Van mij mag je prima over vroegâh praten hoor

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Peetstap schreef:Starbreeze schreef:
Er af springen.
Yup, en in praktijk doe je dat toch niet zomaar.
Ben ook wel es bak rondje na rondje door gevlucht op reactie "reiger uit de sloot" en ik maar bedenken "hoe kom ik eraf zonder kleerscheuren".. maar je doet het niet zomaar.
Schijnt menselijk te zijn, je krijgt een soort van freeze en in elkaar duik houding.
Hetzelfde als teugels vasthouden als je eraf kukelt..., heb het zo vaak gezien hoe het niet moet in de springparcoursen, sta in de bak pal ernaast..
Weet dat als ik loslaat mijn braaf paardje 3 meter verderop stilstaat..... en het overkomt je zelf en je laat niet los... gevolg is schouder blessure
Watermill schreef:Hebben jullie ervaring met ks en de beste longeermiddelen? En misschien mesotherapie?
Peetstap schreef:Welkom Pien in dit topic.
Juist jou eigen lange praktijk ervaring uit het "verleden" en uiteraard het heden doen er toe.
Weet dat een zoekopdracht hier op bokt met Kd topics van jou hand een schat aan info oplevert.
Sizzle schreef:Hallo Pien
Van mij mag je prima over vroegâh praten hoor
Starbreeze schreef:Wat erg dit verhaalBen zo getuige geweest van een dodelijk ongeval... Meisje sprong en hield teugels vast. Schedelbasisfractuur. Dat staat in mijn geheugen gegrift, dus geen fan van buitenritten op straat.
Watermill schreef:Al met al nog best positief, vond ik zelf. Gelukkig hebben we een goede overdekte longeercirkel, wel heerlijk in de winter.
Hebben jullie ervaring met ks en de beste longeermiddelen? En misschien mesotherapie?
Simpelman schreef:@JudArthos,
Misschien volstaat het het woord dominantie te vervangen door angst?
Angst leidt tot verdediging.
Simpelman schreef:Picasso schreef:Probeer het me dan eens duidelijk te maken alstublieft? Het is volgens mij niet anders dan dit: wij willen rijden, zullen daarom mentaal sterker en dus dominanter dan het paard moeten zijn om dit voor elkaar te kunnen krijgen/om ze met ons te willen laten samenwerken. Als je het paard overal de vrije keus in laat, schept dat volgens mij heel veel onduidelijkheid. Ben niet voor keihard erin gaan, juist niet, liefst geen grote vervelende confrontaties maar situaties voor zijn en compromis zoeken maar wel op mijn voorwaarden. Zonder het paard daarbij moedwillig te schaden en juist wel door naar zijn gemoedstoestand en lichamelijk kunnen te kijken/voelen. Voelen wat het dier aankan, in zijn waarde laten maar wel leiding nemen.
Dit is je probleem, je zit vast binnen een verkeerd beeld.
Anoniem schreef:Onze DA adviseerd om helemaal niets aan de voorkant te hangen. Je paard moet zelf in balans lopen en dat kan niet met een hulpmiddel.
Daarbij kan een paard zich vastzetten aan datzelfde hulpmiddel dus als het even kan er niets aan hangen en het paard gewoon op zijn eigen benen laten lopen.