[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:29

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:30

S_en_Z schreef:
Bedankt Ympi!

Hee zie mezelf voorbij komen :=

Wat een keurig handschrift heb je zeg.. tjonge.. voordeel van uitschrijven is wel dat het vaak beter blijft plakken :j

Wil je hoofd wel overplakken met een foto van een actrice of zo naar keuze hoor :=

Ik schrijf graag en inderdaa blijft beter hangen, zo op de pc lezen is toch ook niet echt iets voor mij :)

TurboTinker

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:38

Goed bezig ymp. Zo blijft het idd beter plakken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:43

Wat een interessant schriftje zeg, dat is nog eens leerzaam :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:50

Ympi schreef:
S_en_Z schreef:
Bedankt Ympi!

Hee zie mezelf voorbij komen :=

Wat een keurig handschrift heb je zeg.. tjonge.. voordeel van uitschrijven is wel dat het vaak beter blijft plakken :j

Wil je hoofd wel overplakken met een foto van een actrice of zo naar keuze hoor :=

Ik schrijf graag en inderdaa blijft beter hangen, zo op de pc lezen is toch ook niet echt iets voor mij :)

Huahahahahaha.. nou als het even kan wil ik wel J.Lopez zijn :') De kont heb ik iig!

(grapje hoor, ik vind het niet erg :) )

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:54

In je schriftje, zie ik iets staan ''Waarom hangt een paard?''
Maar ik kan het niet lezen :(:)
Zou je misschien een rechtere foto willen maken of het willen over typen?
Want ik ben zooo benieuwd! :o

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:01

bertie schreef:
_iDj_ schreef:
Lekker makkelijk om je zadel de schuld te geven :P Waarschijnlijk heb je nu een zadel waarin je meer in een houding gedwongen wordt? Een te groot zadel moet opzich geen probleem zijn, je moet alleen een nog betere zit van jezelf hebben om daar goed in te blijven zitten. Een kleiner zadel vangt jouw "zitgebreken" op. Blijkbaar kon je je evenwicht tijdens het wijken niet vinden. Wellicht doordat je zo hard/vaak moet drijven?

Adelinde heeft op het moment trainingen waar je zelf mee aan de slag kan http://www.adelindetrainingcenter.nl/aanmelden/. Daar zitten ook oefeningen bij om je zit te verbeteren geloof ik.

Heb tot nu toe nog maar naar de eerste 30 sec van je filmpje gekeken: Ik zie een paard dat mooie ruimen gangen heeft, maar pogingen doet om zijn voeten zo snel mogelijk op de grond te zetten om niet uit evenwicht te raken. Je ziet meteen in het begin van het filmpje op lange zijde H-E-K dat hij ook wat slingert.
Ik krijg daarom het gevoel wat hij te SNEL gereden wordt. Door snelle passen te maken en dus niet langere passen, krijg je de achterhand er uiteraard niet onder. Bovendien is het voor je paard ook niet prettig, want hij kan zijn passen niet goed afmaken, verliest takt en struikelt soms zelfs. Dan zou ik als paard ook blij zijn als ik de kans kreeg om "BOINK" stil te vallen :D (eindelijk ben ik in evenwicht en raken mijn benen niet in de knoop :+ )
Probeer eens een tempo te vinden waarbij je paard FIJN uit zichzelf kan blijven lopen. Van DAAR UIT ga je proberen om hem ruimer te krijgen door KLEINE tempowisselingen te rijden. Je moet hem niet OVERDONDEREN door te veel verruiming te vragen _/-\o_

Ehm .. kijken we nu naar hetzelfde?
Ik zie filmpje http://www.youtube.com/watch?v=5nQ5mxIPJzU&feature=share&list=PLM-dIJhRcHIMuxetMgbbb-_uKdQyJ2saA
Alleen stukjes eruit, ik skip van moment naar moment.
Zie een B proef die helemaal niet zo gek is. Je kunt natuurlijk zeuren dat de amazone voortdurend op het binnenbeen zit. Mogelijk verkeerde instructie gehad?
En ja, het paard word SNEL gereden, dat vind ik ook wel.
Aan de andere kant ..
Ik zie een wedstrijdsituatie.
als ik bedenk hoe de meeste B proeven gereden worden dan ben ik WEL blij met het voorwaartse. :j
En ik zie ook weinig geruk en gepluk. <3
En ik zie ook weinig in de krul getrokken. <3
Als ik deze B combinatie in de ring krijg zou ik helemaal niet ontevreden zijn, hoor! :+:

Je hebt helemaal gelijk dat ik niet zo negatief moet zijn! Heb ik wel vaker last van -O-
Amazone rijdt het paard hartstikke vriendelijk *\o/*
In de eerste 30 sec zag ik een paard dat tactfouten maakt en een ruiter die dat laat gebeuren, moet zeggen dat ik de rest van het filmpje niet bekeken heb :oo

Fry_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:02

Begin:

Afbeelding

Klopt dit/toevoegingen?

NIET OP MIJN MOOIE TEKENPAARDENBEENTJES LETTEN SVP

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:14

haha wat leuk meiden...idee hier iets mee te doen?

een fotoboek aanmaken op het internet en hier foto's van de schriftjes in kunnen opslaan ?

Fry_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:19

Anne_mieke88 schreef:

een fotoboek aanmaken op het internet en hier foto's van de schriftjes in kunnen opslaan ?

Leuk idee!

Fry_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:20

Sam, ik hou van je uitleg!
Ben nu bij jou prachtige uitleg over de oprichting :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:23

Fry schreef:
Anne_mieke88 schreef:

Leuk idee!

Voor diegene die hun schrift willen delen natuurlijk... Ik ga eens even wat snuffelen om te kijken of we een gezamelijke fotoalbum kunnen maken...
ik wil deze wel gaan beheren...tenzij zich iemand anders aanbied :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:25

Ik ben autodidact en sla alles op in mijn hoofd. Als ik dat allemaal op schrift moet gaan zetten wordt het een warboel geloof ik _O-

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:25

Dat wordt dan een soort skala der ausbildung - auteur; bokkers _O-

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:27

lijkt mij wel leuk voor diegene die het heeft opgeschreven en het graag willen delen :)
het is een idee... :)

Fry_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:29

Ik wil het delen hoor, maar moet wel even vermelden dit komt van dit forum en is dus door andere bokkers geschreven!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:45

Fry schreef:
Sam, ik hou van je uitleg!
Ben nu bij jou prachtige uitleg over de oprichting :)

:o ik doe mijn best, fijn dat anderen er iets aan hebben <3

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:46

Fry schreef:
Ik wil het delen hoor, maar moet wel even vermelden dit komt van dit forum en is dus door andere bokkers geschreven!

Ik denk dat annemieke vooral bedoeld dat ze het leuk vind te zien hoe iemand zn schriftje samenstelt :)

(of vergis ik me?)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:49

Jotoma schreef:
Dat wordt dan een soort skala der ausbildung - auteur; bokkers _O-

"De dressuur in jip en janneke taal" *\o/*

Ik zou m kopen :j

Vind het intiatief hartstikke leuk meiden! Idd wel veel makkelijker terug te slaan dan al die pagina's doorlezen :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:01

Ik.heb nog drie topic door te worstelen.voor.ik uberhaubt weet waar ik aan toe ben hihi

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:02

S_en_Z schreef:
Fry schreef:

Ik denk dat annemieke vooral bedoeld dat ze het leuk vind te zien hoe iemand zn schriftje samenstelt :)

(of vergis ik me?)

Het is meer dat ik benieuwd ben naar de jip en janneke taalboekje...hoe iemand iets opneemt en uitschrijft... en het is fijn om de geleerde info bij elkaar samen te stellen. erg Handig :)

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:23

Anne_mieke88 schreef:
Voor diegene die hun schrift willen delen natuurlijk... Ik ga eens even wat snuffelen om te kijken of we een gezamelijke fotoalbum kunnen maken...
ik wil deze wel gaan beheren...tenzij zich iemand anders aanbied :o

Ik vind het een ontzettend leuk idee. Ook omdat je soms toch wel vaak dezelfde dingen aan het zeggen bent. Dan kan je gewoon verwijzen naar probleem / oefening op pagina XX van het Aan-de-teugel-topic-boek :P

Mooi schriftje ympi!

Fry: Ik vind de eerste paar benen heeel mooi getekend :j Zo extreem als het tweede paar zal je ze hopelijk niet tegenkomen :D
Is er geen oplossing? :P
Voor je eigen begrip zou ik ook proberen erbij te zetten hoe/waarom taktfouten ontstaan. Dan is de oplossing ook een stuk makkelijker te bedenken & begrijpen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:32

Ik vind vooral het stuk over taktfouten erg interessant. Ben erachter dit ik het echt niet kan zien wanneer een paard loopt, dat gaat me te snel. Tenzij ie takmatig echt niet goed is natuurlijk..

Maar hier in het topic zag ik toch weer een paar foto's, helemaal in het begin, die taktmatig niet goed waren (volgens mij). Daar werd niks over gezegd, dus zal ik het zelf wel verkeerd zien, ben nog een leek.

Gister heb ik een paar foto's gemaakt van de pony die ik 'rij', aan de pessoa. Weet niet of ik die hier ook kan plaatsen om te beoordelen, maar vraag mij toch af of ik de dingen zelf juist zie...

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:36

Is het niet zo dat die 'perfecte' takt waar jullie het over hebben, resultaat is van een (te) groot gereden voorbeen?

Afbeelding

Zoals de tekening hierboven van Fry, zo zal een normaal paard zonder luxe dressuurgangen(aanleg) nooit uit zichzelf lopen, tenzij je hem doelbewust traint op het omhooggooien van het voorbeen, en dus bezig bent met een groot voorbeen terwijl dat niet belangrijk is?
Ik pak hiervoor even een plaatje van mijn eigen paard:

Afbeelding

Het gaat mij hier even puur om het beenwerk. Dit is ruim, vrij en naar mijn mening goed in ritme. Paard stuwt iets teveel en draagt te weinig, maar takt is in orde.
Dit paard heeft geen ruim voorbeen, maar wel een sterk achterbeen.
Zolang ik niet doelgericht ga 'trainen' op het voorbeen omhoog gooien zal ze haar voorbenen nooit hoger op gaan gooien dan normaal (trainen tussen '' omdat het naar mijn mening een kunstje aanleren is.)
Dat betekend, afgaand op niet alleen deze foto, maar ook alle foto's en filmpjes in vrijheid, dat ze nooit haar voorbeen in dezelfde lijn zal houden als haar achterbeen, betekend dit dan dat ze taktmatig niet goed loopt?

Of, als het zo belangrijk is dat die lijnen bij de voor en achterbenen gelijk zijn, zou zij dus meer met haar achterbenen moeten 'slepen', maar dat is vast ook niet de bedoeling of wel? Ik ben benieuwd wat jullie mening hierover is.

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:37

Marocje schreef:
Ik vind vooral het stuk over taktfouten erg interessant. Ben erachter dit ik het echt niet kan zien wanneer een paard loopt, dat gaat me te snel. Tenzij ie takmatig echt niet goed is natuurlijk..

Maar hier in het topic zag ik toch weer een paar foto's, helemaal in het begin, die taktmatig niet goed waren (volgens mij). Daar werd niks over gezegd, dus zal ik het zelf wel verkeerd zien, ben nog een leek.

Gister heb ik een paar foto's gemaakt van de pony die ik 'rij', aan de pessoa. Weet niet of ik die hier ook kan plaatsen om te beoordelen, maar vraag mij toch af of ik de dingen zelf juist zie...

NEEEEEEE!!! Dat het niet gezegd wordt, wil niet zeggen dat het niet zo is!!
Niet altijd alles wordt benoemd, omdat er zóveel over een plaatje gezegd kan worden. De belangrijkste dingen worden er uit gepikt. Je kan als combinatie niet aan honderd dingen tegelijk werken en OVERDONDEREN met kritiek werkt natuurlijk ook totaaaal niet motiverend.