Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:35

Wauw. Wat zijn jullie allemaal fanatiek. :=
Yamcha schreef:
Buikspieroefeningen, oefeningen voor je onderrug, squats, en vergeet je bovenrug en borstspieren niet :)

Daar had mijn instructrice het ook over ja. := Denk dat ik er ook maar aan moet geloven na deze hitte. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:21

Movement schreef:
Sorry ik moet echt leren teruglezen :o

Ik vergeef het je :D
Liedje schreef:
Wauw. Wat zijn jullie allemaal fanatiek. :=
Yamcha schreef:
Buikspieroefeningen, oefeningen voor je onderrug, squats, en vergeet je bovenrug en borstspieren niet :)

Daar had mijn instructrice het ook over ja. := Denk dat ik er ook maar aan moet geloven na deze hitte. :=

Ik heb het trainen ook op een laag pitje gezet nu, kan mijn energie beter gebruiken op het moment :j

Het werkt heel goed :j

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:54

Meid, waar maak je je druk om ! Ik ben 1.78m, mijn gewicht is normaal en m'n BMI is prima, ik heb ook broekmaat 40 en shirts M of S, tja beetje stevige benen, kuiten en kont heb ik wel, maar iedereen is nou eenmaal anders. En één ding kan ik wel zeggen : Dat is stevige benen en kont heb is merendeel spieren van het paardrijden ! Dus liever dat dan helemaal geen spieren hoor. Laat die mensen lekker kleppen wat ze willen, niet naar luisteren hoor ! Zoek een stal waar jij het naar je zin hebt en heeft er iemand commentaar op hoe jij eruit ziet ? Laat je niet de grond in boren en laat ze eerst zelf maar eens in de spiegel kijken. Niemand is perfect, gelukkig ook maar. ;)

Stermeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:05

Tjeetje... ik ben 1.76 lang, weeg 60 kg. Iedereen vindt mij te dun (ben ook wel een spriet). Aangezien jij in verhouding redelijk hetzelfde weegt, kan ik me echt niet voorstellen dat je te dik bent. Je bent lichter dan de gemiddelde Nederlander, dus hoezo te dik? Laat die mensen maar praten, waarschijnlijk zijn ze zelf de rijsport niet waardig. En dat een stal regels oplegt voor je gewicht is echt tegen alle regeltjes in. Je bent toch niet aan het solliciteren naar een baan als model???

sylvialouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:30

Zolang het paard niet door zijn benen zakt.. Pff wat een gezeur. Als je je maar goed voelt, en lekker kunt rijden is het prima toch? Waarom moeten anderen beslissen voor jou dat je moet afvallen ;(

xMoniique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:22

ik keek even op je profiel, nou, ik vind je totaal niet te dik, het ziet er gewoon normaal uit, leuk :))

iloon25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:51

Zo wat erger ik me aan die stal van jou!!
ik heb je foto's bekeken, wat nou niet representatief!!!!! Wat een plaatje.
Bovendien waar praten de mensen over, je zit op een fries!! die kan echt wat kilootjes hebben hoor.
Vreemde stal als alles om het uiterlijk draait.
Ik weeg 80 kilo en er zegt nooit iemand iets over mijn gewicht al zou ik natuurlijk wel voor mijzelf wat lichter wegen (70 kilo daar teken ik voor meid)
Trouwens hoe kweek je anorexia!!
gewoon blij zijn hoe je bent

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:58

Ania schreef:
mltex schreef:
? ik zie het nou precies andersom om eerlijk te zijn..... vind de dunnetjes buitengewoon zeldzaam

Echt? Misschien zit ik net in de verkeerde kringen? Mij valt het juist op dat het allemaal maar smaller, dunner, langer, mooier, en knapper moet. En indd, slank wordt naar mijn idee met succes gelinkt.
Overigens bedankt voor de complimenten :) :o

mij valt het ook op helaas. :(
ze zeggen dat slank zijn op het paard mooier staat, voor het plaatje.
ik let daarom nog meer op mn uiterlijk en ik wil ook afvallen.
maar ik vind je er goed uitzien op die fries hoor. waar rijdt jij nu? nog op die stal?

Maaikee43

Re: Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:02

Wat zielig voor je dat ze zo uitvallen voor je.

Ik ben heel klein en dun. Dus ik heb hier last, mijn moeder is het zelfde jou.. En het kan gewoon makkelijk.
Wat een achterbakse kinderen dan hé!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:02

sylvialouise schreef:
Zolang het paard niet door zijn benen zakt.. Pff wat een gezeur. Als je je maar goed voelt, en lekker kunt rijden is het prima toch? Waarom moeten anderen beslissen voor jou dat je moet afvallen ;(

Omdat sommigen dat zelf niet inzien, je het paard wel degelijk beschadigt als je te zwaar bent en er toch op gaat zitten.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:46

Yamcha schreef:
sylvialouise schreef:

Omdat sommigen dat zelf niet inzien, je het paard wel degelijk beschadigt als je te zwaar bent en er toch op gaat zitten.

Ligt eraan, als jij langzaam aan meegroeit met je paard dan is het toch geen probleem.
Ja het wordt wel een probleem als je met 120 kilo op een haf klim iod maar dan heb je het over
extremen.

En ik blijf erbij.. soms kan je er niets aan doen dat je zwaarder wordt.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:28

Volgens mij moet je met 120 kilo helemaal niet op een paard gaan zitten!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:29

ookal kan je er misschien niks aan doen dat je te zwaar voor je paard bent bent,dat kan je paard ook niet

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:35

Snoevie, overal heb je invloed op, je eigen rantsoen en het paard zijn rantsoen :D . Ik kies ervoor dat mijn paard ietwat te dressuurgevoed is, tegen het feit dat hij misschien een maagzweer oploopt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:38

nee,ik bedoelde,dat je er misschien niks aan kan doen hoe zwaar je bent,maar dat je paard er ook niks aan kan doen als jij erop gaat zitten terwijl je eigenlijk voor je paard te zwaar bent.

met andere woorden,dus als je gewicht niet je eigen schuld is,is het niet erg om dan op je paard te klimmen. ik vind dat onzin

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:40

Maar meid!
Negeer die commentaar toch!
1, ik keek op je profiel en je ziet er perfect uit!
2, je leeft maar 1 keer, dus eet wat je wilt :+
3, je paard is prachtig! :D

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:48

moonfish13 schreef:
Ik vind de dunnetjes ook best zeldzaam eigenlijk.
Vooral jongeren vind ik vaak behoorlijk stevig, maar dat kan ook komen door de te strakke lage broeken en te korte shirtjes van tegenwoordig. :+
En jij bent al zeker niet dik, kom op zeg!

Maatje 34 en 36 vind ik wel een beetje overdreven.
Broekmaat 40 vind ik wel heel overdreven, zelf heb ik eigenlijk altijd maat 40.
Maargoed alles is bij mij altijd te groot, zeker broeken. (Lange benen, maar niet breed.)
Ik wil alles slobber dus dat vind ik geen ramp. :+

Wat mensen toch altijd met die kilo's hebben.. Zolang je er goed uitziet, who cares?

Jeej ik ben best zeldzaam :+ :')
TS, ik heb in je profiel gekeken, maar waarom zou jij dik zijn??
Én dan rijd je ook nog een fries, die zijn beresterk joh! Niet luisteren naar de mensen die zeggen dat je dik bent!!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:56

Snoevi, ik begrijp je volkomen, en toen ik een poosje geleden de strijd aanging met de goeroe's van zo'n topic vond ik GEEN hulp of ondersteuning voor de meerwaardes (kilo's) van ondergeschoven pretruiters. Niet dat ik het promoot, maat heb er wel begrip voor.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:59

tuurlijk ik snap het ook wel,ik ben ook nog steeds wat te zwaar voor mijn lengte. maar ik kan wel prima op mn pony nu

Liekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:55

Echt heel erg onzin,
ik heb stiekem even op je profiel gespiekt je bent helemaal niet dik ;)
Volgens mij zijn die mensen gewoon jaloers op je figuur jij heb gewoon meer spieren als die magere scharminkels :o

Groetjess

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:56

Liekk schreef:
die magere scharminkels :o

vind je dit dan wel aardig?

SixBar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:37

72 kilo en 180 cm is helemaal niet te dik.laat ze maar kletsen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:09

setteke schreef:
Snoevie, overal heb je invloed op, je eigen rantsoen en het paard zijn rantsoen :D . Ik kies ervoor dat mijn paard ietwat te dressuurgevoed is, tegen het feit dat hij misschien een maagzweer oploopt.

Wacht even, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt? Bedoel je te zeggen dat jij liever hebt dat je paard iets zwaarder is, om te voorkomen dat hij maagzweren krijgt?
If so, nobel streven... ben het met je eens.
Daarom ben ik nu druk op zoek naar graszaadhooi, kan ze veel en langdurig knabbelen... maar wordt ze niet te dik. Voor het 'voedzame' krijgt ze dan 'gewoon hooi of voordroog'.
Wij mensen kunnen 'vasten', paarden kunnen dat niet... tenzij je wil dat ze zich bijzonder slecht gaan voelen natuurlijk.
Volgens mij zitten we wat dat betreft op 1 lijn.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:38

@ania: sorry hoor, maar ik vind jou niet bepaald een 'zwaardere ruiter' voor zover je dat ik hokjes kunt steken.
Oké ik heb mss zelf maat 36 en mag misschien niet mee spreken.
Maar ik zie persoonlijk liever een combinatie 'zware ruiter x paard' die netjes rijden en inzicht heeft in haar paard, dan een dunne ruiter die haar paard gigantisch tegen werkt?
Wat ik wel vind is dat je geen zware ruiter op een dun en iele pony moet zetten, maar goed daar zijn andere discussie topics over?

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:17

setteke schreef:
Snoevi, ik begrijp je volkomen, en toen ik een poosje geleden de strijd aanging met de goeroe's van zo'n topic vond ik GEEN hulp of ondersteuning voor de meerwaardes (kilo's) van ondergeschoven pretruiters. Niet dat ik het promoot, maat heb er wel begrip voor.

Het is maar wat je wil horen. Ik denk dat hier in dit topic zich onderhand een aantal bokkers hebben verzameld die het belang van een goede shape/conditie van de ruiter onderschrijven. Die dat ook zien, vooral zien, in het belang van het paard. Er heeft zich hier best wel een constructieve discussie gevormd. Waarin respectvol gesproken werd, en tips werden uitgewisseld. Dat jij hierin geen aansluiting vindt zegt misschien meer iets over jou dan over de rest.

Verder heb ik best begrip voor de gevoeligheid en de moeilijkheid van afvallen. Maar ik kan het moeilijk begrijpen dat hier steeds uitvluchten worden gezocht in de trant van: liever een zware ruiter dan een dunne ruiter die verkeerd zit etc. En ik blijf mijzelf herhalen: het gaat niet alleen om feitelijk gewicht, maar juist ook om de conditie. Met zwaar overgewicht is het zeer onwaarschijnlijk dat je een goede conditie hebt. Conditie, die je hard nodig hebt om je paard niet in de weg te zitten. Dus, alhoewel er vast hier en daar een uitzondering te vinden is, is het onwaarschijnlijk dat (hele) zware ruiters hun paard NIET in de weg zitten.

De vergelijking dat dunne ruiters hun paard ook in de weg kunnen zitten is een dooddoener. Ook dat is fout. Je paard met zwaar overgewicht in de weg zitten is dubbel fout. En je zit verkeerd, en dan ben je ook nog eens te zwaar. En dan richt je als zware ruiter meer schade aan dan een dunne. Ik begrijp niet dat we hier allemaal het beste voor ons paard willen, maar dat er kennelijk dus toch mensen zijn die het normaal vinden om er met zwaar overgewicht op te gaan zitten. DAT is niet het beste voor je paard.

Maar ik weet wel waar het hem in zit; de rest van wat 'het beste' voor je paard is kun je kopen. Goed voer, stal, goede hoefsmid, mooie spulletjes etc. etc. Maar conditie en een mensenlijf dat enigzins in shape is... Die kun je niet kopen. Daar moet je moeite voor doen. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je paard. En die moeite die is voor sommige dus kennelijk teveel.