Paard met zweep op hoofd slaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Paard met zweep op hoofd slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:47

Mag je een paard ook met je cap slaan bij gebrek aan zweep?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:48

Alleen als je levensmoe of hersenloos bent Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:48

detour schreef:
Mag je een paard ook met je cap slaan bij gebrek aan zweep?

Van mij wel, hoor.
Ik heb mijn bijrijdster een keer een steigerend paard een kopstoot zien verkopen met haar hoofd met cap erop, is ook een manier alleen zou ik dat dan weer niet durven!!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:09

Jullie zijn weer lekker bezig... geweldig.

Maar goed.... hebben onze penny's al een oplossing voor het steigerprobleem of was het stijgerprobleem.... Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:19

Ik heb ook wel eens een steigerende bok met mijn neus terug op aarde willen koppen............... vond mijn neus niet leuk!!!!

de dag erna mijn beide ogen niet......... een week later had ik gele kaken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:26

Woehahahaha, welkom terug, Mando! De oplossing in de zin van appelmoes geven, of groentesoep is nog niet gespot dus de hoofdprijs, de koelkast is er nog niet uit Haha!
Kiwiko, ik had je wel willen zien, wat zal dat peerd hebben gelachen zeg!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:27

hihihi inderdaad.............. want toen ik weer bij mijn positieven was, kon ik hem natuurlijk niet meer op zn sodemieter geven........

maar dat gelach was van korte duur Lachen want natuurlijk deed hij het de volgende keer weer....... alleen was Kimmie er nu op voorbereid dat die hals eerst omhoog kwam Lachen Lachen

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:31

Nou, ik zou eerder proberen hem op de borst te slaan, dan komt hij als het goed is niet verder omhoog. op het hoofd lijkt me niet bepaald handig. hij kan er misschien nog wel kopschuw van worden?
Maargoed, op de borst gaat niet zo handig als je erop zit Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:33

Op de borst slaan moet je niet willen, als je erbij zou kunnen want dan vliegen ze achteruit en nog meer omhoog.
Ik heb vaak zat (ja, erg he!!!) paarden van bovenaf een ram tussen de oren gegeven die steigerden en heus, er is nog nooit eentje kopschuw geworden.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:50

Ik heb we4leens een paard gezien met 2.5 oor; nu weet ik dus waar het dier vandaan komt..

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:54

ik vvind niet dat je een paard mag slaan met zweep. of een kopstoot geven.
zolang je respect hebt voor je paard. heeft je paard respect voor jou Ja

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:56

Mellanie_ schreef:

Denk je dat echt? ...Geloof je werkelijk in gelijkwaardigheid? Haha!

Respect, Allah, maar er is altijd sprake van hierarchie, daar zoekt het paard naar. Knipoog
Snap je wat ik bedoel? Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:01

Volgende keer ga ik dan maar liggen knielen voor een steigeraar Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:03

Vergeet je kleedje niet, Sul!

Eigenlijk zou er eens een topic gemaakt moeten worden met keuzes, zodat een ieder kan aangeven wat te doen bij een steigerend paard, er van uit gaande dat dit dier fysiek en mentaal gezond is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:05

Oh, je bedoelt een poll!!! Tja.... ik ben wel benieuwd!!!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:21

Mellanie_ schreef:

Tja dat dacht ik ook toen ik 15 jaar was. En paarden als knuffel, brave dieren zag.

Een fout paard tegenkomen en je gedachten veranderen. Een beetje dominant paard zal altijd probleren de baas te gaan spelen op wat voor een manier ook. Dit op een lieve manier oplossen werkt vaak niet. Een harde knap geeft vaak een beter resultaat dan 30x waarschuwen en 20 lieve aaitjes met de zweep.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:25

Prisca schreef:
Mellanie_ schreef:

Een harde knap geeft vaak een beter resultaat dan 30x waarschuwen en 20 lieve aaitjes met de zweep.

Ja nee hoor, als je respect voor je paard hebt rij je niet met zweep.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:27

Mellanie_ schreef:

Nee je heb helemaal gelijk, maar vertel, wat doe je dan als het paard geen respect heeft voor jou op dat moment en wel gaat steigeren... Kan je me dat uitleggen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:30

Tot nog toe ben ik nog maar een doeltreffende oplossing tegen gekomen in deze 27 pagina's en das echt een knal voor zijn kop.
Degene die dit sielug vinden heb ik nog niet meer een andere/betere oplossing horen komen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:32

Ik ben old-school opgevoed met de paarden en dat was soms weleens een beetje on the edge wat afstraffen aangaat. Ik ben voor juiste timing en direct reageren maar wat ik leerde ging soms wel wat verder. Later ben ik een beetje doorgeslagen de andere kant op door wat invloeden van anderen en zo heb ik gedacht dat als ik wel veel liefde gaf ik dat ook wel terugkreeg. Ik kreeg wel wat terug vand at desbetreffende paard: tanden, hoeven, kapotgebeten tiet(echt waar, is nog blauw), blauwe bovenarmen etc etc. En vooral veel angst bij mezelf. Dat paard was door mij toen ik bij mijn positieven kwam niet meer te corrigeren en heb ik dus helaas de handel in moeten sturen(het bleek achteraf ook wel een extreem moeilijke bok). Ik baal daar achteraf stevig van, ik had het anders aan moeten pakken. Old-school dus. Niks mis met een goeie rake snoeiharde klap. op het allerjuiste moment. Beter 1x hard en goed dan 10x te zacht en voor niks. Wat krijg je daarvan: paarden die weten wie de baas zijn(want dat willen paarden). Brave, lieve, goed opgevoede paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:05

Ik mis ook andere oplossingen die net zo doeltreffend zijn of mogelijk nog doeltreffender Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:32

lief vragen of hij aub weer naar beneden wil komen en het niet meer wil doen schijnt te helpen Ja

Clown Heb gelukkig de reflex om naast dat ding zijn nek te gaan hangen met mijn hoofd (weet niet hoe het komt, doe altijd meteen mjin hoofd opzij) dus gelukkig nog geen kopstoot gekregen... Mijn dame gooit niet met haar hoofd (of gooide, ze heeft het maar een keer geprobeerd) die kwam heeuuul traag om hoog, echt heeeeeel gecontroleerd, maar stond wel recht overeind Clown tja dan heb je natuurlijk alle tijd om die zweep effe anders te pakken en een lel te geven Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:38

Hihi, zou het helpen als je voor je paard op de grond gaat zitten en "kom van dat dak af" gaat zingen???

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:03

Mellanie_ schreef:

*kan het niet laten*

dan moet ik even denken aan toen ik nog een lief penny meisje van 11 was met een niet-zo-lieve pony. Opa mocht hem niet slaan, want als je lief was voor je pony was ie vanzelfsprekend ook lief voor jou.

Dus kon ik elke keer als ik ging rijden minimaal 3x achteruit die enoooorme wei terugkomen lopen omdat "Dinky" naar achteren racete, daar een paar flinke bokken te beste gaf en weer terug aan het hek ging staan ROFL

Maar lief blijven he! Heb ik nog lang volgehouden trouwens Haha! (Diehard Ach gut )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:03

suleilitha schreef:
Hihi, zou het helpen als je voor je paard op de grond gaat zitten en "kom van dat dak af" gaat zingen???

Huilen van het lachen Dat helpt niet! Je moet op zijn minst iets verzinnen he!
Alla:
"oooooh lief paardje ooooh... Kom toch naar beneeeeeeeden... Kzie je liever op vier beeeeeenenn..."

WoWamigo: die wat Phara opleerde maakte het nog bonter... Die hebben me meteen uit mijn droomwereld gehaald *LOL* die zei: "als dat kreng niet luisterd, sneetje maken!" *wijst op hals van paard waar de slagarder ongeveer zou moeten zitten* Clown De pony heeft hij echter niet bang gekregen want dat is tot op de dag van vandaag nog eentje die je geen twee seconde uit het oog kan verliezen Clown