In het geval van heiditjj die beweerd de Z oefeningen op een halsring te kunnen rijden (en ondertussen met zoveel onzin over de brug komt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
horseyfries schreef:Waarom zo'n discussie niet normaal kan verlopen en men elkaar niet kan respecteren? Omdat ik dit soort antwoorden krijg misschien?
Als iemand zonder blikken of blozen beweert dat een slechte ruiter met een bitloos hoofdstel ineens een fijne hand krijgt, dan dwingt dat bij mij bepaald geen respect af. Met zo'n antwoord laat je in mijn ogen zien dat je je hersenen niet gebruikt maar ze met vakantie hebt gestuurd omdat je koste wat het kost het zwart/wit wilt zien.
Citaat:Wat ik denk en weet is dat het zo is dat bitten kneuzingen en beurse huid veroorzaken.
Citaat:Wat ik denk en weet is dat het zo is dat bitten kneuzingen en beurse huid KUNNEN veroorzaken.
sigrid1182 schreef:ik wil zelfs mn 2 jar merrie die nog nooit bit in heeft gehad, wel als test gebruiken..die mond is "onbeschadigd"..haar elke dag bit voor 15 min in hangen en zo in box zetten, dan wil ik graag na week van de bitlozen graag weten waar de beschadigingen in de mond dan precies zitten....
Miran schreef:sigrid1182 schreef:ik wil zelfs mn 2 jar merrie die nog nooit bit in heeft gehad, wel als test gebruiken..die mond is "onbeschadigd"..haar elke dag bit voor 15 min in hangen en zo in box zetten, dan wil ik graag na week van de bitlozen graag weten waar de beschadigingen in de mond dan precies zitten....
Waarom nou weer De Bitlozen? De meeste beweren niet dat je je paard op die manier beschadigd hoor![]()
En met betrekking tot de druk van een neusriem op het neusbeen, dat is met een stalhalster niet anders, en daar hoor je niemand over...
horseyfries schreef:Tsja, blijkbaar geloof je wel dat een bit altijd kneuzingen veroorzaakt, hoe de ruiter ook rijdt, ook als ik al eerder genoemd heb dat een bit op de tong ligt en niet rechtstreeks op de lagen
horseyfries schreef:Aan een stalhalster bevestig je maar één touw over het algemeen en die trek je niet voortdurend recht naar achteren, dat is dus totaal iets anders dan een neusoptoming met teugels aan de zijkanten en meestal ook nog een samensnoerende werking die niet alleen op het neusbeen knijpt, maar ook druk geeft achter de oren en op de kaken.
horseyfries schreef:Aan een stalhalster bevestig je maar één touw over het algemeen en die trek je niet voortdurend recht naar achteren, dat is dus totaal iets anders dan een neusoptoming met teugels aan de zijkanten en meestal ook nog een samensnoerende werking die niet alleen op het neusbeen knijpt, maar ook druk geeft achter de oren en op de kaken.
horseyfries schreef:Op jouw profielfoto's is duidelijk te zien hoeveel je van dressuur kent, dus aan dat soort opmerkingen heb ik echt geen boodschap. Rondsloffen aan een lang touwtje is nu eenmaal niet mijn interpretatie van dressuurrijden.
Je paard zou je trouwens nog wel eens kunnen verbazen als ik erop reed....
profiel van Nadya schreef:Het spelenderwijs inrijden (bitloos & boomloos)
runningkawa schreef:Hele mooie foto's
Die van aise V vind ik erg mooi
Geen druk, maar wel een heel mooi "zittend" paard