paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnyyyyyy

Re: paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:41

waarom zal paardrijden geen sport zijn als het wel op de olympiche spelen word gedaan??? Clown Clown Haha!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:48

moki schreef:
Slanke ruiters doen aan sport ,dikke ruiters zitten op een paard!!!! Tong uitsteken

Yeah right, dus als iemand dik is rijdt hij/zij dus automatisch niet (goed)?
Hamer

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:53

@ beantsje! You go (Girl??) haha ik ben zelf ook niet de slankste, maar kan beter rijden dan sommige dunne meiden... Sommige mensen zijn gewoon zwaar gebouwd, ikzelf zou ook nooit maatje 38/40 kunnen krijgen!! Het is de manier waarOP je je kleed wat al een stuk kan verbeteren...!! en rekening houden op wat voor paard je rijdt!!!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:59

ik ben wel degelijk te zwaar, maar ik zit niet passief op paard hoor, ik rijd actief.
Ik vind dit soort verbanden op het randje van beledigend. Alsof dik synoniem is voor passief, vadsig en lui...

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:08

Nogmaals eens met beantsje!!!

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:09

haha! inderdaad,
Ik heb ook van die mensjes in mijn klas, heel makkelijk! ze er gewoon zelf opzetten, Lachen

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:10

Ik heb menig ruiter met "overgewicht" beter zien presteren in de ruiter dan de modepoppetjes Haha!
Sterker nog ik denk dat ruiters met extra gewicht het zelfs nog een stuk zwaarder hebben en hierdoor nog meer topsport bedrijven dan de poppetjes Knipoog

Lisa_Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:11

Mijn vader zegt dat ook altijd haha, hij moest eens weten Tong uitsteken

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:12

Mijn broer zei dit altijd, + dat het zielig is om op paardjes te rijden TOT hij 2 weken geleden eindelijk is meeging (had ons paard enkel v op foto's gezien Clown ), voor de 2de x in zijn leven heeft gereden. Hij vond het leuk, MAAR het was wel inspannend zeg Clown moet je weten dat ik haar aan halstertrouw vasthad, en heel de tijd naast hem heb gestapt (even een rondje gelopen, maar was ik al snel moe) Ach gut

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:39

CeesRinko schreef:
haha! inderdaad,
Ik heb ook van die mensjes in mijn klas, heel makkelijk! ze er gewoon zelf opzetten, Lachen

En dan? Is het dan opeens wel sport? Duivel

Lalalauraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:03

Ik vind het ook belachelijk. Heb afgelopen weekend weer eens gereden na een paar maanden niks gedaan te hebben en ik had me toch een spierpijn! Dat krijg je echt niet van zomaar een beetje rondhobbelen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:17

Jammer dat jullie wel stomme dingen kunnen zeggen, maar niet kunnen lezen......

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:17

Haha! ik hoor dit ook vaak ja van me broer enz Tong uitsteken
moet je gewoon idd zeggen van; als je het wil uitproberen.. heb je de volgende dag echt spierpijn! Wat denk je nou dat staan zit, doorzitten, springen etc. geen inspanningen kosten?
Nou wel dus Haha!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:23

Je gebruikt toch wel degelijk een hoop spieren met paardrijden, hoe kan het anders dat je spierpijn krijgt als je met nieuwe oefeningen aan de slag gaat? En wat dacht je van je balans die je constant, en voor de meesten inmiddels onbewust, moet bewaren. Ik kom na intensief rijden toch echt bezweet van het paard af. Gisteravond met -5 graden gereden, maar toch in een dun truitje. Mijn jas ging na vier rondjes draven al uit hoor! Zeker wel een sport!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:34

Hoevaak moet ik nog zeggen dat, als je ergens spierpijn van krijgt en het er warm van krijgt, dat niet automatisch betekent dat dat een sport is?

Schrijven kunnen jullie prima, maar lezen is écht heel moeilijk blijkbaar Rolleyes

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:57

@ Yamcha

Ik kan zeker wel lezen. Zo heb ik bijvoorbeeld gezien en gelezen dat jij op (bijna) iedere pagina van dit topic reacties plaatst. In de meeste reacties vraag je je dan ook nog af waar mensen zich druk om maken. Ik denk dat je die vraag beter bij jezelf neer kan leggen, aangezien jij veruit de meeste reacties plaatst in dit onderwerp. Iedereen zo zijn eigen mening, ja toch? Anders was het hele forum een stuk minder leuk geweest. Uit jouw reactie maak ik op dat jij blijkbaar vindt dat je gelijk hebt en een ander niet.

Spierpijn en warm worden betekent niet per definitie dat het een sport is, dat is waar, maar het geeft wel aan dat je je toch inspant. Om op meerdere argumenten te komen: met paardrijden werk je ook aan je spierkracht en uithoudingsvermogen. Ik vind dus dat het wel een sport is en een intensieve ook. Dat jij dat blijkbaar zo niet ziet, is jou mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:03

Waar baseer je dat dan op. Ik doe overigens niets anders dan dezelfde argumenten steeds weer onderuit halen.

En om dat 99,9999999% van de posters niet leest, moet ik dat vaker doen..... denk dat het topic hoogstens een pagina of 2 gehaald had, als iedereen goed las, denk je ook niet?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:08

Dat klopt. Er wordt een hoop herhaald. Maar dat is dus een mening van iemand die dat blijkbaar kwijt wil en jij noemt dat dan "stomme dingen zeggen". Waarom zou paardrijden géén sport zijn dan? Ik vind het persoonlijk behoorlijk intensief, iedere dag weer ben ik ruim een uur, samen met mijn paard, aan het sporten.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:10

Jaaaaahaaaaa....maar je leeest niet goed! Stallen uitmesten (in het tempo van Yamcha, dat wel), is ook vermoeiend en wordt ook geen sport genoemd. Clown Tong uitsteken

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:13

En hoezo lees is dan niet goed? Lees jij eigenlijk wel goed? Het zijn namelijk niet de enige argumenten die ik geef waarom paardrijden wél een sport zou zijn. Van uitmesten kan zo een sport gemaakt worden denk ik. Wedstrijdjes wie het snelst en best 20 boxen uitmest. Sport is namelijk nogal een uitgebreid concept.

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:30

Misschien zinvol om eerst eens de definitie van sport te bepalen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:34

Tjaldur schreef:
Jaaaaahaaaaa....maar je leeest niet goed! Stallen uitmesten (in het tempo van Yamcha, dat wel), is ook vermoeiend en wordt ook geen sport genoemd. Clown Tong uitsteken

Dat bedoel ik Tong uitsteken

En iedereen roept hier: zet ze maar eens op een paard, dan hebben ze spierpijn, en dan vinden ze het wel een sport.

Als ik sommigen van jullie stallen laat uitmesten (en netjes!!!) hebben jullie ook spierpijn, zeker als jullie het in mijn tempo doen....... dus dat is dan ook een sport..... toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:36

Paardrijden geen sport? Dat zegt mijn broer die aan rally'sport' doet ook Haha! Maar het is wel zeker een sport. En niet alleen het rijden is goed voor je conditie. Sowieso het bezig zijn met je paard, buiten zijn (niet altijd dan), uitmesten is ook redelijk zwaar Clown ...... En dan het rijden al helemaal. Ik vind het toch redelijk vreemd dat ik tijdens de periode dat ik niet kon paardrijden -wegens een knie die de andere kant op ging dan de rest van mijn been- ,waren mijn benen veel minder gespierd dan de tijd dat ik wél paardrijd.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:45

Haha, sorry, dat was sarcastisch bedoeld! Haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:31

sharon_quiz schreef:
Dat klopt. Er wordt een hoop herhaald. Maar dat is dus een mening van iemand die dat blijkbaar kwijt wil en jij noemt dat dan "stomme dingen zeggen". Waarom zou paardrijden géén sport zijn dan? Ik vind het persoonlijk behoorlijk intensief, iedere dag weer ben ik ruim een uur, samen met mijn paard, aan het sporten.

Waarom zou paardrijden wel een sport zijn? Vanwege die spierpijn die iedereen er van beweert te krijgen? Vanwege het in het zweet raken?
Als ik paardrij krijg ik geen spierpijn, ik raak niet in het zweet (tenzij het 25 of meer graden is, maar dan rij ik meestal niet meer) en ik geloof niet dat mijn lichaamsconditie nou zoveel verbetert van het paardrijden. Volgens mij doet het naar mijn werk fietsen (op redelijk tempo) meer voor mijn conditie dan heel dat paardrijden. Duivel
Spierpijn en zweet krijg ik voor elkaar met in de tuin werken of inderdaad met een meervoud aan stallen uitmesten, maar dat zie ik ook niet als sport, maar als nutttige bezigheid.
Maarre, als jij iedere dag paardrijdt, ik neem aan op hetzelfde paard, waarom kost het je dan nog steeds spierpijn en zweet? Zou dat paard niet ondertussen wat lichter aan de hulpen moeten zijn? Tong uitsteken