Zonder hoofdstel op buitenrit.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:25

Marjoow schreef:
Zie jij het maar als een compliment, ik zou mezelf toch eens achter mijn oren krabben als meerdere mensen dit aangeven :=

Waarom?
De grootste groep is per definitie niet de slimste.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:27

inderdaad, marjoow.

Maar iemand die zo vol is van eigendunk ziet zoiets al niet meer, misschien dat we eens een site moeten maken met hoe je dit wel kan bekomen :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:27

NeverGiveUp schreef:
Ik vind sommige reacties wel erg vervelend hoor, beetje jaloerzig?

Jaloers? Ik? Nee. Ik word het zinloze gezever van HC een beetje zat. Constant herhalen, constant je website aanprijzen, valse aannames en nergens direct op reageren. Sorry dat ik dan wat "vervelender" reageer ;)

Ik leer van mensen die respect hebben voor de medemens. Ik leer van mensen die durven toe te geven dat zijn/haar methode niet de perfecte is. Ik leer van mensen die zich eerst inlezen voordat ze (valse) aannames maken, en ik leer van mensen die open staan voor andere methodes.

Nee, ik leer dus níet van HC.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:27

Huertecilla schreef:
Marjoow schreef:
Zie jij het maar als een compliment, ik zou mezelf toch eens achter mijn oren krabben als meerdere mensen dit aangeven :=

Waarom?
De grootste groep is per definitie niet de slimste.

Pardon :wow:

Doei he :evaw:

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:27

HC Maar jezelf onder de slimme groep scharen vind ik ook arrogant. :j

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:04

Marjoow schreef:
Maargoed, dan ben je het dus met me eens dat je beter gewoon ook een hoofdstel om kunt doen, omdat paarden dus ook zó kunnen schrikken?
Bij echte schrik, snap ook ik, heus wel dat je een paard niet zomaar terug heeft. Maar de spanningsboog neemt een keer af, en op dat moment kun je een hoop profijt hebben van je hoofdstelletje :)

Ja, ik ben het met je eens dat paarden die regelmatig 'nep' schrikken het best een hoofdstel om kunnen hebben. Maar ik denk, als ik dan even naar mijn eigen paard kijk, dat er ook paarden zijn die niet aan nep schrikken doen. Als die van mij gaat, gaat ze omdat ze bang is, maar dan moet er echt iets engs gebeuren. Anders is ze zo mak als een lammetje. Ik vind dat die groep paarden makkeljk op halsring kunnen lopen. De andere groep, kan beter nog even flink trainen :=

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:08

Juut schreef:
Die noodrem werkt wel beter met hoofdstel (met of zonder bit), als met halsring. Dat is nu eenmaal zo. Echt op hol, blijft een uitdaging. Maar wegschieten is ook niet altijd wenselijk. Ik moet bijvoorbeeld een drukke 80 klm weg oversteken om in de zomer nog beetje leuk naar buiten te kunnen. Dan ga ik bij wegschieten niet wachten tot meneer ons beiden te pletter heeft gelopen, en anderen een hoop schade heeft opgeleverd. 'Ho' is daar 'ho'.

Nee, ik geloof niet dat dat nou eenmaal zo is, en ervaar dit zelf, met mijn paard, ook heel anders.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 20:09

MaritAriel schreef:
Marjoow schreef:
Maargoed, dan ben je het dus met me eens dat je beter gewoon ook een hoofdstel om kunt doen, omdat paarden dus ook zó kunnen schrikken?
Bij echte schrik, snap ook ik, heus wel dat je een paard niet zomaar terug heeft. Maar de spanningsboog neemt een keer af, en op dat moment kun je een hoop profijt hebben van je hoofdstelletje :)

Ja, ik ben het met je eens dat paarden die regelmatig 'nep' schrikken het best een hoofdstel om kunnen hebben. Maar ik denk, als ik dan even naar mijn eigen paard kijk, dat er ook paarden zijn die niet aan nep schrikken doen. Als die van mij gaat, gaat ze omdat ze bang is, maar dan moet er echt iets engs gebeuren. Anders is ze zo mak als een lammetje. Ik vind dat die groep paarden makkeljk op halsring kunnen lopen. De andere groep, kan beter nog even flink trainen :=

Nouja, ik vind het gewoon onverantwoordelijk om alleen op een halsringetje naar buiten te gaan. Er zijn gewoon té weinig mensen die it écht kunnen. En wat is nou de moeite om een hoofdstel om te doen? Al is het alleen maar zodat iemand anders jouw paard kan vangen als jij er af valt?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:11

Marjoow schreef:
Nouja, ik vind het gewoon onverantwoordelijk om alleen op een halsringetje naar buiten te gaan. Er zijn gewoon té weinig mensen die it écht kunnen. En wat is nou de moeite om een hoofdstel om te doen? Al is het alleen maar zodat iemand anders jouw paard kan vangen als jij er af valt?

Het gaat niet om de moeite, het gaat mij om mijn paard, wat zei het fijnst vind en waar zij het best op reageerd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 20:14

MaritAriel schreef:
Marjoow schreef:

Het gaat niet om de moeite, het gaat mij om mijn paard, wat zei het fijnst vind en waar zij het best op reageerd.

Je hoeft hem toch niet te gebruiken?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:16

liljebo schreef:
Foute voorbeelden zie je altijd en overal. Dat voorkom je niet en daarmee moet je leven.

Fijn dat jij ook aangeeft dat dit gedrag inderdaad een fout voorbeeld is. ;)
Ik leef er trouwens prima mee, maar het staat toch iedereen vrij om dan ook te mogen zeggen dat ze iets inderdaad geen goed voorbeeld vinden, zeker op een zogenaamd discussieforum.

Wat betreft de reden dat mensen zoiets doen als zonder hoofdstel op een buitenrit gaan denk ik dat ik één van die dames was die het al had uitgelegd op vorige pagina's. Het hoort gewoon bij het "kijk mij eens hard/hoog/snel gaan gedrag". En volgens psychologen is het zo dat hoe minder je papa en mama daadwerkelijk hebben gekeken toen je klein was hoe gekker je gaat doen om aandacht te trekken als je "volwassen" bent. Voor kinderen en tieners is zoiets natuurlijk doodnormaal gedrag, net als linksom om de rotonde, je scootertje opvoeren tot hij 100 kilometer per uur kan, experimenteren met pilletjes zonder dat je eigenlijk weet wat er in zit en ga zo maar door.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:17

Marjoow schreef:

Dan hoeft ie toch ook niet om. :=

Nee maar, mijn paard reageerd er gewoon niet goed op. We oefenen op dit moment veel met halster en zullen straks rustig over gaan naar het hoofdstel, maar neckrope vind ik echt het fijnst! En voelt ook totaal niet onveilig.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:17

@ marjoow:
Ik bedoelde niet persé jou hoor, nam even een voorbeeld.
Maar goed, ik ga weer mee lezen in plaats van reageren.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 20:19

MaritAriel schreef:
Marjoow schreef:

Dan hoeft ie toch ook niet om. :=

Nee maar, mijn paard reageerd er gewoon niet goed op. We oefenen op dit moment veel met halster en zullen straks rustig over gaan naar het hoofdstel, maar neckrope vind ik echt het fijnst! En voelt ook totaal niet onveilig.

Waarmee vangt die omstander je paard dan als je er naast ligt?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:21

nee, maar een beetje rekening houden met de medemens is ook altijd wel respectvol (de medemens is dan geruster, ziet dat je verantwoordelijk bent, niet dat ik zeg dat jij niet met een halsring kan rijden (ik weet dat niet trouwens), maar een medemens heeft nood aan een visueel teken dat je iets hebt om je paard onder "controle" te houden, zeker uemand die niets van paarden kent.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:21

Marjoow schreef:

Nou, dat is toch niet zo ingewikkeld... Als ze wegrent is ze in blinde paniek en krijgt niemand haar te pakken want dan sleept ze je zeker te weten mee, teugels of geen teugels. Als ze niet wegrent is er geen paniek en kun je der zo aan de halsring bij je houden :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 20:23

MaritAriel schreef:
Marjoow schreef:

Nou, dat is toch niet zo ingewikkeld... Als ze wegrent is ze in blinde paniek en krijgt niemand haar te pakken want dan sleept ze je zeker te weten mee, teugels of geen teugels. Als ze niet wegrent is er geen paniek en kun je der zo aan de halsring bij je houden :D

Wie zegt dat wanneer jij er af valt dat ze gelijk in paniek is?

[edit] Jij denk dat mensen een halsring vastpakken? Jij denkt dat je paard naar íedereen zo luisterd?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:25

Marjoow schreef:

Zeg ik dat?

Marjo

Re: Zonder hoofdstel op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 20:25

Lees even mijn edit ;)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:26

Marjoow schreef:

[edit] Jij denk dat mensen een halsring vastpakken? Jij denkt dat je paard naar íedereen zo luisterd?

De een leert zijn paard mee te lopen aan een halster en de ander aan een halsring. :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:27

MaritAriel schreef:
Marjoow schreef:

Mijn paard vindt het waarschijnlijk het fijnst, als ze lekker op het land mag staan.

Helaas voor haar, mag dat niet altijd en gaat ze vaak mee naar het bos.
Dit met een gewoon hoofdstel, kan eventueel de hele rit met lang teugeltje, zo mak en betrouwbaar is ze in de loop van de tijd geworden.
Ik zit ook nog op haar rug, misschien had ze wel liever gehad, dat ik er naast zou lopen, in plaats van op haar rug.
Misschien zou ze dan nog wel beter reageren, maar wat zij het liefst wil, kan niet altijd.
Ik zou niet weten, wat het zou toevoegen, om met neckrope te gaan rijden.
Ik heb niet het idee, dat m'n paard dan nog vrolijker en blijer in het bos zal lopen, omdat ze geen hoofdstel in heeft.
Dus dan zou het meer zijn voor mezelf, om mezelf en anderen iets te bewijzen.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:29

mika11 schreef:
Mijn paard vindt het waarschijnlijk het fijnst, als ze lekker op het land mag staan.

Helaas voor haar, mag dat niet altijd en gaat ze vaak mee naar het bos.
Dit met een gewoon hoofdstel, kan eventueel de hele rit met lang teugeltje, zo mak en betrouwbaar is ze in de loop van de tijd geworden.
Ik zit ook nog op haar rug, misschien had ze wel liever gehad, dat ik er naast zou lopen, in plaats van op haar rug.
Misschien zou ze dan nog wel beter reageren, maar wat zij het liefst wil, kan niet altijd.
Ik zou niet weten, wat het zou toevoegen, om met neckrope te gaan rijden.
Ik heb niet het idee, dat m'n paard dan nog vrolijker en blijer in het bos zal lopen, omdat ze geen hoofdstel in heeft.
Dus dan zou het meer zijn voor mezelf, om mezelf en anderen iets te bewijzen.

Maar ik praat nu over mijn paard, mijn paard loopt op dit moment waarschijnlijk niet voor niets zonder hoofdstel.

Ik neem aan dat als jou paard een trauma heeft aan een stal en daar in helemaal in paniek raakt, jij je paard niet zo pats boem op stal zet.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:31

Hermelientje schreef:
liljebo schreef:
Foute voorbeelden zie je altijd en overal. Dat voorkom je niet en daarmee moet je leven.

Fijn dat jij ook aangeeft dat dit gedrag inderdaad een fout voorbeeld is. ;)
Ik leef er trouwens prima mee, maar het staat toch iedereen vrij om dan ook te mogen zeggen dat ze iets inderdaad geen goed voorbeeld vinden, zeker op een zogenaamd discussieforum.

Wat betreft de reden dat mensen zoiets doen als zonder hoofdstel op een buitenrit gaan denk ik dat ik één van die dames was die het al had uitgelegd op vorige pagina's. Het hoort gewoon bij het "kijk mij eens hard/hoog/snel gaan gedrag". En volgens psychologen is het zo dat hoe minder je papa en mama daadwerkelijk hebben gekeken toen je klein was hoe gekker je gaat doen om aandacht te trekken als je "volwassen" bent. Voor kinderen en tieners is zoiets natuurlijk doodnormaal gedrag, net als linksom om de rotonde, je scootertje opvoeren tot hij 100 kilometer per uur kan, experimenteren met pilletjes zonder dat je eigenlijk weet wat er in zit en ga zo maar door.

Dat geld dan ook niet voor alle tieners kan ik je vertellen ;)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:52

Dat zei ik ook helemaal niet, maar fijn dat je dat nog even benadrukt. Als ik zeg dat bepaald gedrag normaal is voor tieners wil ik zeker niet beweren dat alle tieners dat gedrag vertonen. Voor generalisaties moet je niet bij mij zijn daar zijn een paar andere deelnemers aan dit topic veel beter in dan ik. :D

xTammyy

Re: Zonder hoofdstel op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:54

Kwam nogal zo over, maar snap dat je niet iedereen bedoeld :)
en weet niet of dat sommige andere deelnemers hier daar baat bij hebben als ik mn mening over hun gedrag zeg :')