Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:44

Terpentijn, Die jarenlange ervaring die jij noemt is ook maar een aanname. Dat heb je gelezen maar is dat wel de waarheid?

Ik laat het rusten. ik heb mijn punt wederom gemaakt. Bokt is vergeven van internetruiters en internetinstructeurs dus......... doe ermee wat je wilt. :)F

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:45

Beste Gast5428, heb je ooit van zelfkennis gehoord? :)

Ik zie Simpelman zijn info en ervaring delen, wie hier binnenkomt vallen zonder het topic ook maar een beetje door te lezen en te doen alsof men hier niet zelfstandig kan nadenken is er maar 1: Gast5428.

En aangezien je graag alles zelf onderbouwd wil zien, asjeblieft:

Anoniem schreef:
Ik heb het hier over dressuur en rijkunst en niet over bospadhobbelen of je paard aan de hand uitlaten.
Ik had de hoop dat hier serieuze ruiters zaten maar die kan ik voorlopig nog maar op 1 hand tellen.

Anoniem schreef:
Jammer maar blijkbaar gaan jullie ogen niet open en wordt of wil men niet nadenken over andere aspecten in onze mooie dressuursport.
Blijf maar lekker geloven in de sprookjes die jullie worden voorgeschoteld. Ik had gehoopt dat er hier ogen waren open gegaan maar helaas is dat een utopie gebleken.

Ik hoop dat dat jullie ooit het licht nog gaan zien want sprookjes bestaan niet.

Anoniem schreef:
En ik vind het gevaarlijk omdat de ruiters in dit topic op een enkeling na een amateurruiter is of recreant is. En juist deze ruiters zijn gevoelig voor de informatie.

Ik krijg alleen bij jou het de les verkondigen gevoel, het superieur zijn boven de rest. Met bovenstaande leuzen zie ik Simpelman niet strooien. Ook dat het niet uitmaakt of je een koud- of warmbloed onder je hebt, je recreatie- of fanatiek dressuurruiter bent, maar volgens jou maakt dat een groot verschil en ben jij alleen serieus en goed.

En als je niet ziet wat je aan het doen bent wordt het wel eens tijd om eerst zelf te leren voor anderen de les te willen lezen.

Oh wacht, IK heb dit natuurlijk weer verkeerd begrepen, het is een aanname of........ :D

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:50

Sjolvir

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:02

Ook geen onzichtbare hulpen, maar ken er geen die met onzichtbare hulpen kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:08

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-12-15 19:14, in het totaal 2 keer bewerkt

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:11

@Gast5428: láát het dan ook rusten en ga je vermaken op websites die jouw idee van correct paard rijden ondersteunen.
Dat zou je al eerder doen maar je bent er al weer, wat overigens ook je goed recht is, maar als je het allemaal niks vindt, laat het topic dan ook links liggen. Lijkt me SIMPELweg makkelijker.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:12

Anoniem schreef:
Wie voor mij een groot voorbeeld is is Gareth Hughes.
Hij is nog wel eens te zien op Horse and Country TV waarin hij een masterclass geeft.
Erg leerzaam. Heel sympathieke ruiter die het ook nog eens fijn uitlegt. :j

Dat is tenminste info waar anderen ook wat aan kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:12

Ik heb twee filmpjes toegevoegd xxdomiixx

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:37

Sjolvir schreef:
Ook geen onzichtbare hulpen, maar ken er geen die met onzichtbare hulpen kunnen rijden.

Ik denk niet dat term "onzichtbare hulpen" zo letterlijk genomen moet worden :D

Als ik zou spreken van onzichtbare hulpen, dan bedoel ik zoals op dit filmpje. Het paard is vrij om z'n hoofd hals te bewegen, maar neemt zelf een constante aanleuning. Het paard kan op elk moment z'n hoofd omhoog gooien, maar ziet daar helemaal geen reden toe, dus doet het niet. De handen blijven mooi voor en werken geen moment terug.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:43

onzichtbaar betekent letterlijk "wat je niet kunt zien", dat betekent echter niet dat het niet gegeven wordt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:12

Denk dat mensen heel goed voor zichzelf kunnen denken Gast5428, jammer dat je 'ons' zo onderschat. Er zijn een aantal mensen die 'wegloopt' met de amerikaan (sorry ben z'n naam kwijt, maar weet dat hij de filmpjes van Horseware voorzien heeft van commentaar) en hoewel ik z'n ideeën en benadering op zich wel kan waarderen, vind ik hem vreselijk op z'n paard(en) zitten en is dit ook niet helemaal de manier waar ik me persoonlijk in kan vinden. Blijf erbij: de duitsers hebben over het algemeen mijn voorkeur en dan met name de Klimke's en Uta Gräf. Vind jouw voorbeelden ook niet verkeerd, had nog niet van de beste britse? meneer gehoord. Ga zo nogmaals uitgebreid kijken. Nogmaals: ben gek op filmpjes en leer daar zoveel van.

Dan moet me nog wel even van het hart Gast5428: ik vind je behoorlijk gefrustreerd en zuur overkomen en vraag me oprecht af waar dat vandaan komt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:13

De Gareth Huges filmpjes passen goed in mijn straatje, dank je LP.
Rustige goede uitleg, die ik plausibel vind en zo probeer ik ook te rijden voor een groot deel. (wat natuurlijk niet helemaal lukt, maar ach.. je moet ergens naar streven)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:18

Ik ben niet zuur hoor Picasso. Ik heb alleen een hekel aan dommigheid.
Ik ben een heel gelukkig mensje met lieve mensen en lieve dieren om mij heen. Ik voel mij een bevoorrecht mens.

Ik kijk zelf graag naar de Horse and Country op TV. Niet alle masterclasses zijn oké want die van laurens van lieren kan mij gestolen worden. Maar ook de masterclass van Boyd Exell is zeer de moeite waard.
Ook hebben zij leuke andere leerzame programma's. Over hoe een zadel gemaakt wordt tot ziektes die uitgebreid aan bod komen.
En Black Beauty en Penny TV maar dat laat ik graag aan mij voorbij gaan. :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:20

Heb geen HenC TV, jammer Boyd Exell vind ik dan wel weer interessant (hoewel rondje mennen hier in de buurt ook mogelijk is bij de fam. de R.onde en zwarte is daar ook netjes beleerd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:20

Anoniem schreef:
Ik ben niet zuur hoor Picasso. Ik heb alleen een hekel aan dommigheid.
Ik ben een heel gelukkig mensje met lieve mensen en lieve dieren om mij heen. Ik voel mij een bevoorrecht mens.

Ik kijk zelf graag naar de Horse and Country op TV. Niet alle masterclasses zijn oké want die van laurens van lieren kan mij gestolen worden. Maar ook de masterclass van Boyd Exell is zeer de moeite waard.
Ook hebben zij leuke andere leerzame programma's. Over hoe een zadel gemaakt wordt tot ziektes die uitgebreid aan bod komen.
En Black Beauty en Penny TV maar dat laat ik graag aan mij voorbij gaan. :D

Leuk! Moet je je daarop abonneren? Boyd Exell ken ik ook niet.... ben ik nu ook dom? Maar zal straks even googlen. Of heb je zo een voorbeeld paraat? Ben benieuwd.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:22

4 span menner, dus niet zo raar dat je Boyd Exell als ruiter allicht niet kent ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:24

Sjolvir schreef:
4 span menner, dus niet zo raar dat je Boyd Exell als ruiter allicht niet kent ;)

Ah okay, ja da's al helemaal mijn wereld niet. Voel me al iets minder dom... :+

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:26

Ik heb een hekel aan mensen die aannames doen en die dan tot de enige waarheid verheffen en anders denkenden dom noemt. Je woordekeuze Gast5428 is vaak tenenkrommend en getuigd van weinig intelligentie.
Ik vind het sneu dat je zo vastgeroest zit in je denkbeelden. Ik wens jou meer inzicht toe en het vermogen om de nuance te zien. Het zal je leven verrijken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:28

Picasso schreef:
Sjolvir schreef:

Ah okay, ja da's al helemaal mijn wereld niet. Voel me al iets minder dom... :+

Ik ben ook menner dus vandaar dat ik het wel weet, maar anders had ik ook gedacht huh???
Hij heeft zijn continent verlaten zullen we maar zeggen en is in NL neergestreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:30

Thanks Sjolvir! Maar ik moet trouwens eerlijk zeggen: ben een rund in het onthouden van namen (ADD, wat moet je ermee :+ ), komt soms wat ongeïnteresseerd over, maar zo is het niet bedoeld. Vergeet het 'gewoon'.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:35

De namen zijn ook niet belangrijk, de manier waarop wordt uitgelegd en gereden, daar gaat het om.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:39

Mag ik gewoon mijn hart volgen... luisteren naar mijn merrie en daar vanuit trainen? Haar de tijd geven voor kracht?
Spelen met endorfine?
Studeten van anatomie en biomechanika?
Gewoon genieten van mijn paard als simpele recreant?
Mag ik mijn mening vormen door opgedane ervaring na het belezen van info?

Mag ik ook daarom dom genoemd wordrn?

Wil jij diegene die mij dom noemt gewoon mij lekker in mijn waarde laten en mij latendoen wat voor mij goed voeld?

Dankjewel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:09

Picasso schreef:
Leuk! Moet je je daarop abonneren? Boyd Exell ken ik ook niet.... ben ik nu ook dom? Maar zal straks even googlen. Of heb je zo een voorbeeld paraat? Ben benieuwd.

Horse and Country TV is kanaal 136 voor degenen die Ziggo hebben.
Boyd Excell is idd een vierspanrijder maar hoe hij alles uitlegt, daar leer ik van, zijn omgang met de paarden. En hoe hij ze opleidt.
vur schreef:
Ik heb een hekel aan mensen die aannames doen en die dan tot de enige waarheid verheffen en anders denkenden dom noemt. Je woordekeuze Gast5428 is vaak tenenkrommend en getuigd van weinig intelligentie.
Ik vind het sneu dat je zo vastgeroest zit in je denkbeelden. Ik wens jou meer inzicht toe en het vermogen om de nuance te zien. Het zal je leven verrijken.

Je doet hier niets anders Vur.

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:22

Ach de aannames. Van niemand in dit topic (al " ken" ik sommige posters) is duidelijk wie ze zijn, waar ze geweest zijn, of wat hun vakgebied al dan niet is in de paarden.

Het is jammer dat een ieders poging beter te worden op een vrij respectloze wijze getypeerd wordt.

Maargoed in een ander licht wat een van de belangrijkste personen in mijn vorming zei (iemand die zonder enige twijfel meer paarden in zijn handen heeft gehad dan 99% van bokt):
I dont care if you do what i say, or you do something else, if it works for your horse and you, you found a good way.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:33