minder belangrijk? en ik heb ook 2 honden en 2 katten, dus kom niet af met die luttele bewijsjes om aan te geven hoe dierbewust je wel niet bent :P

Ik vind al die situaties geen optie. Hoe een ander dat doet, moet die persoon uiteraard zelf weten, maar ik persoonlijk zou geen kind in de binnenstad van welke grote stad dan ook willen laten opgroeien. Ik zou ook geen honden en katten willen hebben in de stad, en ook geen paard. Vind dat geen plek voor kinderen en dieren.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:04

Suleilitha, ik geloof niet dat we het over paarden met ZE of andere kwalen hadden. ;)
Wel over normale, gezonde paarden. Je bent toch met me eens dat die niet 24/7 op stal horen?
Jij zou ook liever je ZE paard buiten zetten bij de rest, waar of niet?

Natuurlijk mag je kinderen en huisdieren niet vergelijken. :D
Maar ik ben het er wel mee eens dat je bij beiden van tevoren goed moet nadenken of je ze kan bieden wat ze nodig hebben. Anders, niet aan beginnen! :)

En Meliciana, als jij jouw paarden niet meer op dat land kan zetten (omdat je bv van dat land afmoet), zoek je natuurlijk een tijdelijke andere plek en dan moet je wat. Maar daar hadden we het niet over. Want ook jij wilt je paarden in principe niet zo houden. Toch?

Overigens weet ik dan nog wel wat 24/7 buitenplekjes, hoor, als het ooit zo ver zou komen. ;)
Ik ben inmiddels een 'expert' wat betreft de buitenplekken in mijn buurt. Ik ken veel stallingen, veel maneges en dus ook veel weidegangplekjes. Dat is pure interesse, want ik blijf graag rondkijken. En bovendien leer je ook veel mensen kennen zo en dat is altijd handig (en gezellig). :)

meliciana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:19

Twiggy2008 schreef:
En Meliciana, als jij jouw paarden niet meer op dat land kan zetten (omdat je bv van dat land afmoet), zoek je natuurlijk een tijdelijke andere plek en dan moet je wat. Maar daar hadden we het niet over. Want ook jij wilt je paarden in principe niet zo houden. Toch?

Overigens weet ik dan nog wel wat 24/7 buitenplekjes, hoor, als het ooit zo ver zou komen. ;)
Ik ben inmiddels een 'expert' wat betreft de buitenplekken in mijn buurt. Ik ken veel stallingen, veel maneges en dus ook veel weidegangplekjes. Dat is pure interesse, want ik blijf graag rondkijken. En bovendien leer je ook veel mensen kennen zo en dat is altijd handig (en gezellig). :)

ik weet niet waar jij woont, maar bij ons in de streek is het helemaal niet zo makkelijk. ook omdat ik in een streek woon met veel paardenhouderijen en handelaars, die alle weides innemen, omdat ze meer dan 50 paarden hebben . maar ik denk dat je enkel vanuit jouw standpunt alles bekijkt, en niet echt naar de mogelijkheden van anderen. ik wil mijn paarden ook het liefst buiten, ook omdat ik met een ontzettend claustrofobisch paard zit, maar ik ga anderen wel niet afbreken of beoordelen omdat ze hun paard op stalling zetten. die mensen mogen van mij ook paarden hebben, want er zijn ook paarden op weides die er slecht aan toe zijn, of die het gewoon niet aankunnen om op land te staan, bv. door aanleg voor mok. maar ik merk hier vooral dat veel mensen niet echt verder kijken dan hun eigen wereldje. en dat vind ik zeer spijtig, want het is niet omdat het anders is, dat het slechter is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:26

@meliciana, moet dat nou zo schreeuwerig? >;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:14

Meliciana, misschien moet je zelf eens even een klein beetje dimmen en zelf eens GOED lezen wat ik gepost heb. ;)
Je hebt behoorlijk lange tenen, geloof ik.... :+
Vanuit mijn eigen standpunt? Nee hoor, ik bekijk het vanuit het dier. Of dat nou een hond, een kat, een konijn of een paard is. Bij elk huisdier dien je te overwegen of je hem/haar een echt fijn, diervriendelijk leven kunt bieden. Lees ook eens wat ik zeg over zieke paarden a.u.b. (n.a.v. de post van Suleilitha en haar paard met zomereczeem bijvoorbeeld). Tjongejonge, lezen blijft moeilijk voor sommigen. :+

Ik woon in Gooi- en Vechtstreek, aan de rand van de Randstad, dat ligt vrij centraal in NL. In mijn dorp is heel, heel veel land en gelukkig ook veel paarden die er in staan, maar er kan best nog wel wat meer bij. :j
Er zijn hier uberhaupt meer paarden dan koeien en schapen bij elkaar. :D

Wat ik heel, heel slecht kan begrijpen (en vergeef me dat ik het opneem voor de dieren, hoor, die aan ONS overgeleverd zijn :\ ) is dat het heel normaal is, dat je ALS je aan een dier begint, je jezelf in alle eerlijkheid moet afvragen of je het dier kan bieden wat het echt nodig heeft. Snap je wel wat ik bedoel eigenlijk? :?

meliciana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:23

vetgedrukt was niet de bedoeling :P

en wat die lange tenen betreft: er wordt altijd op de kap gezeten van mensen die hun paarden op de manier behandelen en houden zoals in opa's tijd. en dat die mensen voor niets openstaan, zeker nu niet al die natuurlijke omgangsvormen met paarden de mode is. maar ik merk wel dat juist de mensen die alles in harmonie met natuur en paard doen, niet openstaan voor anderen! alles moet op HUN manier, want DAT is de beste manier voor het paard. Maar dat is niet de realiteit. Sommige mensen hebben andere visies, en het is niet omdat wij die niet delen, dat ze slecht zijn. Als je veel geluk hebt, woon je in een mooie streek. maar niet iedereen heeft die luxe. Ik vind dan niet dat wij moeten gaan zeggen dat die mensen geen paarden mogen hebben. als die paarden op stal staan, maar goed verzorgd worden, dagelijks gereden worden, fatsoenlijk eten krijgen, is dat dierenmishandeling of zo? want zo begint het hier op te lijken. Haal die oogkleppen even af, en stap in de echte wereld. die is gewoon niet perfect, en zal het nooit zijn, voor niks of niemand. |(

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:32

Hoe kom je er dan bij dat ik niet zou open staan voor anderen? Meid, ik heb meer vriendinnen die 'traditioneel' rijden en doen en laten dan 'natural' vriendinnen, hoor. Om maar even in hokjes te denken. :D
En hier op bokt heb ik toch best gezellige contacten met bepaalde 'traditionals'.

Snap jij de nuance wel? Niet dus.... blijkbaar. :+
Ik heb totaal geen problemen met paarden die bv 's nachts op stal staan of die dagelijks wat uurtjes buiten komen. Ik kies er zelf niet voor met mijn paard, maar kan me prima voorstellen dat een ander dat wel doet. Het gaat mij om de paarden die ALLEEN maar op stal staan (en daar ken ik er meer van dan me lief is). En er hooguit uitkomen voor een uurtje rijden, een stapmolentje en dat was het. Een paard is nou eenmaal een sociaal kuddedier. En ze horen lekker veel te kunnen bewegen en te fourageren. Daar kan je omheen l.ullen, maar dat is gewoon een feit. Denk daar tenminste aan VOORDAT je een paard aanschaft. Dat vind IK een vereiste, ja!

Realiteit of niet? Bezint, eer ge begint aan een huisdier. Of dat nou een paard is of een ander dier. Hou gewoon zoveel mogelijk rekening met hun natuurlijke behoeften. Wat jij omschrijft, het uurtje rijden, het fatsoenlijke eten, is toch echt niet het enige wat een paard mentaal gezond houdt, hoor. ;)

Jammer dat je dat niet wilt inzien. ;(

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:10

Ik dacht dat het hier ging over een russische meneer die bitloos rijdt. Ik ben pas sinds kort op deze site (op welke site dan ook, want sinds mag ik (VLOEK? DUBBEL VLOEK, dit mag wel geloof ik), niet meer zoveel rijden), daarom weet ik niet hoe men hier terecht is gekomen. Ik hou mij maar aan de titel en als dan iemand mij de kop afbijt (moet die een erg grote mond hebben) dan merk ik het wel (of niet meer).
Ik heb vrijheidsdressuur altijd leuk en behulpzaam gevonden in de africhting van mijn paarden. Rijden zonder bit, zou ik ook wel willen leren, net zoals galop op drie benen. Achterwaarts-galop ken ik al, maar vind ik toch wat te ver gaan, het laat alleen de mate van gehoorzaamheid bij een paard zien.
Maar ik heb het filmpje van meneer Nevzorov gezien. Kijk naar de gezichtsuitdrukking van die paarden: DAT STRAALT NIET VAN GELUK. Ik vraag mij dan wel eens af wat is de meerwaarde hiervan?
Overigen was er enige tijd geleden (ik weet echt niet precies wanneer) een Poolse ruiter die buiten competitie in polen een Grand Prix meereed zonder hoofdstel, alleen met een 'halsband'. Die man toonde wel een paard dat ALLE dressuur oefeningen min of meer foutloos uitvoerde. Het beeld was heel vriendelijk, maar en beetje futloos. Toch wekte dat bij mij veel meer bewondering.
Meneer Nevzorov geeft een mooie show, spectakel, is het rijkunst???
Zijn de paarden gelukkiger?????

Met vriendelijke groet Kadankovitch

p.s; Dit bitloos rijden laat mij denken aan wat men vroeger in een circus 'paranormaal springen' noemde. Een leuke truc om zelf te oefenen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:52

Citaat:
Overigen was er enige tijd geleden (ik weet echt niet precies wanneer) een Poolse ruiter die buiten competitie in polen een Grand Prix meereed zonder hoofdstel, alleen met een 'halsband'. Die man toonde wel een paard dat ALLE dressuur oefeningen min of meer foutloos uitvoerde. Het beeld was heel vriendelijk, maar en beetje futloos. Toch wekte dat bij mij veel meer bewondering.

Ja! Nog iemand die deze man kent!

Jij bent oud!!! :P

Deze man heeft eeuwen geleden op de voorkant van de Hoefslag gestaan.