Dusa schreef:Wat gek is het toch dat mensen wanneer ze bekeerd zijn ineens tegen alles zijn wat ze ooit zelf gedaan hebben, zoals paarden jaren met beenbescherming laten lopen waardoor allemaal witte plekken door drukkingen zijn ontstaan.
Beenbescherming is wel helemaal off topic, maar het wordt hier als een onderdeel van AR / KR behandeld.
Net als het zonder iets met de teugels te doen te rijden.
Het is echt net als een bepaalde geloofsovertuiging, is men tot een andere overtuiging overgegaan dan verketterd men het hardst wat men zelf ooit gedaan heeft.
Al die stijlen een naam geven is mij een te wat geloofjesidee, daar wilt men ook om het hardst het geloof waar men achter staat als de enige waarheid zien.
Ook bij dressuurrijden blijft men niet stilstaan bij wat iemand ooit bedacht heeft als het enige ware, altijd is men in ontwikkeling en mensen kiezen nu eenmaal graag waar ze zelf achter staan.
En wat is nu goed, beter of het best , en wie heeft gelijk.
Dat zullen meerdere methodes zijn, en degenen die het best rijden en het best met paarden overweg kunnen hebben gelijk.
Hallo, Vestasiana
Ik ben het niet zozeer eens, met je zin "Dat zullen meerdere methode's zijn en degenen die het best rijden en het best met paarden overweg kunnen hebben gelijk"
Ik ben het nl niet zo vaak "eens" geweest met mijn dochter
en toch won ze altijd
En ik ben het ook helemaal niet eens, hoe sommige A-kaderleden rijden en met paarden omgaan.
Ik zie dat "Hollandse school" rijden niet zo graag, vind dat een beetje paardonwaardig