Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvonnelind schreef:Omdat die bijv niet de juiste paarden rijden voor wat men in de ring graag hoog beoordeeld, bijv? Omdat de paardrijcultuur daar héél anders is? Omdat wedstrijddressuur daar geen interessante discipline is? Omdat die bevolkingsgroepen geen "dressuur-postuur" hebben?En hoe zou dat kunnen dat die landen niet het wedstrijd niveau hebben..?
Kafue schreef:horseyfries schreef:Toch vreemd dat al die mannen zoveel beter kunnen rijden en dan toch de vrouwen de dienst uitmaken in de sport....
Of is dit weer een voorbeeld van dat mannelijke ego waar sommigen nogal last van hebben?
We denken dat we het beter weten en beter kunnen, alleen blijft het daarbij want bewijzen?? Ho maar!
Hoezo alleen maar vrouwen, edward gal, laurens van lieren, klaus hussenbeth, balkenhol, ect. Of ziojn dat vrouwen?
horseyfries schreef:Toch vreemd dat al die mannen zoveel beter kunnen rijden en dan toch de vrouwen de dienst uitmaken in de sport....
Of is dit weer een voorbeeld van dat mannelijke ego waar sommigen nogal last van hebben?
We denken dat we het beter weten en beter kunnen, alleen blijft het daarbij want bewijzen?? Ho maar!
Paardentango schreef:Welnee joh, hengsten met vrouwen hebben duidelijk de voorkeurNou... homo's vertellen tegenwoordig gewoon dat ze dat zijn, en ik weet niet maar ik zie veel dames jureren. Dus of dat nou echt allemaal zo is met dat dat zou ik wel durven te weerleggen.
UIteindelijk is de jury onpartijdig en maakt sexe geen enkel verschil in 2007
horseyfries schreef:Toch vreemd dat al die mannen zoveel beter kunnen rijden en dan toch de vrouwen de dienst uitmaken in de sport....
QQQQ schreef:Yvonnelind schreef:Omdat die bijv niet de juiste paarden rijden voor wat men in de ring graag hoog beoordeeld, bijv? Omdat de paardrijcultuur daar héél anders is? Omdat wedstrijddressuur daar geen interessante discipline is? Omdat die bevolkingsgroepen geen "dressuur-postuur" hebben?En hoe zou dat kunnen dat die landen niet het wedstrijd niveau hebben..?![]()
Ik schat jou iig hoger in, dan te geloven dat jij denkt dat dit is omdat er daar zoveel mannen rijden...anders weet ik er nog wel eentje: Waarom rijden er practisch alleen "blanken" in de top?
Goofy44 schreef:Ik hoor het al, de enquête moet worden uitgebreid!!Wat dressuur rijdt is: "vrouw, pot of homo" en bij uitzondering een hetero man.
Yvonnelind schreef:Fout! Dat was:Je doet nu net of ìk begin met die belachelijke veralgemenisering, terwijl jij degene bent die ermee bent begonnen!! Ik verdedig alleen het vrouwelijke geslacht tegen 'het-enige-recht-van-de-vrouw-is-het...'- types zoals jij lijkt te zijn!
Misschien is het wel zo dat mannen willen uitblinken, doen ze dat niet, dan haken ze af.... Wie zal het zeggen.
Ik gaf met mijn laatste 2 opmerkingen voor deze post alleen maar aan dat het misschien wel niet zo zwart-wit is als jij het weer eens lijkt te stellen.
SuperPepeijn die schreef:Natuurlijk zijn mannen veel beter met paarden, het zit in al 6000 jaar onze genen. Vrouwen komen pas sinds 40 jaar om de hoek kijken.
QQQQ schreef:Toch zijn beide routes door beide geslachten te belopen: Er zijn zowel mannen als vrouwen die de Klassieke weg volgen (met succes), net zoals er mannen en vrouwen zijn die LDR rijden.
Waar zit dat verschil dan in?
QQQQ schreef:Dat zal toch erg van de individuen afhangen hoor.
QQQQ schreef:Is dat zo? Hebben vrouwen niet meer moeite met consequent zijn en hebben paarden juist erg veel aan consequente leiding?
Denk dat paarden met sommige mannen beter uit zijn dan met sommige vrouwen, maar zeker ook andersom.... Probleem ligt denk ik niet direct in geslacht, maar in de manier van omgaan met.
Goofy44 schreef:Wat dressuur rijdt is: "vrouw, pot of homo" en bij uitzondering een hetero man. Als we de eerste groep op een hoop vegen, dan kom je bij uitzondering hetero mannen tegen in dressuur. Relatief rijden hetero mannen dus veel beter. Waarom LDR: de niet hetero man groep, kan zich niet meten met een mannen als die op hetzelfde niveau zouden rijden. Die hebben een "trucen-doos" nodig.![]()
![]()
Iedereen heeft zijn of haar kwaliteiten, we zijn gewoon verschillend.
Yvonnelind schreef:Van dit zinnetje gingen mij de haren omhoog staan:
"Hebben vrouwen niet meer moeite met consequent zijn en hebben paarden juist erg veel aan consequente leiding?"
Wie schreef dat dan..? Het antwoord: zie boven!
Ik ken genoeg vrouwen die heel consequent zijn zonder grof te zijn.