Ach ja, ik denk dat hier ook geldt: Verbeter de (paarden)wereld, begin bij jezelf.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tendance schreef:@Vienna2007: Ik wil best laten zien hoe het wel moet alleen zal ik dat niet een uur lang kunnen, want ook ik stel bij, ben soms heel even niet vriendelijk in mijn hand, zit wel eens scheef of weet ik veel wat.
Ik noem mezelf en zal mezelf dan ook nooit een topruiter noemen. Ik ben gewoon een amateur, die haar best doet, maar ook zeker veel fouten maakt.
Ik denk dat iedereen fouten maakt, anders zou iedereen ook wel 300 punten, 340 punten of wat dan ook rijden. Niemand is perfect!!!
Adil schreef:Ik dacht dat het hier om het rijden op wedstrijden ging en niet om het snijden in hoeven?![]()
Ach ja, ik denk dat hier ook geldt: Verbeter de (paarden)wereld, begin bij jezelf.
Vienna2007 schreef:Tendance schreef:@Vienna2007: Ik wil best laten zien hoe het wel moet alleen zal ik dat niet een uur lang kunnen, want ook ik stel bij, ben soms heel even niet vriendelijk in mijn hand, zit wel eens scheef of weet ik veel wat.
Ik noem mezelf en zal mezelf dan ook nooit een topruiter noemen. Ik ben gewoon een amateur, die haar best doet, maar ook zeker veel fouten maakt.
Ik denk dat iedereen fouten maakt, anders zou iedereen ook wel 300 punten, 340 punten of wat dan ook rijden. Niemand is perfect!!!
Was voor de topic starter bedoeld.
Maar zolang je zelf ook niet perfect bent, geef dan ook niet op een ander af. Heeft geen zin, en het maakt je al helemaal niet geliefd.
Heb wat youtube filmpjes zitten bekijken van TS, en dat is nu ook niet bepaald "van niveau", dus best wel lef om zo'n topic te openen
Vienna2007 schreef:Heb wat youtube filmpjes zitten bekijken van TS, en dat is nu ook niet bepaald "van niveau", dus best wel lef om zo'n topic te openen
mylittlejoy schreef:Vienna2007 schreef:Heb wat youtube filmpjes zitten bekijken van TS, en dat is nu ook niet bepaald "van niveau", dus best wel lef om zo'n topic te openen
Maar moet dat dan? Zolang ze haar paard niet in elkaar rost op die filmpjes zie ik niet in waarom ze niet een topic zou mogen openen over dingen die ze op wedstrijd tegenkomt. Als je Anky moet heten om een kritische vraag te mogen stellen, zijn we snel klaar hier.
Vienna2007 schreef:mylittlejoy schreef:
Maar moet dat dan? Zolang ze haar paard niet in elkaar rost op die filmpjes zie ik niet in waarom ze niet een topic zou mogen openen over dingen die ze op wedstrijd tegenkomt. Als je Anky moet heten om een kritische vraag te mogen stellen, zijn we snel klaar hier.
Ja, ze kan haar tijd beter besteden aan knutselen aan haarzelf, dan het klagen op anderen.
Vienna2007 schreef:mylittlejoy schreef:Maar moet dat dan? Zolang ze haar paard niet in elkaar rost op die filmpjes zie ik niet in waarom ze niet een topic zou mogen openen over dingen die ze op wedstrijd tegenkomt. Als je Anky moet heten om een kritische vraag te mogen stellen, zijn we snel klaar hier.
Ja, ze kan haar tijd beter besteden aan knutselen aan haarzelf, dan het klagen op anderen.
Vienna2007 schreef:Was voor de topic starter bedoeld.
Maar zolang je zelf ook niet perfect bent, geef dan ook niet op een ander af. Heeft geen zin, en het maakt je al helemaal niet geliefd.
Heb wat youtube filmpjes zitten bekijken van TS, en dat is nu ook niet bepaald "van niveau", dus best wel lef om zo'n topic te openen
jasmijn78 schreef:cjb schreef:Klopt helemaal wat jij zegt. Maar die vertegenwoordiger doet er geen donder aan. (uitzondering daar gelaten).
Volg eens de uitspraken achter in de paard en sport. Kun je zien hoe en hoe vaak optreden van een fed. vertegenwoordiger leidt tot een straf/boete. En natuurlijk wordt niet alles gesignaleerd. Maar het gebeurd wel degelijk.
_Esther_87_ schreef:Pletje123 schreef:Wat mij opvalt is dat je geacht wordt je mond te houden op concours. Je met iemand anders bemoeien is uit den boze!![]()
Ik heb wel eens iemand gewezen op haar kreupele paard. Kreeg als antwoord "dat hij daar even doorheen moest". Dus. Vervolgens zei ook een professioneel amazone uit de buurt dat het paard niet goed was en ze beter niet kon starten. Maar nee, ze reed de baan in en reed haar proef. Waarom de jury haar niet gediskwalificeerd heeft snap ik écht niet, maar ze had wel erg lage punten, waar ze zelf niets van snapte ().
Dan zijn er nog de mensen die hun paard op het voorterrein met de zweep bewerken en dan schijnheilig de proef rijden. Dan worden ze nog hoog geplaatst ook.
Mijns inziens moeten juryleden ook meer ingrijpen en de mensen die wel hun best doen hun paard netjes te rijden meer waarderen.
Tja...ik heb er ook één die zo onregelmatig als wat gaat als hij spanning heeft...op wedstrijden kan ik eigenlijk van te voren al zeggen dat hij het eerste kwartier niets anders doet als taktfouten maken, en als het erg druk is met losrijden willen er nog wel eens erg onregelmatige stukken tussen zitten. Meestal als hij een paar keer weer mee is geweest wordt het beter, maar bij drukke wedstrijden (en vooral drukte met losrijden) is het wel iets wat terug blijft komen. Paard is in orde, volgens mijn DA toch die hem meerdere keren heeft doorgelicht. Paard is ook extreem vrolijk op wedstrijd, hoe meer mensen hoe meer hij zich laat zien. Ik heb ook weleens een opmerking gehad van de jury (verrassend weinig trouwens, ook vaak genoeg gereden dat er niets van werd gezegd) ik leg dan netjes uit hoe het zit en daar is doorgaans prima begrip voor. Niet dat mijn punten dan hoog zijn, maar als je het mij gewoon vraagt weet je in ieder geval dat ik niet onbewust met een kreupel paard aan het rijden ben.
Wat wilde ik eigenlijk zeggen, je kan niet zomaar oordelen over een situatie die jij maar van één kant bekijkt....
Juist deze manier van kijken (en dan doel ik niet zozeer op jou hoor!) maar het kijken, oordelen en ongevraagd commentaar geven wat een ander dan ook nog meteen voor waar dient aan te nemen, dat maakt volgens mij dat mensen geirriteerd reageren als je je ergens mee bemoeit. Kijk, als er iemand op mij af komt en zegt van 'goh, hij loopt af en toe een beetje onregelmatig volgens mij, wist je dat?' dan krijgt diegene volledige uitleg en weet ik zeker dat er verder geen probleem is. Als iemand tegen mij komt vertellen 'je paard is kreupel kom er eens af' oid, tja dan denk ik ook zoek het uit....Er zit zoveel in goede communicatie, en daar ontbreekt het bij veel mensen gewoon aan. Ik denk dat je best iemand aan kan spreken, maar de manier waarop maakt enorm veel verschil voor het resultaat wat je wilt behalen.
Air schreef:Vienna2007: Jij hebt dus geen instructie? Immers mag ze jou dan geen commentaar geven... want ze rijd niet perfect.
Adil schreef:Vienna2007 schreef:Was voor de topic starter bedoeld.
Oke, ik zie een heel vriendelijk rijdende ruiter hoorWhats your problem?
Mogen we eens een filmpje van jou zien dan?
mylittlejoy schreef:Waar slaat dit op? Heb je er wel eens bij stilgestaan dat juist door het vragen stellen, het kijken naar anderen en je afvragen waarom zij bepaalde dingen doen, ook een manier is om te leren en dus zelf beter te worden?
.
Joolien schreef:Waarom blijven jullie toch doordrammen op mijn niveau? Waarom moet ik presteren of een topruiter zijn voor dat ik mijn bek open mag trekken? Ik vind dat echt een hele rare gedachte, ik concludeer iets, waarin ik blijkbaar niet de enige ben maar ik moet mijn mond maar houden omdat ik geen topruiter ben? So what, daar GAAT het niet niet om, het gaat hier om paardenwelzijn op wedstrijden! Ik probeer hier niemand onderuit te halen, jullie blijkbaar wel, dat is dan jammer want dat lukt niet.
Ga toch eens op de bal spelen ipv op de man. En ik heb inderdaad 'lef' om dit topic te openen omdat blijkbaar half paardenwereld zijn ogen sluit voor wat hij ziet.
Vienna2007 schreef:Joolien schreef:Waarom blijven jullie toch doordrammen op mijn niveau? Waarom moet ik presteren of een topruiter zijn voor dat ik mijn bek open mag trekken? Ik vind dat echt een hele rare gedachte, ik concludeer iets, waarin ik blijkbaar niet de enige ben maar ik moet mijn mond maar houden omdat ik geen topruiter ben? So what, daar GAAT het niet niet om, het gaat hier om paardenwelzijn op wedstrijden! Ik probeer hier niemand onderuit te halen, jullie blijkbaar wel, dat is dan jammer want dat lukt niet.
Ga toch eens op de bal spelen ipv op de man. En ik heb inderdaad 'lef' om dit topic te openen omdat blijkbaar half paardenwereld zijn ogen sluit voor wat hij ziet.
Omdat je ook les geeft, dan maak ik een telsommetje... commentaar op anderen, zelf ook geen ster zijn, en dan ook nog les geven en pretenderen dat je het weet.
Dat zijn de ergste. Vooral omdat je les (wilt) geven, is dit niet bepaald proffesioneel..