Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lay schreef:Zoo gister weer gereden.. Lay had erge spierpijn en ging moeilijk in de ontspanning.. Ik kreeg Lay ook niet laag ingesteld.. Wat oefeningentjes gedaan door te buigen en toen werd ze wat soepeler en zakte ze toch ook wel met haar hoofd.
KDS schreef:Kort gezegd (kom je er nu achter dat je de vage tekst hierboven niet had hoeven lezen): de hoofdhalshouding zou misschien meer vanuit de rest van het lichaam moeten volgen ipv dat de hoofdhalshouding opgelegd wordt omdat je dan een juist lichaamshouding zou creeeren (wat lang niet altijd zo werkt).
Is dat wat je ongeveer bedoelde Woodstock of vat ik het nu heel maf op?
Fransje_70 schreef:@ Woodstock, hoe zou jij een training aan de hand beginnen gericht op gezonde buiging op de volte?
Woodstock schreef:Lay schreef:Zoo gister weer gereden.. Lay had erge spierpijn en ging moeilijk in de ontspanning.. Ik kreeg Lay ook niet laag ingesteld.. Wat oefeningentjes gedaan door te buigen en toen werd ze wat soepeler en zakte ze toch ook wel met haar hoofd.
Ik pik het er maar ff uit, want ik zie het hier de laatste tijd erg vaak voorbij komen, die focus op die lage hoofd-hals positie. Waarom?! Dat het hoofd zakt, is een gevolg van de losheid in het lijf. En zo moet je dus ook werken; lijf losmaken met als gevolg dat t hoofd zakt, en niet dat hoofd omlaag werken omdat hoofd laag = goed, want dat is dus niet zo! Lay, je geeft hierboven zelf ook al mooi aan, dat het losmaken zorgde dat ze zakte, ik zou proberen dat in mn achterhoofd te houden de volgende keer
Woodstock schreef:Fransje_70 schreef:@ Woodstock, hoe zou jij een training aan de hand beginnen gericht op gezonde buiging op de volte?
Uhm heel kort gezegd; afhankelijk van welk paard ik heb, en hoe dat paard er op dat moment voor staat. Ik kom er nog verder op terug, maar ik heb inmiddels een zeer pijnlijke nek/schouder van al het gecomputer voor mijn afstuderen end, dus ik ga ff lekker voor de tv hangen
KDS schreef:bij ons zijn er 3 dagen geweest zo ongeveer van goede grond, en inmiddels ligt er weer sneeuw en nu met het vriezen zal zelfs de longeerronde wel te hard bevroren zijn. In die drie dagen ben ik vooral bezig geweest met haar energie eruit werken op verantwoorde manier en proberen een beetje buiging te krijgen. De kou werkt toch wel heel erg op der benen en rug dus ze is onwijs stijf! Ik kan niet wachten op de lente en dan zal ik ook proberen weer eens wat verder te komen. De winter drukt de pret een beetje hier.