Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:42

Kadankovitch schreef:
Nergens en in geen enkel privébericht heb ik ooit geschreven dat ik de Praktijkdag liever niet zag doorgaan. De heer Fabersmid Liegt!

Dat heb ik ook niet geschreven, u weet heus wel welke pb u Professor heeft verzonden. Het gaat om het punt terug trekken als spreker, dat schreef u in de pb en wederom hier openbaar. Goed lezen voordat u mij ook voor leugenaar uit maakt.

Kadankovitch

Re: Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:46

Nogmaals; Ik heb nergens geschreven dat ik de Praktijkdag liever niet zag doorgaan. Ook niet in een privébericht aan de Professor. Dus U liegt.

Kadankovitch

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:48

Tja, daarom houd ik me nog steeds een beetje op de vlakte. Ik zeg niet veel, maar ik hoop en verwacht eigenlijk wel dat de organisatoren weten dat ik er gewoon zal zijn op de clinicdag (of ervoor) om te helpen. De rest zal ik inderdaad per PB doen zodat we hier alleen hoeven te praten over de locatie, datum en in grote lijnen de inhoud zonder daarbij diepgang te betrachten. Hoe moeilijk kan iets zijn? We hoeven het ook niet eens te zijn als we maar van elkaar willen leren. De sfeer op het trainersseminar in Ermelo van dit jaar was wat dat betreft voor mij een voorbeeld van hoe het kan en volgens mij zou moeten. Ondanks dat de sprekers figuurlijk af en toe in elkaars vaarwater zaten. Dit liep ook niet uit de hand, omdat beiden een zeker respect voor elkaar toonden. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:49

ik ben degene die geschreven heeft dat ik weinig vertrouwen heb in de inbreng van FS en Prof....... en dat ik om die twee weinig vertrouwen heb in het doorgaan van de praktijkdag.

Ik denk namelijk dat prof zich terugrekt op het allerlaatste moment met een smoes en FS gewoon helemaal niet aanwezig is.

dat gebeurd namelijk structureel met narcistische mensen :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:50

FaberSmid schreef:
Dat heb ik ook niet geschreven, u weet heus wel welke pb u Professor heeft verzonden. Het gaat om het punt terug trekken als spreker, dat schreef u in de pb en wederom hier openbaar. Goed lezen voordat u mij ook voor leugenaar uit maakt.

Uw ego verblind u, daardoor leest u niet het geen ik werkelijk schrijf. U blijft maar uw eigen betekenis schrijven. U was die schreef anderen niet te veroordelen als dooddoener, maar blijft het tegendeel schrijven.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:01

Maar geachte Vur,
Daar gaat het hier niet om; ik heb mij teruggetrokken omdat de schijn van objectieviteit mijns inziens, niet meer gewaarborgd is in mijn functie als spreker, zoals de heer Fabersmid duidelijk maakt in zijn bericht gepaatst gisteren 15uur29 "Kadankovitch u weet wel valse tonen te schrijven, als of u de clinic wil saboteren."
In die functie zou ik ook niet tegenover de Professor of Horseyfries staan, dus Uw voorbeeld is, sorry dat ik het zeg, niet van toepassing.
Ik wens niets liever dat de Praktijkdag doorgaat, waarvoor ik mij best in de achtergrond wil inzetten.

Misschien is de functie van Spreker iets dat U goed aan kunt. Mij lijkt U zeer geschikt daarvoor.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:03

ik snap kadankovitch helemaal...........

hoe kan je nou als onafhankelijke spreker te boek staan als ene FS zulke uitlatingen doet.........

wat Kadankovitch ook zal zeggen die dag, zal altijd door een gekleurde bril bekeken worden.....

ik snap het heel goed dat hij zich terugtrekt.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:05

Tja, ik vraag me alleen werkelijk in al mijn oprechtheid af wat wij in godsnaam te maken hebben met Fabersmid??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:07

Waarom geven wij hem zoveel invloed, dat wij ons zelf zelfs genoodzaakt zien om onze eerdere afspraken af te zeggen? 1 Persoon zoveel macht geven, terwijl wij hem niet eens kennen of ontmoet hebben? Wij weten toch wel beter? |(

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:07

kweenie, maar hij is nogal nadrukkelijk aanwezig........... en laten we eerlijk zijn. Prof en FS hebben elkaar de eeuwige liefde verklaard.....

dus indirect is FS de puppet van professor........ en heeft iedereen in die hoedanigheid met FS te maken

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:16

Kadankovitch ik zie niet in waarom u niet als spreker deel kan blijven nemen. Ik beschuldig u nergens van en neem u niks kwalijk, laat dat u alle duidelijk zijn.
En zoals vur schrijft ik heb niks met de clinic en u alle te maken. Ik ben niemands ego, puppet of wat dan ook, dat zinloos veroordelen. Misbruik die rotsmoes niet voor jullie goed schrijven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:20

graag de post nogmaals in gewoon Nederlands zodat iedereen het begrijpt :)

ambtenaren/juridische taal...... lees ik al genoeg ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:09

Jannepauli schreef:
....... en nog beter lijkt het me als dit soort belachelijke discussies per pb gevoerd worden of helemaal achterwege blijven. Het wordt zo langzamerhand wel komisch - blijkbaar hebben enkele personen een telkens weerkerende behoefte aan polemiek. Ik heb het al meermalen opgemerkt - dit gekibbel van volwassen personen geeft een slechte indruk. Nu zal FS ongetwijfeld meer zo'n postje de lucht in slingeren als 'bedankt voor de constructieve bijdrage' maar dan merk ik nu alvast op dat het hóóg tijd wordt dan de clinic-organisatoren zélf nu eens wat constructiever moeten zijn en dit soort kinderachtig gerel waar niemand wat aan heeft, achterwege te laten of per onmiddelijk te besluiten dat het feest gewoon niet doorgaat.
Eén ding is mij absoluut duidelijk: met uitzondering van HF, BB en Hermelientje zijn hier geen paardenmensen aan het woord. Opgeblazen ego's is al wat ik hoor.
Mánnen..

Ben het helemaal met je eens, jammer alleen van dat laatste woord ;)

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:20

Och ja, mannenAfbeeldingmeestal liever dan vrouwen.

Zie je bij paarden zèlf ook. Merries rennen vaak met elkaar, terwijl hengsten graag 'bekvechten'.
Ach, en een stoeipartijtje is helemaal niet zo verkeerd. Als er maar wat uitkomt.

8-) Vrouwenpolder dan maar doen ? 8-)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:55

Als deze discussie dan toch moet afdalen naar "man versus vrouw" nivo, vrouwen conflicten zijn meestal feller, meer onder de gordel en veel langduriger dan mannen conflicten (vetes worden vaak door vrouwen in stand gehouden). Jij hebt in het gevangeniswezen gewerkt, dat zou je toch moeten weten Paardentango (vrouwengevangenissen staan hier berucht om). En gezien je graag analogieen met het dierenrijk ziet, conflicten tussen teven zijn vaak veel ernstiger en langduriger dan tussen reuen (die vechten het uit, weten wie domonant is, klaar, niet zo bij teven...)

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:17

Tja, Kuggur, voor iemand die graag schamper doet over anderen en hun gekrente ego's, laat U wel mooi en snel merken waar uw gevoelige plek is. Een opmerking zoals "mannen" en hop, de meneer die zo boven alles staat, in wijsheid, SPRINGT EROP, als een bok op een haverkist.
Wat een wijs man bent U! U bent vast heel geschikt om mee te helpen tijdens de praktijkdag.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:46

Kan het nu even afgelopen zijn met persoonlijke aanvallen in dit topic? Dit topic gaat over het organiseren van een clinic, niet wie er met wie overhoop ligt en waarom, laat staan de eigenschappen van de geslachten....

*zucht*

Zijn we het erover eens dat de lokatie beter kan verschuiven naar de duitse grens, zoals bijvoorbeeld dicht bij Anrhem in de buurt?

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:50

Ik dacht dat dat reeds zo was vastgelegd, zo niet, dan ben ik het daar mee eens.
Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:45

Professor heeft volgens mij nog niet laten weten blij te zijn dat wij de moeite doen om meer richting Duitse grens te komen om hem de mogelijkheid te bieden minder ver te rijden, noch heeft hij laten weten welke grensovergang hij moet nemen en wat dus handig zou zijn qua plaats. Voor de organisatie lijkt me het prettiger als op dit soort dingen een antwoord komt in plaats van het onconstructieve gebakkelei van de afgelopen pagina's .

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:56

professor heeft geen belang bij deze clinic want dan moet hij met zijn billen bloot..

feit is dat professor (ik mag zijn echte naam niet noemen hier) allang afgeschreven is als enigsinds van waarde zijnde in dressuurland.

ik weet daarom heel zeker dat professor niet komt....... gewoonweg omdat zijn echte naam boven water komt en dat kan hij niet aan :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:58

Als ik dan ook nog even iets mag toevoegen tussen het gekibbel door, ik heb toegezegd mijn medewerking te verlenen aan de clinic door met Nicky mijn systeem te laten zien, evt in combinatie met Professor, echter heb ik nooit gezegd dat Professor enkel en alleen mijn paard rijdt. Ten eerste weet ik niet hoe hij rijdt, ten tweede kent hij Nicky niet en dat is niet de eenvoudigste om te rijden, daarnaast is hij op andere lokaties wel eens erg bang en moet je daar wel mee om kunnen gaan en als je dat op dat moment niet goed doet en hem ergens doorheen wil dwingen dan wordt hij heel erg bang, vandaaruit heel erg boos en dan ben ik weer terug bij af met een paard wat drie jaar geleden nog een probleempaard was en nu inmiddels superbraaf met 12-jarige meiden op zijn rug meedoet in de springles bij ons op stal.

Geen paard om zonder enkele kennismaking door een ander te laten rijden op een andere lokatie dus. Ik weet ook niet hoe het idee ontstaan is dat Professor mijn paard zou rijden.

Ik heb gezegd dat ik mijn systeem best wil komen laten zien op een clinic, samen met Nicky, en dat ik best ism Professor iets wil laten zien, en mocht het zo zijn dat het klikt tussen Professor en Nicky, hij er ook op kan om aan te voelen hoe het paard afgericht is en of dat voldoet aan zijn systeem en zoniet wat hij anders zou doen, daar sta ik helemaal open voor! Maar niet als er geen enkele kennismaking aan vooraf gaat, en dat doe ik dan enkel en alleen voor mijn paard want die heeft al genoeg meegemaakt in het verleden.

Daarnaast is er een nog groter probleem momenteel, ik ben zwanger(nu 4,5 maand) en heb erge last van mijn bekken waardoor ik helemaal niet kan en ook niet mag rijden. Ik moet mij dus HELAAS terugtrekken. Maar mocht er na mijn zwangerschap weer zoiets georganiseerd worden dan verleen ik graag mijn medewerking.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:24

Jammer, maar ik neem aan dat Professor als instructeur wel de beschikking kan hebben over andere combinaties en ook eigen paarden zou kunnen meenemen?
Bij jou gaat je eigen gezondheid en die van je kindje natuurlijk voor! Hopelijk verloopt verder alles naar wens en is je bekkenprobleem van tijdelijke aard. Sterkte!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:36

Hallo Mindfields.

Goed om van je te horen. Een indrukwekkend verhaal. Ik zou zeggen, je eigen gezondheid gaat voor zoals je al schrijft, dus van hieruit alle begrip ervoor.
Ja, Horseyfries, ik zou ook zeggen dat het misschien mogelijk moet zijn om uit de kennissenkring of klatenkring van Professor iemand te vinden waarmee hij kan werken op de clinic om het 1 en ander te verduidelijken. Of misschien daar een paard kan vinden waarmee hij zelf het 1 en ander kan laten zien.

Professor, een oproep aan u:
Is dat mogelijk en zo ja, hoe ziet u dat ? Zo nee, kunt u alternatieven bedenken?
En verder, hoe zit het met de grensovergang en de clinicplaats? Wat is nu voor u daadwerkelijk een optie? Ik hoor al even zo weinig van u. U zult het ongetwijfeld druk hebben. Maar ik zou zo graag wat duidelijkheid hebben hierover.. ;)

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:15

Mindfields Gezondheid gaat natuurlijk voor alles, en vooral voorzichtig, en denk aan het kind.

Heb een alternatief maar niet binnen een korte tijd, heb wel paarden die ik kan meenemen, maar de afstand is erg groot, het probleem is dat ik dichtbij dus in een straal van 100km alleen spring-en veelzijdigheidsruiters train.
De dichtsbijzijnde qua dressuur paarden is tussen Bremen en Oldenburg.
Dat ligt op de hoogte van Groningen.
Dat hadt ik steeds in mijn achterhoofd, maar dat wil zeggen dat de reis dan wel heel lang is voor het paard en bezitter.
Ben nu aan een oplossing aan het zoeken maar red dat echt niet in het vroege voorjaar.
Opgeven doe ik niet de praktijk dag moet er gewoon komen.
En zoals afgesproken met diegene die op de bespreking erbij waren, en ook de dag indeling dito.
Waarom ik mij even stil gehouden heb, dat was om even tot betere gedachten te komen en niet inpulsief te reageren op de dingen die naar mijn hoofd geslingerd zijn.

Hoop dat u allen begrijpt dat het van mijn kant vooral een afstand probleem is.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:36

Is er misschien wel enig zicht op wanneer e.e.a. dan wel mogelijk zou zijn? (in verband met de lokaties die al gepolst zijn...)