Jessicajoann schreef:Zelf weten mensen ook wel dat een bit niet prettig is aangezien er al word gezegt dat je met een bit meer te vertellen hebt.
Niet mee eens, ik heb met bit net zoveel te vertellen als bitloos, maar met druk op de neus komt ze sneller terug...... dus imo heb ik bitloos meer te vertellen. Dat maakt het niet persé onprettig, dat is geen argument.
Dan zou een stuiterende ruiter ook meer te vertellen hebben, omdat het minder prettig is voor het paard. En we weten allemaal dat een beginnende ruiter absoluut niet fijn is voor een paard, maar totaal niets te vertellen heeft.
Jessicajoann schreef:Omdat er slecht gebruik is betekent het niet dat het slecht is.
En dat geldt dus net zo goed voor een bit.
Mijn merrie is een dame die heel goed weet wat ze wil, en het hoofdstel met bit wordt ze net zo blij van als van de sidepull. Maar kingekruist vindt ze niks, echt niet, enkelgebroken vindt ze niks, rubber hoef je ook neit mee aan te komen, ze wil alleen maar haar dubbelgebroken bitje, en verder niks. Zij vindt zeker niet alle bitten fijn, echt niet. Maar ze vindt ook niet alle bitloze optomingen fijn, alleen de zachte zijn oké.