Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Focussed schreef:Simpelman: Maar, ik neem aan, dat je de grenzen soms wel moet opzoeken of misschien wel eens moet overschrijden? In mijn eigen krachttraining moet ik ook zo nu en dan nét over de grens. Dus in plaats van 50 kilo squat eens 60 kilo doen, gevolgd door enkele dagen 50/55 en dan weer eens 65. En op die manier opbouwen.
damian23 schreef:En verzuur jij bij die 60 kilo? Een paard zal die verzuring onthouden de volgende keer dat jij opstapt. Ik probeer die verzuring eigenlijk te voorkomen. Aanspannen (oppakken in werkhouding en/of een oefening) en dan weer ontspannen. Maar ik probeer hem nooit zo lang te laten inspannen dat hij verzuurd.
damian23 schreef:Zullen we het wel ontopic proberen te houden?
Focussed schreef:Gaat het opzoeken van de grenzen dan altijd gepaard met het verliezen van harmonie Simpelman?
Als ik hier kijk.. Ik vraag het paard meer op het achterbeen te komen. Dit gaat goed en fijn. Na enkele voltes/meters /vul maar in wat van toepassing is, merk ik dat ze moeier wordt, ze wordt wat zwaarder en valt wat naar voren. Ik vraag dan haar nog een keer op het achterbeen te komen. Dit doet ze, gevolgd door direct een beloning en ontspanning. Dus ik zoek net de grens op, maar blijf daarin reeel en "in harmonie".