Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
wendyashley schreef:Er is nog 1 ding wat ik even wil vragen: Ik heb een paar dikke dekjes zoals onder andere van anky maar omdat mijn zadels op maat zijn gemaakt zit het niet fijn hebben jullie hier ook last van?
Ik ben nu haast verplicht om van die dunne (zomer) dekjes te kopen omdat het anders helemaal opbolt onder het zadel.
Het zelfde met de zadelbontjes ik heb zo'n mooie dikke gekregen voor mijn verjaardag maar kan 'm dus niet gebruiken omdat het heel krap word bij de schoft.Het nadeel aan die dunne dekjes vind ik dat ze heel snel slijten omdat ik ze dus ook veel was.
Over al het voorgaande ben ik uitgesproken, ik ben altijd heel spontaan tegen andere ruiters en zover ik weet heeft niemand een hekel aan me. Laten we maar ophouden over de setjes discussie.
Alane schreef:Anky dekjes zijn niet dik.... ze zijn wat meer puffy, zien er dikker uit. Juist fijngestepte dekjes zijn stugger en kunnen drukplekken geven.
Een goede bontonderlegger is evenmin dik, maar wel fluffy...
neem een houten bankje/kruk/stoel leg een dekje er half op, zodat je half op het dekje zit en half op de stoel (andere manier is leg het dekje op een tafel en leg er een potlood onder en voel met je plattehand hoe duidelijk je het potlood voelt, hoe meer je voelt hoe minder het dekje vult) en voel zelf hoe dik een dekje is
En als je dan al hebt over gebruik en misbruik van oa bandages/hulpteugels ed... dan weet je ook dat een dekje opzich er alleen is voor de luie ruiter, want het dekje beschermt alleen het zadel en een andere functie heeft die niet
wendyashley schreef:Ik heb dekjes van diverse merken o.a HH en juist die van HH slijten best snel. Ik heb er ook een paar van equi-theme en die zijn beter. Ik was ze na 2x gebruiken maar gebruik ze voor alle 3 mijn paarden, 1 zadel (dressuur) is vrij lang en schuurt op de een of andere manier de onderkant stuk.Het zadel zit wel goed dus daar zit het ´m niet in.
Alane schreef:Juist fijngestepte dekjes zijn stugger en kunnen drukplekken geven.
Huertecilla schreef:Alane schreef:Juist fijngestepte dekjes zijn stugger en kunnen drukplekken geven.
Ik weet niet goed wat je beoélt, maar er stáát natuurlijk onzin. Een dekje geeft geen drukplekken.
Alane schreef:mijn beste HC omdat jij selectief leest moeten de topicgenoten alles uitkauwen omdat jij het anders niet geheel meekrijgt?
Rianneke schreef:Alane schreef:mijn beste HC omdat jij selectief leest moeten de topicgenoten alles uitkauwen omdat jij het anders niet geheel meekrijgt?
misschien moet jij beter lezen... wat voor dekje er ook onder het zadel ligt, het zadel is degene die de drukplekken veroorzaakt en daar doelt HC op naar mijn idee
Citaat:Er is nog 1 ding wat ik even wil vragen: Ik heb een paar dikke dekjes zoals onder andere van anky maar omdat mijn zadels op maat zijn gemaakt zit het niet fijn hebben jullie hier ook last van?
Alane schreef:
pffffff, nogmaals, moet ik dan in iedere zin alles erin zetten omdat er een paar selectief lezende deelnemers zijn?
de vraag/opmerking was deze:Citaat:Er is nog 1 ding wat ik even wil vragen: Ik heb een paar dikke dekjes zoals onder andere van anky maar omdat mijn zadels op maat zijn gemaakt zit het niet fijn hebben jullie hier ook last van?
en mijn antwoord dus dat fijngestepte dekjes dan eerder kans geven op drukplekken, ONDER DAT OP MAAT GEMAAKTE ZADEL (even voor de selectief lezende onder ons)
vooral voor mensen die alleen bepaalde kleuren kopen en tegelijktijd roepen dat ze niet aan setjes doenselectief denken en selectief lezen
Alane schreef:je moet mij geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb... maar daar ben je gezien, de rest van het topic, niet echt vies van..