Wat vind je van Gert van den Hof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind je van Gert van der Hof?

Helemaal geweldig!
93 (21%)
In sommige gevallen een prima oplossing
232 (53%)
Slecht (en ouderwets)
112 (25%)

Totaal aantal stemmen: 437

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:42

_Heleen schreef:
Ik ben ook wel benieuwd welk topic dat is.
Discussie winnen? Hoe kan er hier nu een verliezer of winnaar zijn. Jullie blijven erbij dat hij goed is en wij blijven erbij dat hij niet zo goed is. Wat valt daar nu nog verder over te discussiëren?
Zolang mij het tegendeel niet bewezen is blijf ik nu bij mijn standpunt en daarover mogen jullie zeggen wat je wilt, je kan het niet veranderen.

Winnen als in dat de meerderheid in het topic vóor gert van den hof is. Natuurlijk kun je niet winnen in een meningdiscussie ;) Als de meerderheid een andere mening heeft dan zijzelf houden mensen al snel op met discussieren, jammer genoeg.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:43

De stempoll geeft trouwens wel een mooie normaalverdeling! Evenveel voor als tegenstanders dus?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:04

Hinke schreef:
De stempoll geeft trouwens wel een mooie normaalverdeling! Evenveel voor als tegenstanders dus?

Ik weet niet hoe jij die Poll leest?
Ik zie bijna een kwart tegen en driekwart positief (indien nodig)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:50

_Heleen schreef:
Ik ben ook wel benieuwd welk topic dat is.
Discussie winnen? Hoe kan er hier nu een verliezer of winnaar zijn. Jullie blijven erbij dat hij goed is en wij blijven erbij dat hij niet zo goed is. Wat valt daar nu nog verder over te discussiëren?
Zolang mij het tegendeel niet bewezen is blijf ik nu bij mijn standpunt en daarover mogen jullie zeggen wat je wilt, je kan het niet veranderen.

Ik heb je het tegendeel toch bewezen door mijn verhaal te doen en ik heb iedereen, die het bewijs wil zien uitgenodigd om bij mijn paard langs te komen om te zien, dat hij (Gert) wel goed werk levert en het paard helemaal happy is.

Ik vind het zo jammer, dat er nog steeds mensen zijn, die wel alles van een filmpje aan willen nemen, waarvan ze geen flauw idee hebben van wie het komt en hoe het paard was etc.... Dus zonder kennis over de situatie en het paard....
Maar dat ze niets willen aannemen van iemand, die de kennis en de ervaring uit eerste hand hebben!!!
Laatst bijgewerkt door Tendance op 08-05-11 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Re: Wat vind je van Gert van den Hof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:53

En er is een topic over het beleren van jonge paarden en via een aantal tegenstanders kwam ik erachter, dat ze hun mening nu daar neerzetten, ook over gert en andere mensen, die paarden zadelmak maken, met daarbij hun manier waarop..
Zodra ik hem weer gevonden heb, want een aantal van jullie weten dat ik niet zo handig ben met bokt, zet ik de link hier even neer....

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:06

Voor sommige paarden is Gert de ideale oplossing voor andere niet.

De enige kanttekening die ik heb is dat de paarden die bij Gert vandaan komen wel zadelmak zijn maar meestal niet klant mak.

En daarmee bedoel ik dat Gert er prima op kan komen en mee weg kan rijden maar de gemiddelde amateur niet. Dan heb je daar als amateur dus niks aan. Ben jezelf een handige en ervaren ruiter dan kan je het paard meestal zelf wel verder opleiden. Maar een paard wat naar een amateur/ hobbyist gaat moet ook nog verder aangereden worden, die zijn vaak niet zo soepel met oa opstappen, iets banger ed.

Is geen commentaar alleen een puntje waar je wel rekening mee moet houden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:24

willemieke schreef:
Voor sommige paarden is Gert de ideale oplossing voor andere niet.

De enige kanttekening die ik heb is dat de paarden die bij Gert vandaan komen wel zadelmak zijn maar meestal niet klant mak.

En daarmee bedoel ik dat Gert er prima op kan komen en mee weg kan rijden maar de gemiddelde amateur niet. Dan heb je daar als amateur dus niks aan. Ben jezelf een handige en ervaren ruiter dan kan je het paard meestal zelf wel verder opleiden. Maar een paard wat naar een amateur/ hobbyist gaat moet ook nog verder aangereden worden, die zijn vaak niet zo soepel met oa opstappen, iets banger ed.

Is geen commentaar alleen een puntje waar je wel rekening mee moet houden.

Dat ben ik niet helemaal met je een. Gert wil altijd weten wat je zelf kunt en wilt. Natuurlijk kan hij hem verder doorrijden, dan die van mij en ze zelfs wedstrijdklaar maken, maar dat kost je gewoon meer en dat is logisch, want hij heeft er werk aan, dus het kost je geld, maar dat moet je er dan voor over hebben.
Ook heeft hij de mogelijkheid om je te begeleiden met je paard...
De mogelijkheden zijn er dus, maar dan moet de ruiter willen....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:51

[HK] Het grote beleertopic in de HK

Hier zijn een aantal naar uitgeweken. Is al een ouder forum, maar gaat over het beleren van jonge paarden...
Maar er is nog een forum alleen kan ik die nog niet vinden!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 22:34

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 22:35

Tendance; je bent gewoon veel te nuchter voor dat zweverige gedoe over dominantie bladiebla.

:+ Heb ik ook... Een paard moet luisteren als je hem wat vraagt en daarop reageren. Of je dan altijd de gewenste reactie krijgt is een tweede maar jij wenst net als ik niet genegeerd of aan de kant geschoven te worden door een paard.

Daar zit hem ook de kneep met Gert. Die stelt ook hele duidelijke vragen aan het paard en die moet daar op een paardemanier op reageren. Dat zit in de aard van het paard dus voor een paard is dat duidelijk.

Al dat geneuzel er omheen over 7 spelletjes, oranje stokken, het aantal kruintjes en de vorm van allerlei lichaamsdelen doet er helemaal niet toe. Als het eruit ziet als een paard is het gewoon een paard. Tenzij het grotere oren heeft, want dan is het een ezel en gestreept een zebra.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 22:36

Hahahahaa Anne... Echt geweldig!!!!!

Maar je hebt gelijk! Ik ga liever met mijn paarden om, zoals ik mijn merrie met haar kroost om zie gaan (op dit moment een 4 jarige ruin, en een 16 jarige shet)
Het is goed of het is fout, maar daar zit niet een grijs vlak tussenin...

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 08:22

Anne_GTI schreef:
Tendance; je bent gewoon veel te nuchter voor dat zweverige gedoe over dominantie bladiebla.

:+ Heb ik ook... Een paard moet luisteren als je hem wat vraagt en daarop reageren. Of je dan altijd de gewenste reactie krijgt is een tweede maar jij wenst net als ik niet genegeerd of aan de kant geschoven te worden door een paard.

Daar zit hem ook de kneep met Gert. Die stelt ook hele duidelijke vragen aan het paard en die moet daar op een paardemanier op reageren. Dat zit in de aard van het paard dus voor een paard is dat duidelijk.

Al dat geneuzel er omheen over 7 spelletjes, oranje stokken, het aantal kruintjes en de vorm van allerlei lichaamsdelen doet er helemaal niet toe. Als het eruit ziet als een paard is het gewoon een paard. Tenzij het grotere oren heeft, want dan is het een ezel en gestreept een zebra.

dit is nou wat je terug ziet , overal , tegenwoordig.
ouders die vriendjes willen zijn met hun kinders, ipv opvoeders.
want ojee als het tere kinderzieltje gekwetst word door een strenge opvoeding en dat je kind je even niet
zo aardig vind.
ik heb les gegeven op een hondenclub en daar zag je het ook terug bij baasjes met hun honden
en nu zie je het ook al terug bij paarden met hun baasjes.

als paarden alleen maar mochten doen waar ze plezier in hadden dan stond mijn paard nu dag en nacht in de
wei , liefst volle groene wei, het liefst nog met wat onderdanen want ze speelt graag de baas.
alleen had ik dr na 24 uur half dood uit de wei kunnen halen dan want dan was ze gegarandeerd ziek.
en na 36 uur helemaal dood

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 09:14

Ja en met het probleem van dat opvoeden worden dan de docenten weer opgezadeld!!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:18

Dames nu ben ik het niet met jullie eens. Ik ben niet voor een strenge opvoeding.
De kinderen die ik ken en streng zijn opgevoed, zijn (over het algemeen) stiekemerds.
Ik hou van eerlijkheid. Ik heb mijn kinderen niet streng opgevoed, maar met IMO normale normen en waarden, zoals respect voor anderen en dieren.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:28

Streng maar rechtvaardig, duidelijk en open en eerlijk.... Als je daar de balans in vind dan heb je naar mijn idee de juiste opvoeding.
Helaas is dat in vele gezinnen niet het geval.
Zou zou het met paarden ook moeten zijn... Duidelijk rechtvaardig en eerlijk maar als het moet ook streng...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:35

We gaan teveel off-topic, maar wat is dan weer streng?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:45

Electra63 schreef:
Dames nu ben ik het niet met jullie eens. Ik ben niet voor een strenge opvoeding.
De kinderen die ik ken en streng zijn opgevoed, zijn (over het algemeen) stiekemerds.
Ik hou van eerlijkheid. Ik heb mijn kinderen niet streng opgevoed, maar met IMO normale normen en waarden, zoals respect voor anderen en dieren.

Streng opvoeden of duidelijkheid scheppen in de opvoeding zit imo een heel verschil tussen.
Mijn kinderen hebben zich ook aan bepaalde regels te houden maar ik vertel ze er wel altijd bij waarom ik een bepaalde regel hanteer.

Bij paarden net zo; ik heb eerlijke regels opgesteld waar ze zich prima aan kunnen houden zonder daar moeite voor te hoeven doen maar op grove overtredingen staat wel een terechtwijzing. Da's voor alle partijen duidelijk.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:49

Giolli schreef:
Nou, die kerel zit als een huis! :wow:

Ik had echt geld moeten vragen voor iedere klik op die filmpjes van mij :D

Tsja, hij gaat anders te werk dan dat ik doe met het beleren, maar ik heb zelf nog maar weinig slechte ervaringen van na het beleren door hem gehoord.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:53

Oh het topic is toch al niet meer wat het geweest is...
Streng is: Als je met een kind bepaalde afspraken maakt, dan moet je daarna handelen. Niet alleen je kind maar ook jijzelf. Afspraak is afspraak en als je, je niet aan afspraken houdt dan volgt er een consequentie.. Dat is namelijk later in de werkomgeving ook het geval.
Ik bedoel dan niet streng in het geval van slaan etc. Maar streng alszijnde: gemaakte afspraken moeten nageleefd worden!!! En daar ook niet of zo min mogelijk van afblijven, maar streng op de afspraken en de naleving ervan toezien....
Een kind vraagt ook om duidelijkheid en een strenge afbakening van de regels en anders gaan ze zelf wel op zoek naar de grens. Als die nou al gegeven is, dan geeft dat een kind een stuk meer rust, omdat ze weten waar ze aan toe zijn...

Streng betekent naar mijn idee niet: Slaan of straf geven, maar duidelijk en op 1 lijn handelen.

Ik zie te veel ouders, die geen consequenties durven te nemen, omdat ze bang zijn, dat hun kind ze niet meer lief vind. Dat zijn vaak leerlingen, die in de samenleving ook een probleem gaan krijgen.

Plus dat ik niet tegen de corrigerende tik ben. Ikzelf heb hem redelijk wat keren gehad en het heeft niets tekort gedaan aan de band die ik met mijn ouders heb!
Ik denk dat er meer mensen zijn, die een mindere band met hun ouders hebben, dan een betere...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:54

Fenny schreef:
Giolli schreef:
Nou, die kerel zit als een huis! :wow:

Ik had echt geld moeten vragen voor iedere klik op die filmpjes van mij :D

Tsja, hij gaat anders te werk dan dat ik doe met het beleren, maar ik heb zelf nog maar weinig slechte ervaringen van na het beleren door hem gehoord.

Ik ken alleen maar mensen die positieve ervaringen hebben.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:02

Tendance schreef:
Streng is: Als je met een kind bepaalde afspraken maakt, dan moet je daarna handelen. Niet alleen je kind maar ook jijzelf. Afspraak is afspraak en als je, je niet aan afspraken houdt dan volgt er een consequentie.. Dat is namelijk later in de werkomgeving ook het geval.
Ik bedoel dan niet streng in het geval van slaan etc. Maar streng alszijnde: gemaakte afspraken moeten nageleefd worden!!! En daar ook niet of zo min mogelijk van afblijven, maar streng op de afspraken en de naleving ervan toezien....
Een kind vraagt ook om duidelijkheid en een strenge afbakening van de regels en anders gaan ze zelf wel op zoek naar de grens. Als die nou al gegeven is, dan geeft dat een kind een stuk meer rust, omdat ze weten waar ze aan toe zijn...

Streng betekent naar mijn idee niet: Slaan of straf geven, maar duidelijk en op 1 lijn handelen.

Ik zie te veel ouders, die geen consequenties durven te nemen, omdat ze bang zijn, dat hun kind ze niet meer lief vind. Dat zijn vaak leerlingen, die in de samenleving ook een probleem gaan krijgen.

Plus dat ik niet tegen de corrigerende tik ben. Ikzelf heb hem redelijk wat keren gehad en het heeft niets tekort gedaan aan de band die ik met mijn ouders heb!
Ik denk dat er meer mensen zijn, die een mindere band met hun ouders hebben, dan een betere...

Als je kind vervangt door paard zit je weer volledig on topic en blijft het nog steeds een goed stuk.
Blijf je nou wel vaker bokken buiten je vakantie? :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:07

Misschien wel... Ik wacht gewoon af...
Op het moment heb ik het nog niet zo druk, dus wil het nog, maar het zal straks weer drukker worden en dan heb ik er niet voldoende tijd meer voor...

Werk fulltime (school voor VMBO vak: wiskunde), studie (flexibele opleiding/voltijd) en 2 paarden nemen veel tijd in beslag.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:46

Tendance schreef:

dat bedoelde ik ook.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:51

Helemaal goed, maar degene die het niet bedoelden, die kunnen nu dit lezen.
Blijkbaar zijn wij het in ieder geval met elkaar eens.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 09-05-11 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 11:52

Tendance schreef:
Helemaal goed, maar degene die het niet bedoelden, die kunnen nu dit lezen.

Ja juf ;)

Ik denk, dat jij wel geschikt bent voor Moderator :D
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 09-05-11 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt