Gerner schreef:Wat jammer toch zoals er gereageerd wordt.
Een beetje humor kan hier blijkbaar ook niet.
Mijn kennis is niet zoals in boeken geschreven staat, ik lees nl. erg weinig. Ik ben ook niet hoog opgeleid, heb 7 jaar havo gedaan zonder diploma, alleen maar omdat ik liever kindjes lesgaf en zelf genoot van jonge paarden rijden.
Ik heb meer dan 20 jaar geleden de ORUN opleiding gedaan, en heb deze opleiding niet gebruikt om op hoog niveau te kunnen rijden laat staan les te geven op dit niveau.
Hiervoor is deze opleiding ook niet voor bedoeld. Ook al wilden ze dit wel laten geloven.
Ik herinner me nog heel goed, dat ik enorm boos werd op een instructeur omdat we moesten ervaren hoe het was om met stang en trens te rijden, helaas waren de paarden waar we dit op moesten ervaren soms nog maar 4 jaar oud, en konden amper rechtuit lopen.
Ik heb zelf noch de tijd, de paarden en instructie gehad om op dit niveau te kunnen werken.
Wel heb ik andere dingen geleerd.
Wat ik alleen aangaf, was dat ik ooit anders gehoord heb.
Maar ja ik was 20, vol met andere ideeen, hobby's en bezigheden. Misschien heb ik het zelfs toen wel verkeerd begrepen, dit wil nog niet zeggen dat de hele opleiding waardeloos is.
Ik hield me voornamelijk bezig met kinderen fatsoenlijk op de pony leren zitten en eerlijk leren rijden.
Zelf vond ik springen veel leuker, mede ook doordat ik zeer gefrustreerd werd van juryleden die b.v een SB moesten beoordelen en er een 8 voor gaven, terwijl de ruiter er naast hing, en met het binnen been achter de singel het paard de achterhand gewoon naar buiten duwde.
Verder denk ik dat iedereen die denkt de waarheid in pacht te hebben, nog even verder moet leren, want ik ben van mening ddat je nooit uitgeleerd bent.
En wie zegt, dat degene die de boeken geschreven heeft de waarheid spreekt.
De vraag over keertwending, uitgaande wat ik mij nog herinner, dat een zijgang een zijwaartse beweging is met stelling naar de looprichting, of hoe je het ook zeggen wil. (Het zal wel niet kloppen volgens de boeken zoals ik het zeg.) Dan is een keertwending voor mij ook een zijgang.
Maar misschien heb ik het wel hartstikke fout. Ik ga weer nuttige dingen doen en laat jullie verder discussieren over wat nu wel en niet waar is, en bied mijn oprechte excuses aan voor mijn onbelezen en ongeletterde onnozele lege woorden, gelukkig snappen mijn paarden me wel. Maar die hebben dan ook geen wijze woorden nodig,
Maar heeft iemand nu eigenlijk de topic vraag al beantwoord?
Het doel van deze 2 mensen is ook niet om anderen wat te leren of antwoord op een vraag te krijgen. Het doel is het afkraken en commentaar geven op anderen. En dit op internet omdat in het dagenlijks leven de kans vrij groot is dat mensen eens vragen, kom op als je het zo goed weet doe het dan eens voor.
Op internet kunnen dit soort opmerkingen gewoon genegeerd worden.