Lekker makkelijk om je zadel de schuld te geven

Waarschijnlijk heb je nu een zadel waarin je meer in een houding gedwongen wordt? Een te groot zadel moet opzich geen probleem zijn, je moet alleen een nog betere zit van jezelf hebben om daar goed in te blijven zitten. Een kleiner zadel vangt jouw "zitgebreken" op. Blijkbaar kon je je evenwicht tijdens het wijken niet vinden. Wellicht doordat je zo hard/vaak moet drijven?
Adelinde heeft op het moment trainingen waar je zelf mee aan de slag kan
http://www.adelindetrainingcenter.nl/aanmelden/. Daar zitten ook oefeningen bij om je zit te verbeteren geloof ik.
Heb tot nu toe nog maar naar de eerste 30 sec van je filmpje gekeken: Ik zie een paard dat mooie ruimen gangen heeft, maar pogingen doet om zijn voeten zo snel mogelijk op de grond te zetten om niet uit evenwicht te raken. Je ziet meteen in het begin van het filmpje op lange zijde H-E-K dat hij ook wat slingert.
Ik krijg daarom het gevoel wat hij te SNEL gereden wordt. Door snelle passen te maken en dus niet langere passen, krijg je de achterhand er uiteraard niet onder. Bovendien is het voor je paard ook niet prettig, want hij kan zijn passen niet goed afmaken, verliest takt en struikelt soms zelfs. Dan zou ik als paard ook blij zijn als ik de kans kreeg om "BOINK" stil te vallen

(eindelijk ben ik in evenwicht en raken mijn benen niet in de knoop

)
Probeer eens een tempo te vinden waarbij je paard FIJN uit zichzelf kan blijven lopen. Van DAAR UIT ga je proberen om hem ruimer te krijgen door KLEINE tempowisselingen te rijden. Je moet hem niet OVERDONDEREN door te veel verruiming te vragen