Te bol voor je knol?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:48

Kim.
Maar ik ben 80 kilo en heb ruimte over op mijn 17,5" zadel.
Een gewone man heeft dan ook ruimte over.

Dat jij die keuze hebt gemaakt wil dat niet zeggen dat dat het enige juiste is.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:51

ik weeg 88 kilo maar je kan mijn zadel nog zien hoor :') paardlief is overigens 1.82 :D

Beetje kort door de bocht hier, obese is als je je schaamhaar niet meer ziet en je 18"zadel verdwijnt :+

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:52

listiglistje schreef:
ik weeg 88 kilo maar je kan mijn zadel nog zien hoor :') paardlief is overigens 1.82 :D

Beetje kort door de bocht hier, obese is als je je schaamhaar niet meer ziet en je 18"zadel verdwijnt :+

Als je het weg scheert is het ook niet te zien :Y)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:55

:+ :') dat is zo cinnepin, maar vond het zo banketstaaf om muts en mr. weenie neer te zetten :P

88 kilo, recente foto...

Afbeelding

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:55

KimD ik kan jou echt niet serieus nemen. Kijk je wel eens paarden sport op tv? Wat denk jij dat al die mannelijke springruiters wegen? Allemaal 80kg plus hoor. Die trainen ook verplicht in de sportschool maar ga jij ze vooral lekker vertellen dat ze te zwaar zijn. Ik denk dat jij gewoon jezelf eens achter je oren moet krabben of je wel helemaal realistisch en eerlijk antwoord hier. Daarbij denk ik dat jij ook geen idee hebt wat 80 kg precies inhoud. Ik weet zeker dat jij alleen dikke mensen met overgewicht op gewicht kan schatten maar wanneer je bij afgetrainde mensen kijkt je bij allemaal denkt dat ze maar 50-60kg wegen. Helaas de gemiddelde mens is tussen de 1.65 en 1.80m en weegt tussen de 65 en 90/100kg en daar hoeven ze niet speciaal dik voor te zijn

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:57

listiglistje schreef:
:+ :') dat is zo cinnepin, maar vond het zo banketstaaf om muts en mr. weenie neer te zetten :P

88 kilo, recente foto...

[ Afbeelding ]

Ojaaa omgggg idd direct stoppen jij!!!!!hahahha

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:57

listiglistje schreef:

88 kilo, recente foto...

[ Afbeelding ]

Weeg jij serieus 88 kilo? Dat is helemaal niet te zien! Maar je lijkt me absoluut niet te zwaar.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:00

Dieren beul!

Daarom gewicht schatten valt niet mee.
En zomaar roeptoeteten zoveel kilo kan niet zonder de combinatie te zien is niet serieus te nemen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:03

Desiree schreef:
listiglistje schreef:

88 kilo, recente foto...

[ Afbeelding ]

Weeg jij serieus 88 kilo? Dat is helemaal niet te zien! Maar je lijkt me absoluut niet te zwaar.

ik ben 1.75 en paard is 1.82 :) maar er wordt hier vaak gezegd boven de 80 ben je te zwaar en dat is dus niet altijd zo.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:05

Ik denk dat gewicht nogal onderschat word omdat ik zelf snel iemand veel lichter schat. Als 80 kilo te zwaar is voor een paard moet inderdaad de helft van de ruiters stoppen met rijden. Natuurlijk kan 80 kilo te zwaar zijn maar ik denk dat iemand van 80 kilo en 1.80 lang met veel spieren prettiger is voor wen paard als iemand van 1.60 van 80 kilo met vet wat niet in het ritme mee op en neer gaat. Ik weeg zelf 50 kilo en ben 1.70 lager dan dit gewicht is ook bijna niet mogelijk. Maar als ik de 10% regel aan zou houden zou ik nog maar net op mijn verzorgpony van 1.48 en ongeveer 600 kilo mogen rijden terwijl hij het makkelijk kan dragen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:31

listiglistje schreef:

ik ben 1.75 en paard is 1.82 :) maar er wordt hier vaak gezegd boven de 80 ben je te zwaar en dat is dus niet altijd zo.[/quote]
Een lange lummel dus! Je zult vroeger wel heel vervelend zijn geweest als kind en veel schoppen onder je hol hebben gehad.

:D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:11

listiglistje schreef:

88 kilo, recente foto...

[ Afbeelding ]

Dus nooit meer op een paard stappen jij! :') Echt wat een onzin die 80 kilo regel..

Anoniem

Re: Te bol voor je knol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:30

Ik volg deze discussie nog steeds en ik vind het erg interessant hoe verschillend mensen denken. :j

Even voor het plaatje:

62 kilo op een paardje van 1.36m.
Afbeelding

+- 83 kilo op een Fries van 1.57m.
Afbeelding

Zelf heb ik 8 jaar geleden met teveel gewicht op mijn paard gereden, sporadisch, maar toch... ik zag gewoon niet in dat ik te zwaar voor haar was en dacht dat ik er het juiste ras voor had gekocht.
Achteraf, toen ik 50 kilo was afgevallen en foto's terug zag, heb ik zo'n spijt gehad en mijn paard beloofd dat ik nooit meer boven een bepaald gewicht op haar rug zou klimmen.
Het kan dus echt zo zijn dat je het niet ziet, dat je te zwaar bent.
Mijn paard zat overigens volgens onze Osteopaat en dierenarts 100% goed en los in haar lichaam, dus GELUKKIG heeft het geen schade aangericht.
Maar ik voel me daar nog steeds rot over. :o

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:33

Respect!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:31

Die vriend van jou kan echt niet hoor.
80+ hoort niet op de paard. Punt.

;) :+

Beide gaat natuurlijk prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:54

Hoho, geen paard, E-pony. :+

Ik weet dat beide passen. :j
Maar ik denk dat veel mensen bij 80 kilo gewoon een heel ander beeld hebben.
80 kilo kan heel goed mooi slank zijn, zoals mijn vriend.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:56

KimD schreef:
Ik zal die mensen dan ook altijd aanspreken, of ze het nou willen horen of niet. Die discussie ga ik graag aan.

Jeroen Dubbeldam weegt 80 kg dus ga je gang zou ik zeggen

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:57

Gillbo schreef:
KimD schreef:
Ik zal die mensen dan ook altijd aanspreken, of ze het nou willen horen of niet. Die discussie ga ik graag aan.

Ja zijn paarden komen dan ook nauwelijks met hun benen van de grond.. :P

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:15

Gillbo schreef:
KimD schreef:

Ludger Beerbaum 80 kilo
Albert Zoer 88 kilo
Marc Houtzager 87 kilo
Jur Vrieling 80 kilo
Leon Thijssen 83 kilo
Albert Voorn 83 kilo
Gert-Jan Bruggink 82 kilo
Ludo Philippaerts 90 kilo

Beetje vent weegt dat gewoon, misschien denken mensen welke zelf maar 50 a 60 kilo wegen dat 80 kilo obese is :+

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:18

Oh haha kijk KimD dat wordt nog heel wat mensen aanspreken.
Jildau, owww ja natuurlijk helemaal niet aangedacht, natuurlijk moet je de tijd dat de voeten op de grond staan ook berekenen,lol

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:22

Ik denk niet dat er een vaste richtlijn bestaat. Ik houd zelf vast aan de 20% regel om daar vooral niet boven te komen. Maar ook ben ik gewoon voor mijn eigen gezondheid toch enigszins bezig met afvallen. Lukt nog niet echt maar het komt wel.

Ik zie alleen liever een wat dikker persoon die een perfecte onafhankelijke zit heeft en het paard duidelijk niet in de weg zit, dan een persoon dat op perfect gewicht zit maar het paard helemaal uit balans brengt.
Het hangt van meerdere dingen af. Kijk, met 100 kilo moet je niet op een arabiertje van 1.40 gaan zitten. Maar het hangt ook af hoe lang je bent, hoe je eigen balans is, hoe je zit is etc. etc.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:30

Het lijkt me nu wel duidelijk dat de 80 kg grens niet klopt.
Deze ruiters willen hun top paarden liever ook niet kapot.

Dus kim. Ik vermoed dat je zelf 80 kg weegt.
Ik weet niet wie jou wijs heeft gemaakt dat het echt niet kon en zo gekwetst dat je zo fel bent.
Stap fijn op een passend paard als je daar zin in hebt.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:02

bruintje123 schreef:
Het lijkt me nu wel duidelijk dat de 80 kg grens niet klopt.
Deze ruiters willen hun top paarden liever ook niet kapot.

Dus kim. Ik vermoed dat je zelf 80 kg weegt.
Ik weet niet wie jou wijs heeft gemaakt dat het echt niet kon en zo gekwetst dat je zo fel bent.
Stap fijn op een passend paard als je daar zin in hebt.

Hier is natuurlijk wat voor te zeggen. Stel kim is 1.55m en 85 kilo alleen maar een voorbeeld hoor maar dan zou ze ook serieus te dik zijn dus als iemand dat dan gezegd zou hebben had die gene wel gelijk. Echter zit er een verschil in te dik zijn dus overgewicht hebben en te zwaar voor je paard zijn. Het mag er dan niet uit zien als plaatje maar te zwaar voor een groot paard ben je dan niet en dan komt weer de moeilijke vraag.... wat is precies 80 kilo. Vandaar dat het meestal niet om het gewicht gaat maar om het perfecte plaatje wat men wil zien. Dat plaatje waar je in een dressuur proef gerust punten aftrek voor krijgt als t niet klopt. Ik ben van mening dat als je werkt aan je paard je ook moet werken aan jezelf. Dat is wel zo eerlijk. We zeiken om elk stukje vet of foute spier aan ons paard maar als we allemaal over ons zelf zo kritisch waren dan waren er een stuk meer mensen aan het hardlopen.

Dat hele aanspreek verbaal vind ik wel moeilijk. Ga jij iemand lekker vertellen dat die te dik is... Sorry mevrouw ik vind u te dik voor het paard en het totaal plaatje.... Ja sorry mijn lever werkt niet meer goed en weeg nu 91kg..... oh dat wist ik niet maar het ziet er gewoon niet mooi uit.... Nee mijn leven ziet er ook niet mooi uit jonge man, ga mij niet vertellen dat ik niet op mijn paard van 1.83m mag zitten omdat jij dat niet mooi vind...... Nee oké dag mevrouw

Verhaaltje gebeurde onder mijn neus op wedstrijd bij iemand die na mij de uitrijbak in kwam. Ik wil maar zeggen dat je ook een beetje op moet passen waar je je mee bemoeit. Het is niet aan ons om iemand pijn te doen met onze woorden omdat wij als mens een perfect plaatje in ons hoofd hebben waar we op autistische wijze niet vanaf willen wijken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:45

Hebben jullie Hugo Simon wel eens bekeken? Humpty Dumpty.....

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:08

Cinnepin schreef:
listiglistje schreef:

Als je het weg scheert is het ook niet te zien :Y)

_O-