_Lott schreef:pharagirlke schreef:Houd dat in dat als je een fries kan rijden met een fijn karakter, je al een pak minder moeite zal moeten doen op een KWPN'er met een fijn karakter?
Of hoe zit dat nou precies?
En die van mij is inderdaad niet de simpelste, maar zo lopen er nog een hoop rond hoor. Laatst nog een KWPN'er bijgereden, was een jong dier. Hijs inmiddels verkocht omdat zijn karakter te moeilijk was. Was overigens geen stout dier vond ik maar goed. Vond het zelfs een vrij braaf dier, enkel snel afgeleid. Dus die van mij is echt niet de enige WPN'er met een wat minder simpel karakter
Overigens zeg ik nergens dat Friezen makkelijker te rijden zijn. Ik vind het enkel onzin om te doen alsof ze zoveel moeilijker zijn en dat daardoor de weg met een Fries een stuk moeilijker is dan met een KWPN'erElk peerd zn voor en nadelen.
het ligt eraan welke Fries je hebt..
ik heb er hier toevallig 2 staan met een behoorlijk lastig karakter
maar heb er nog een dat is echt een engeltje, en ik weet zeker dat hij meer dan het Z kan
alles gaat hem makkelijk af
Dan vergelijk je dus een moeilijke fries met een doodbrave KWPN'er, en da's onzin.
Tenzij jij er van uit gaat dat er enkel voorgeprogrammeerde KWPN'ers rond lopen die geen stap verkeerd zetten natuurlijk, dan kan ik je redenering begrijpen.

Elk peerd zn voor en nadelen.

(En Fries uiteraard....)