Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hermelientje schreef:Ik denk dat tegenwoordig het besef er echt wel is bij de meeste mensen dat paarden veel en met vriendjes naar buiten moeten. Helaas is dat gewoon niet voor iedereen 24/7 mogelijk.
Hermelientje schreef:Ik denk dat een paard dat 's nachts binnen staat ook best een goed leven kan hebben.
Twiggy2008 schreef:Meliciana, ik vind dat een paard absoluut niet op hoort te groeien op stal.![]()
Een jong paard hoort buiten in de groep. Goed voor de weerstand, de groei en voor het sociale gedrag.
Een paard wat overdag heerlijk buiten kan staan in de groep en 's nachts op stal staat, daar heb ik persoonlijk geen enkel probleem mee. Alleen maak ik de mijne daar nou net weer niet gelukkig mee, maar doet een ander dat wel bij zijn/haar paarden, zul je mij niet horen.
Paarden horen in elk geval niet 24/7 op stal. En ook niet 23/7.
meliciana schreef:Paarden die in een stal zijn opgegroeid, weten niet beter, en voelen zich hier ook prima in.
Twiggy2008 schreef:meliciana schreef:Paarden die in een stal zijn opgegroeid, weten niet beter, en voelen zich hier ook prima in.
Nou Meliciana, met bovenstaande ben ik het dus oneens.
En ik ben het ook oneens dat mensen maar een paard aanschaffen om het paard dus 24/7 op stal te houden. Koop dan geen paard, wees dan gewoon zo eerlijk dat je geen paard kunt houden.
En nee, dat zeg ik niet om aan te vallen. Ik zeg dat, omdat ik het niet eerlijk vind naar een paard toe.
Iedereen moet verder zelf weten wat hij/zij doet, tuuuuuuuurlijk, maar dan hoef IK het er nog niet mee eens te zijn?![]()
Een paard hoort nou eenmaal veel te bewegen, hoort nou eenmaal met kuddegenoten te staan en al helemaal als ze jong zijn! Daar kan ik niets aan doen, hoor, het is gewoon een feit. Dat veel mensen daar niet aan willen, omdat ze koste wat het kost een paard willen hebben, tja...... daar kan ik ook niets aan doen. Ik vind dat wel heel erg voor die paarden.![]()
Ik ken er genoeg die zo gehouden worden en niet eens, omdat er geen plek buiten is, want dat is hier zat.
Yamcha schreef:Nu, als ik in het centrum van een stad zou wonen, zou ik idd geen paard kopen, paarden horen imo niet in de stad. Je passie dan maar op moeten geven, vind ik wat egoïstisch gesteld.
Ik vind het welzijn van een paard belangrijker dan een menselijk pleziertje, en imo komt dat welzijn ernstig in het gedrang als een paard midden in de stad gehouden wordt.