DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Marcello

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:53

Als we dan toch gaan katten wil ik ook wel bijdragen: Wat heeft wedstrijdniveau met rijKunst te maken?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:55

Yvonnelind schreef:
En hoe zou dat kunnen dat die landen niet het wedstrijd niveau hebben..?
Omdat die bijv niet de juiste paarden rijden voor wat men in de ring graag hoog beoordeeld, bijv? Omdat de paardrijcultuur daar héél anders is? Omdat wedstrijddressuur daar geen interessante discipline is? Omdat die bevolkingsgroepen geen "dressuur-postuur" hebben? Pling
Ik schat jou iig hoger in, dan te geloven dat jij denkt dat dit is omdat er daar zoveel mannen rijden...anders weet ik er nog wel eentje: Waarom rijden er practisch alleen "blanken" in de top? Bloos!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 00:06

Kafue schreef:
horseyfries schreef:
Toch vreemd dat al die mannen zoveel beter kunnen rijden en dan toch de vrouwen de dienst uitmaken in de sport....
Of is dit weer een voorbeeld van dat mannelijke ego waar sommigen nogal last van hebben?
We denken dat we het beter weten en beter kunnen, alleen blijft het daarbij want bewijzen?? Ho maar!

Hoezo alleen maar vrouwen, edward gal, laurens van lieren, klaus hussenbeth, balkenhol, ect. Of ziojn dat vrouwen?

En zie je de mannen die je hier opnoemt voor de vrouwen staan dan? Ze worden keer op keer verslagen door de vrouwen!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 00:58

horseyfries schreef:
Toch vreemd dat al die mannen zoveel beter kunnen rijden en dan toch de vrouwen de dienst uitmaken in de sport....
Of is dit weer een voorbeeld van dat mannelijke ego waar sommigen nogal last van hebben?
We denken dat we het beter weten en beter kunnen, alleen blijft het daarbij want bewijzen?? Ho maar!

Hoezo alleen maar vrouwen, edward gal, laurens van lieren, klaus hussenbeth, balkenhol, ect. Of ziojn dat vrouwen?

En zie je de mannen die je hier opnoemt voor de vrouwen staan dan? Ze worden keer op keer verslagen door de vrouwen!

Oeps.... een leuke analyse Haha! waar ik me wel om amuseer, in dit geval mee eens !
't werd ook een keer tijd dat vrouwen zich echt emanciperen

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:08

Knipoog

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:43

Ineens blijft het erg stil op dit topic..... daar moet even over worden nagedacht

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:17

Stilte voor de storm.
Ik was zelf lekker paardhobbelen en mijn zenuwen sterken. Er was vandaag zoveel bedrijvigheid om van te schrikken dat ik niet echt ontspannen heb kunnen rijden.

Maar goed mijn man zegt altijd dressuur is voor watjes en mietjes dus ik ga springen. En de rest van de stal op mijn vriendin na beaamt dat met hem. Dan doen ze nog beetje olie op het vuur door ze zeggen dat ze zich liever laten beoordelen dan veroordelen, dat springen eerlijker is en controleerbaarder, dat je met springen en springpaarden meer kunt verdienen, en dat alleen angsthaasjes niet springen.

Mischien dat daarom minder mannen dressuur rijden.,

>En verder over die GP dressuur met bijvoorbeeld spanje en dergelijke op andalusiers die rijden werkelijk goed, het is echter de jury die niet beoordeeld maar veroordeeld denk daar maar s over na. Een super piaffe uit het boekje gereden door een andalusier wordt anders beoordeel dan die krabbelpiaffe door sommige warmbloeders.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:07

En daarbij zijn veel juries natuurlijk man, wat vrouwen nog een extra voordeel geeft Tong uitsteken

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:21

Nou... homo's vertellen tegenwoordig gewoon dat ze dat zijn, en het blijken er best een aantal te zijn. Enne, ik weet niet maar ik zie veel dames jureren. Dus of dat nou echt allemaal zo is met dat Tong uitsteken dat zou ik deze stelling met enig gemak wel durven te weerleggen.

Daarbij is uiteindelijk is de jury onpartijdig en maakt sexe geen enkel verschil in 2007

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:23

Paardentango schreef:
Nou... homo's vertellen tegenwoordig gewoon dat ze dat zijn, en ik weet niet maar ik zie veel dames jureren. Dus of dat nou echt allemaal zo is met dat dat zou ik wel durven te weerleggen.
UIteindelijk is de jury onpartijdig en maakt sexe geen enkel verschil in 2007
Welnee joh, hengsten met vrouwen hebben duidelijk de voorkeur Haha! Clown .

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:28

Beste QQQQ en dan is er nog een factor, en dat is hoe de dame in kwestie er uit ziet, dus of ze in de smaak valt van de veronderstelde, enigszins sexistische man, doordat smaken zo verschillen zou ik wederom jouw visie willen pareren.

Waarmee we uitkomen op de kwestie dat vrouwen misschien wel met meer gevoel rijden en dat te zien is aan de paarden in kwestie. Een vrouw haalt nu eenmaal het beste uit een man naar boven....er rijdt bv een zeer verdienstelijke dame op een happy athlete, al is ze daar zelf niet altijd even blij mee, maar dat zijn incidenten.

Helaas, nog steeds geen overtuigend argument gehoord QQQQ om jouw stelling aan te nemen als waarheid. Horeseyfries heeft in deze gewoon gelijk. Het feit dat ik zelf vrouw ben staat daar los van. Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:52

Heerlijk die discussie.
Het is echter wel een feit dat dat meisje in dat veel te kleine strakke jasje, met die met het plamuurmes erop gedane make up in die witte veel te doorschijnende broek vaak toch iets meer voordeel heeft bij sommige manlijke juryleden dan die doodgewone saaie huismus.
Laten we eerlijk zijn het oog wil ook wat.
Ik wil niet zeggen dat iedere man sexcistisch is. Maar ook in 2007 zijn man en vrouw niet altijd gelijk. En ook in 2007 kan vrouw met veel te diep uitgesneden decolete en veel te korte rokje de man nog aardig laten steigeren.

En dat wil niet zeggen dat ik dat toe juich oh nee absoluut niet, maar ik kom uit een mannenwereld en weet hoe de mannen denken en doen.
En laten we eerlijk zijn als dames wie vind dat nu niet heerlijk om eens lekker nagefloten te worden als je langs de bouwplaats loopt.

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:58

horseyfries schreef:

Vrouwen (Anky en Isabell) halen de eerste prijzen, dat is waar. Maar als je bekijkt dat in de sport zo'n 95 procent vrouw is (op Bokt 97 procent, zo bleek uit de enquete) en vijf procent man, waarvan inderdaad ook nog een gedeelte homo, dan doen mannen het verhoudingsgewijs dus veel en veel beter. Bloos
In de topsport rijden veel meer mannen mee dan in de landelijke sport. Vijfentwintig procent man? Ik denk het toch zeker.

Enneh: waar zwijmelden al die vrouwen dressuurtechnisch van in Aken? Andreas Helgstrand met Matiné.... Jawel, getrouwd en kinderen....

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:14

Wat dressuur rijdt is: "vrouw, pot of homo" en bij uitzondering een hetero man. Als we de eerste groep op een hoop vegen, dan kom je bij uitzondering hetero mannen tegen in dressuur. Relatief rijden hetero mannen dus veel beter. Waarom LDR: de niet hetero man groep, kan zich niet meten met een mannen als die op hetzelfde niveau zouden rijden. Die hebben een "trucen-doos" nodig. Cool Cool Cool Iedereen heeft zijn of haar kwaliteiten, we zijn gewoon verschillend.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:18

QQQQ schreef:
Yvonnelind schreef:
En hoe zou dat kunnen dat die landen niet het wedstrijd niveau hebben..?
Omdat die bijv niet de juiste paarden rijden voor wat men in de ring graag hoog beoordeeld, bijv? Omdat de paardrijcultuur daar héél anders is? Omdat wedstrijddressuur daar geen interessante discipline is? Omdat die bevolkingsgroepen geen "dressuur-postuur" hebben? Pling
Ik schat jou iig hoger in, dan te geloven dat jij denkt dat dit is omdat er daar zoveel mannen rijden...anders weet ik er nog wel eentje: Waarom rijden er practisch alleen "blanken" in de top? Bloos!

Je doet nu net of ìk begin met die belachelijke veralgemenisering, terwijl jij degene bent die ermee bent begonnen!! Ik verdedig alleen het vrouwelijke geslacht tegen 'het-enige-recht-van-de-vrouw-is-het...'- types zoals jij lijkt te zijn! Knipoog
Misschien is het wel zo dat mannen willen uitblinken, doen ze dat niet, dan haken ze af.... Wie zal het zeggen.
Ik gaf met mijn laatste 2 opmerkingen voor deze post alleen maar aan dat het misschien wel niet zo zwart-wit is als jij het weer eens lijkt te stellen. Lachen

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:21

Goofy44 schreef:
Wat dressuur rijdt is: "vrouw, pot of homo" en bij uitzondering een hetero man.
Ik hoor het al, de enquête moet worden uitgebreid!!

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:21

Om een discussie gemakkelijker te maken is het wel eens handig om iets zwart wit voor te stellen. Ieder mens is anders en uniek. Er zijn wel tal van gemeenschappelijke kenmerken die op grote groepen van toepassing zijn. Die kenmerken kan je veralgemeniseren (geen Nederlands woord). Mannen geven de vrouwen gewoon de ruimte om in iets uit te kunnen blinken. Pling

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:25

Nee, maar wel goed bedacht "veralgemeniseren", vind je niet? Haha!
Ik houd niet zo van zwart-wit denken, want meestal is het grootste gedeelte toch iets daar tussen in.
Mijn mening.... Lachen

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:26

Yvonnelind schreef:
Je doet nu net of ìk begin met die belachelijke veralgemenisering, terwijl jij degene bent die ermee bent begonnen!! Ik verdedig alleen het vrouwelijke geslacht tegen 'het-enige-recht-van-de-vrouw-is-het...'- types zoals jij lijkt te zijn! Knipoog
Misschien is het wel zo dat mannen willen uitblinken, doen ze dat niet, dan haken ze af.... Wie zal het zeggen.
Ik gaf met mijn laatste 2 opmerkingen voor deze post alleen maar aan dat het misschien wel niet zo zwart-wit is als jij het weer eens lijkt te stellen. Lachen
Fout! Dat was:
SuperPepeijn die schreef:
Natuurlijk zijn mannen veel beter met paarden, het zit in al 6000 jaar onze genen. Vrouwen komen pas sinds 40 jaar om de hoek kijken.

Ik roep al vanaf het begin dat geslacht niks zegt:
QQQQ schreef:
Toch zijn beide routes door beide geslachten te belopen: Er zijn zowel mannen als vrouwen die de Klassieke weg volgen (met succes), net zoals er mannen en vrouwen zijn die LDR rijden.
Waar zit dat verschil dan in?
QQQQ schreef:
Dat zal toch erg van de individuen afhangen hoor Ja .
QQQQ schreef:
Is dat zo? Hebben vrouwen niet meer moeite met consequent zijn en hebben paarden juist erg veel aan consequente leiding?
Denk dat paarden met sommige mannen beter uit zijn dan met sommige vrouwen, maar zeker ook andersom.... Probleem ligt denk ik niet direct in geslacht, maar in de manier van omgaan met.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:30

Ach... SP'tje; die beste jongen moet je niet altijd zo serieus nemen joh! Pling

Van dit zinnetje gingen mij de haren omhoog staan:

"Hebben vrouwen niet meer moeite met consequent zijn en hebben paarden juist erg veel aan consequente leiding?"

Wie schreef dat dan..? Het antwoord: zie boven! Haha!

Ik ken genoeg vrouwen die heel consequent zijn zonder grof te zijn.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:31

Voor de rest zijn we het inderdaad aardig eens wat dit betreft, maar details zijn er niet om te vergeten. Haha!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:47

Goofy44 schreef:
Wat dressuur rijdt is: "vrouw, pot of homo" en bij uitzondering een hetero man. Als we de eerste groep op een hoop vegen, dan kom je bij uitzondering hetero mannen tegen in dressuur. Relatief rijden hetero mannen dus veel beter. Waarom LDR: de niet hetero man groep, kan zich niet meten met een mannen als die op hetzelfde niveau zouden rijden. Die hebben een "trucen-doos" nodig. Cool Cool Cool Iedereen heeft zijn of haar kwaliteiten, we zijn gewoon verschillend.

EENS !
Nou, afgezien van nog enkele, van en zekerearrogante zelfingenomen reacties die alleen mannen kunnen doen, denk ik dat diegene die toch wel op zijn minst geacht word zijn hersens te laten werken een uitspraak doet... die me toch wel even doet opkijken van eenboek wat nu juist gaat over de mannen en paarden in de geschiedenis en nu.
Hetero mannen rijden relatief veel beter zegt ie, ajasses wat een uitermate onpasselijke uitspraak is dat. Zeker voor iemand die ik dacht redelijk 'slim' te kunnen inschaten. Retrospectie zou in dit geval grootheidswaanzin genoemd kunnen worden.
Dat is nu juist wat je ziet in de geschiedenins, BLAASkaken die mannen, vechten oorlogen, machtsspelletjes. Wat dat betreft begrijp ik nu en dan ietsje pietsje van de LDR. Want..wie niet sterk is miet slim zijn !

De oogverblindende, en wat ademstokkende LDR heeft hiermee wellicht zijn nut bewezen, zo had ik het inderdaad nog nooit bekeken.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:50

Hihi paardentango GO GO!! Haha! Clown

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:45

Vingers aflikken die smiley nou meiden, kopmop zeg....

en nu pas lees ik een snotaap die meldt dat vrouwen 'slechts' 40 jaar om de hoek komen kijken !!!

Wat veel erger is, zijn de Amerikanen die NOG maar sinds 450 jaar in de hele geschiedenis uberhaupt paarden kennen, en zoals altijd de grootst bek hebben op dit gebied.

Net mannen... Vingers aflikken lust ze rauw Vork

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:03

Yvonnelind schreef:
Van dit zinnetje gingen mij de haren omhoog staan:

"Hebben vrouwen niet meer moeite met consequent zijn en hebben paarden juist erg veel aan consequente leiding?"

Wie schreef dat dan..? Het antwoord: zie boven! Haha!

Ik ken genoeg vrouwen die heel consequent zijn zonder grof te zijn.
Haha! , die plaatste ik ook enkel in directe reactie op een uitspraak dat paarden beter met vrouwen uit zouden zijn, waarna ik direct aangaf het onzin te vinden om zulke op geslacht gebaseerde verschillen te benoemen.
Yes, details zijn belangrijk, maar dan wel alle details Knipoog .
Kortom Yvonnelind...we zijn 't weer eens gewoon eens Haha! Bloos!