Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marije1984 schreef:
Ik vind het alrijd maar weer raar dat mensen te verdediging over het LDR het hebben over ''onze'' top en dat zij echt wel zuinig op hun paarden.Oke helemaal gelijk aan zullen ze ook zeker wel zijn. Heel mooi dat het werkt.
Maar mensen zeg eerlijk, het is toch een rotgezicht om te bekijken.
Als ik ze zo op het inrijpiste bezig zie ga ik maar snel naar de tribune want ik vindt het een monsterlijk lelijk gezicht en ik kan me best voorstellen dat dat bepaalde gevoelens bij mensen oproept.
Ik heb altijd het idee dat de dieren gedwongen worden terwijl ik best beter weet. Dat het geen kwaad kan is laatst toch al helemaal bewezen
Justarman schreef:Adil18 schreef:Hahaha, jullie kunnen er ook maar niet over ophouden he![]()
Heel leuk om te zien hoe jullie met totaal tegenstrijdige onderzoeksresultaten aankomen....
Ik ga genieten van het weer en van m'n paarden, maar dan wel zonder LDR he
ehm mag ik even vragen wat dit met deze discussie te maken heeft..?!
@ horseyfries: goede uitleg hoorEn ik blijf bij mijn standpunt
Karl66 schreef:Ach oooooooit krijgen we nog wel een keer een LDR huiskamertopic
riepertjiep schreef:Ja, dat zei ik ook al. Het doet er verder weinig toe, dit topic gaat over Laag Diep Rond en niet echt over oprichting
.
Tyrza schreef:Zeker kan het zo niet worden vergeleken, want de paardenhals staat nooit zo recht als jouw rug hoort te staan.QQQQ schreef:Dan was die referentie die je aanhaalde dus niet echt eentje waarmee jij je punt kon onderbouwen. Waarom plaats je die dan?
Ligt dat vetgedrukte eens toe? Onderhalsspier trekt hoofd omlaag, dus hoe voorkomt het aanspannen van deze het op de grond vallen??
Zwaartekracht... ken je dat? Ik heb de indruk dat je niet begrijpt wat ik bedoel.
Het beste kan ik het nog vergelijken met gebruik van je buik en rugspieren. Ik zelf kamp nml met behoorlijke rugklachten in mijn onderrug. Dit komt omdat ik een holle rug heb en dus de druk op de holling steeds groter wordt. Nu heb ik buikspieroefeningen gekregen om de last in mijn rug op te vangen met deze buikspieren.
Gebruik ik beide spieren niet, dan stort ik in omdat mijn geraamte niet vastgehouden kan worden.
En zo kan je ook kijken naar de hals: de onderhals kan je bv als mijn onderrugspieren zien, de bovenhals als mijn buikspieren.
Ik zeg niet dat het zo vergeleken moet worden, maar ik noem een tastbaar voorbeeld.
Goofy44 schreef:Bij verzameling heeft de manier van rijden en dus de manier waarop je het paard zich verzamelt, directe impact op de manier waarop het paard zijn lijf gebruikt en zich opricht. De manier waarop verzameling bereikt wordt, heeft daarom invloed op de resultaten van een onderzoek en de conclusies die je daaruit kan trekken. De ruiter of ruiters oefenen met hun manier van rijden en de technieken die ze hanteren, invloed op de manier waarop het paardenlijf gebruikt wordt.
@horsyfries
Kun je aangeven in welke publicatie van HC wordt aangegeven , dat o.a. de trapezium spier mede voor de oprichting zorgt ? (MEPC - McPhail Chair publicatie, GDF of anders ?) De snelheid van publiceren door HC is erg hoog.
PS:
Aanspannen is iets anders als uitrekken.
Bijgaand een link naar The Mysteries of Collection
Een onderzoek: paard: Ritmeister, ruiter Paul Belasik.
Dezelfde onderzoeker.
link:
http://cvm.msu.edu/Dressage/Upload/Clay ... July03.pdf
DresslOver schreef:mireille 1970: AMEN!! als we nou eens allemaal gewoon op ons zelf letten ipv op een ander, dan zou er op iedereen gelet worden! en er zou een stúk minder frustratie zijn, je verandert hier toch niets mee!
Dus: let op je zelf!!