Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:16

Ga lekker in therapie, meid! Vast een goed idee, voor je peerdje ook beter denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:16

Anoniem schreef:
Picasso schreef:
Het is een beetje de manier waarop Sizzle. Ik kan haar input ook wel waarderen, de toon is alleen erg vervelend. Maar dat is in meer topics zo. En waarom is me nog steeds een raadsel. Is ook niet nodig volgens mij.

Het is de toon die de muziek maakt.
Als er op mijn bedrage aanvallend wordt gereageerd reageer ik automatich ook wat minder genuanceerd.
Ik schrijf dingen wat niet iedereen even lief vind maar ik blijf correct. Iets wat blijkbaar niet iedereen gegeven is.

Lees je berichten nog eens terug en kijk er eens kritisch naar, je valt weldegelijk mensen aan. Jammer want dat is helemaal niet nodig. Als ik het goed begrijp, maar goed dat heb ik ook alleen van lezen en moet ik dan maar geloven, kan je best een rondje sturen. Waarom je dan zo zuur moet doen altijd snap ik echt niet. Je ergert je aan dit topic zeg je meerdere malen en aan Simpelman omdat hij zich volgens jou voordoet als iemand die alle wijsheid in pacht heeft. Waarom ontstip je dit topic dan niet gewoon en laat het aan mensen die fatsoenlijk een discussie kunnen voeren zonder een ander als 'dom' te bestempelen? Dat soort uitspraken vind ik nogal raar. Wees eens serieus kritisch naar jezelf en je eigen input. Je komt een beetje over als een verwend kind wat haar zin niet krijgt en dan gaat stampen en schreeuwen. Ben je jaloers op Simpelman? Dat hij het wel voor elkaar krijgt om mensen enthousiast te maken voor een bepaalde zienswijze? Ik ben het ook niet overal mee eens, maar voel niet meteen de behoefte om heel hard te gaan schoppen. Als je het niet trekt: blijf dan gewoon weg. Ik neem je al niet eens meer serieus als je roept dat je weggaat.... want telkens kom je terug om te rellen en vervelend te doen. Houd het gewoon bij die nuttige info die ook in je posts staan en laat een ander in z'n waarde. Jij verlangt dat van een ander, doe dan hetzelfde ook BIJ een ander. Dank je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:17

Pocca_Locca schreef:
Ga lekker in therapie, meid! Vast een goed idee, voor je peerdje ook beter denk ik

Kijk, dit is echt aanvallend en niet nodig.
Dan ben ik heel braaf hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:18

Ook jij kan mij in de foei zetten Picasso. Als je je aan mijn posten ergert hoef je ze niet te lezen en al helemaal niet er op te reageren.
Ik weet zeker dat ik constructieve berichten heb geplaatst. Het is ook maar net wat je zelf wilt lezen en wilt zien.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-12-15 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:19

Anoniem schreef:
Pocca_Locca schreef:

Kijk, dit is echt aanvallend en niet nodig.
Dan ben ik heel braaf hoor.

Kom je aandacht tekort ofzo?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:19

Nou leg even uit dan want ik weet niet wat jij bedoelt met 'dommigheid'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:21

Anoniem schreef:
Ook jij kan mij in de foei zetten Picasso. Als je je aan mijn posten ergert hoef je ze niet te lezen en al helemaal niet er op te reageren.

Lees de inhoud van mijn post eens.
Maar goed, je hebt je aandacht weer gehad, tevreden nu?
Volgens mij gaat het er hier altijd heel fatsoenlijk aan toe, totdat jij binnenkomt en gaat schreeuwen. Ik vind dat oprecht jammer omdat jouw input weldegelijk gewaardeerd wordt, totdat je mensen gaat beledigen. Waarom doe je dat? Je verlangt respect van een ander, doe dan andersom hetzelfde. Praat een stuk prettiger.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:21

Ik vind dit gedoe zo zonde van dit leerzame topic... ;(

Straks komt er nog een slotje op of wordt er niet meer inhoudelijk gereageerd...zoals in de topics met de professor destijds..

Gast5428 heeft best goede inbreng, maar de manier van brengen is aanmatigend helaas. Kunnen we het niet negeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:22

Anoniem schreef:
Ik weet zeker dat ik constructieve berichten heb geplaatst. Het is ook maar net wat je zelf wilt lezen en wilt zien.

En daar heb ik ook op gereageerd maar dat lijk jij maar niet te willen zien.
Ben serieus benieuwd wat er met jou aan de hand is.....

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:22

Goed idee Jenny.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:23

Nou gelukkig bleek het inderdaad aan de bak te liggen :D Vanavond heb ik weer heerlijk gereden op de club. Zou hij die bak dan toch echt associëren met mijn vroegere, dwingende manier van rijden? Het lijkt er wel op.

Vandaag heb ik groen licht gekregen om verder op te bouwen met Manolito. Hij heeft wel permanent spierverlies in dat been helaas maar lijkt er geen last van te hebben.

Ach al noemt iemand mij dom, het kan me niets schelen. Ik heb nog nooit zo fijn en zo vriendelijk gereden als dat ik nu doe en ik heb er al helemaal nog nooit zoveel plezier in gehad :) Voor mij werkt de stretch, als basis. Nu de stretch zo goed gaat wissel ik veel af in hoofd hals houding. Warming up en cooling down: stretch. Verder: arbeidshouding met een rondje stretch tussendoor als hij iets heel goed doet, ter beloning, met een aai over zijn hals. Vindt ie machtig mooi als ik dat doe :D

Anoniem

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:24

Tijd voor een nieuw filmpje Horseware? 8-)

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:24

Jennyxx schreef:
Ik vind dit gedoe zo zonde van dit leerzame topic... ;(

Straks komt er nog een slotje op of wordt er niet meer inhoudelijk gereageerd...zoals in de topics met de professor destijds..

Gast5428 heeft best goede inbreng, maar de manier van brengen is aanmatigend helaas. Kunnen we het niet negeren?

Ja, nou en of we dat kunnen!!! Laten we dat in hemelsnaam doen, laat het niet kapotmaken door jaloezie

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:25

Interessant HW, zie je, ze hebben meer door dan wij in eerste instantie denken.

Fijn, goed nieuws voor Manolito!!

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:27

Starbreeze schreef:
Interessant HW, zie je, ze hebben meer door dan wij in eerste instantie denken.

Fijn, goed nieuws voor Manolito!!

En het grappige is: Timo is helemaal niet zo gevoelig voor dat soort dingen. Maar hier kan ik echt niet omheen, dit was TE opvallend. Wat heb ik die destijds lopen mangelen in die bak, arm paard ;(

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:28

Nieuw filmpje maken komt er telkens niet van maar staat op de planning voor zsm. Inmiddels kunnen we weer wat nieuwe dingen laten zien

Starbreeze

Wij luisteren nu naar onze paarden, hoor je nog eens wat :D

Evelijn

Nou... ik heb wel een mooie foei lijst dus als de rest van het posters nou ook weer over het onderwerp gaan schrijven vind ik dat wel erg prettig.

Ik ben ondertussen begonnen aan een reeks artikelen die in het Australische blad 'Horses and People' heeft gestaan. "Boost your dressage scores" grotendeels geschreven door Manuela McLean... gaat over hoe je de leertheorie toe past bij dressuur rijden... en het behandelt ook het voorstel van Dr. Andrew McLean om het skala aan te passen naar iets wat beter te jureren is (vooral objectiever).

Oh.. in artikel 2 stond iets wat me aan jou moest denken Horseware en je situatie met Timo.. onder kopje "Horses are different" Horses are unable to recall their memories unless they are in the same or similar situation.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 10-12-15 23:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:29

Ik wil ook een nieuw filmpje maken, zal mn foon eens op de bakrand laten slingeren. Hopelijk komt er een stalgenoot voorbij die even wil filmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:30

Horseware schreef:
Nieuw filmpje maken komt er telkens niet van maar staat op de planning voor zsm. Inmiddels kunnen we weer wat nieuwe dingen laten zien

Leuk, verheug me erop. :)

Mungbean

Als paarden eenmaal een link gelegd hebben is dat niet zo makkelijk te doorbreken.

Friet was een tijdje panisch voor het opstapkrukje nadat ik opgestapt was met een zadel dat toch net te krap was. Het was wel een beetje verdreven maar goed, het is ook een rasechte dramaqueen die zich ook wel eens laat vallen als je zalf op korstje mok wil smeren :+

Een van mijn klanten had een paard gekocht dat niet zo'n geweldig rij verleden had (inkl rugproblemen) deze was niet meer in een binnenbak te rijden. In de buitenbak was hij hartstikke braaf.
Uiteindelijk is ze in de binnenbak zo hard gevallen dat ze bang geworden is en hem weer verder verkocht heeft.

Jennyxx

Wil je je nieuw herwonnen informatie met ons (gaan) delen, Evelijn? :))

Fijn nieuwe filmpjes onderweg :-)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:31

Ja die van mij heeft dat nu met zadels Sizzle :x

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:32

Laatst bijgewerkt door Evelijn op 10-12-15 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:36

In het nieuwe jaar ga ik van stal verhuizen dus dan kom ik sowieso nooit meer in die bak. Gelukkig linkt hij het niet aan buitenbakken in het algemeen, dat zou erg lastig zijn.

Het filmpje dat Sanne83 plaatste vind ik ook fijn om naar te kijken :j

Starbreeze ik ben ook erg benieuwd naar nieuw beeldmateriaal van jou :D