DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jitske_

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 01:15

Hmmm, mannen zijn misschien beter met paarden, maar is dat dan waarom paarden beter (af) zijn met vrouwen?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 10:53

Jitske_ schreef:
Hmmm, mannen zijn misschien beter met paarden, maar is dat dan waarom paarden beter (af) zijn met vrouwen?
Is dat zo? Hebben vrouwen niet meer moeite met consequent zijn en hebben paarden juist erg veel aan consequente leiding?
Denk dat paarden met sommige mannen beter uit zijn dan met sommige vrouwen, maar zeker ook andersom.... Probleem ligt denk ik niet direct in geslacht, maar in de manier van omgaan met.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 10:59

Het knuffelgehalte van een paard is hoog, mogelijkheid tot voorbereiding op de natuurlijke missie van een meisje / vrouw, mannen komen van mars, vrouwen komen van venus (ze spreken een verschillende taal; ook naar het paard), emancipatie (iedereen is gelijk, dus kunnen we en doen we hetzelfde, wat niet zo is .... ), bij gevolg om hetzelfde te bereiken zijn andere technieken nodig. Een vrouw op een paard vind ik veel fraaier om te zien als geheel, dan een man op een paard. (de lichaamsverhoudingen van mannen en vrouwen zijn relatief heel anders, ook om te zien). Het zwaartepunt van een vrouw ligt op een andere plek dan van een man, het bekken is verschillend, de bovenbeen verbinding ook, de inwerk mogelijkheden met zit en kuit zijn verschillend Lachen Lachen Lachen Mannen en vrouwen leren en communiceren heel anders. De ene sexe kan muti-tasken, de andere sexe nauwelijks. Denk eens aan het combineren van een of meer hulpen..... Mannen en vrouwen blinken uit in verschillende dingen. Wil je uitblinken in hetzelfde, dan moet je daar op een andere manier naar toe werken.... De ene sexe kan een route of afspraak onthouden, de andere sexe is direct de weg kwijt. Dit heeft niets met goed of slecht te maken, het zijn fysieke en psychologische kenmerken die wezenlijk verschillend zijn..... Een man en een vrouw kunnen hetzelfde misschien bereiken, de weg is alleen heel anders. Zou LDR er voor het paard zijn of voor de ruiter/amazone ?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 11:32

Goofy44 schreef:
Zou LDR er voor het paard zijn of voor de ruiter/amazone ?
Precies wat ik ook al tijden vraag...
Toch zijn beide routes door beide geslachten te belopen: Er zijn zowel mannen als vrouwen die de Klassieke weg volgen (met succes), net zoals er mannen en vrouwen zijn die LDR rijden.
Waar zit dat verschil dan in?

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 11:33

Sluit 2 mannen 15 minuten op. Doe hetzelfde met 2 vrouwen.
Wat gebeurt er ?

Zet een man op een paard, zet een vrouw op hetzelfde paard, (afzonderlijk).
Wat gebeurt er ?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:55

Dat zal toch erg van de individuen afhangen hoor Ja .
We zullen het zien in "Riding with the Stars"! Clown

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:14

Die is goed, riding with the stars. En wie zullen we dan leren paardrijden, mmmmmm gordon ofzo.
Nee effe alle gekheid op een stokje maar het is gewoon zo. Bij ons is er geen een man die zijn paarden snoepjes suikertjes geeft, of die zijn paard uitgebreid beloond. De enige die ooit zijn paard tot bloedens openreed en hem daarna in zijn stal knikkerde en naar het cafe ging was de man. Degene die het paard verzorgden waren de vrounwen.
De enige die die bokkert uit kon zitten was de man en de vrouwen vlogen er zo af. En zo is het in iedere beroepsgroep.
Ik ben afgestudeerd als MTS autotechniker en ik kan je vertellen dat het sleutelen zwaar was terwijl ik geen man erover hoorde klagen.
Mannen zijn gewoon anders dan vrouwen of we dat nu willen of niet. Ik zweet harder als ik de oplegger van de zijkant moet openen dan mijn man. En hij heeft de oplegger sneller voor die smalle deur dan ik.
Maar de weg die weten we allebei.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:22

QQQQ schreef:
Jitske_ schreef:
Is dat zo? Hebben vrouwen niet meer moeite met consequent zijn en hebben paarden juist erg veel aan consequente leiding?
Denk dat paarden met sommige mannen beter uit zijn dan met sommige vrouwen, maar zeker ook andersom.... Probleem ligt denk ik niet direct in geslacht, maar in de manier van omgaan met.

Gelukkig zijn er ook nog een heleboel vrouwen die wel consequent zijn en helaas zijn er ook een heleboel mannen die die eigenschappen niet bezitten. Over veralgemeniseren gesproken... Haha!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:42

Kafue schreef:
Die is goed, riding with the stars. En wie zullen we dan leren paardrijden, mmmmmm gordon ofzo.
Nee effe alle gekheid op een stokje maar het is gewoon zo. Bij ons is er geen een man die zijn paarden snoepjes suikertjes geeft, of die zijn paard uitgebreid beloond. De enige die ooit zijn paard tot bloedens openreed en hem daarna in zijn stal knikkerde en naar het cafe ging was de man. Degene die het paard verzorgden waren de vrounwen.
De enige die die bokkert uit kon zitten was de man en de vrouwen vlogen er zo af. En zo is het in iedere beroepsgroep.
Jawel, maar er zijn altijd een hoop uitzonderingsgevallen. Zo ken ik aardig wat "mannelijkere" vrouwen en wat minder "mannelijkere" mannen, die de "tegenovergestelde" eigenschappen vertonen: Vrouwen die hun paarden open rijden of grof in de bek rossen, mannen die snoepjes en beloningen geven en zelfs die te zacht zijn voor hun paarden.
Dat veralgemeniseren is inderdaad te gemakkelijk, Yvonnelind - dat kon je ook al uit mijn laatste post halen... Knipoog

Riding with the Stars? Nou, Katja en Giel zijn al begonnen..! Ja

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:47

Dus een consequente vrouw is een 'mannelijkere vrouw'???!!
Jij moet blij zijn dat je niet bij mij in één ruimte bent hihi! Haha!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:49

Yvonnelind schreef:
Nee, een "mannelijkere vrouw" in niet persé consequent, dus ook andersom hoeft dat niet . Wel heb je ook vrouwen die met de paarden omgaan zoals Kafue de mannen beschrijft: wat stoer, niet geruststellen of belonen, grof op z'n tijd, etc.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:38

Consequent zijn is alotijd belangrijk bij ieder levend wezen. En natuurlijk zijn er uitzonderinge.
Maar ik bedoel als we de kracht van de gemiddelde vrouw en de gemiddelde vrouw meten bestaan er gewoon verschillen.

Ik ben ook consequenter in omgang met paarden dan mijn vriendin, maar die verschillen lossen elkaar goed op want ik ben ook harder en soms is een zachte aanpak beter en soms niet.

Katja en Chiel doen die aan riding with the stars??

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:31

Kafue schreef:
Consequent zijn is alotijd belangrijk bij ieder levend wezen. En natuurlijk zijn er uitzonderinge.
Maar ik bedoel als we de kracht van de gemiddelde vrouw en de gemiddelde vrouw meten bestaan er gewoon verschillen.
Knap Ja ! Pling

Kafue schreef:
Katja en Chiel doen die aan riding with the stars??
In Katje vs de rest ging ze springen tegen Giel Ja .

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:43

QQQQ schreef:
Yvonnelind schreef:
Nee, een "mannelijkere vrouw" in niet persé consequent, dus ook andersom hoeft dat niet . Wel heb je ook vrouwen die met de paarden omgaan zoals Kafue de mannen beschrijft: wat stoer, niet geruststellen of belonen, grof op z'n tijd, etc.

Was ook een beetje als grapje bedoeld hoor! Knipoog

Je ziet inderdaad wel eens van die 'stoere' meiden rijden, maar dat zijn ook vaak types die dan weer springen (waarmee ik niet zeg dat iedere spring amazone zo is natuurlijk).
Ik vind dat je consequent kan zijn zonder hard of grof te zijn natuurlijk, maar ik snap wel wat je bedoeld.
Ik vind hard en grof echter helemaal niet zo horen bij het woord consequent. consequent is net zo goed (imo meer) consequent zijn in het belonen dan in het straffen.
Ik denk dat jullie dat ook wel zullen bedoelen/vinden... Lachen

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:08

Uiteraard...alle variaties zijn denkbaar Ja

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:48

Toch vreemd dat al die mannen zoveel beter kunnen rijden en dan toch de vrouwen de dienst uitmaken in de sport....
Of is dit weer een voorbeeld van dat mannelijke ego waar sommigen nogal last van hebben?
We denken dat we het beter weten en beter kunnen, alleen blijft het daarbij want bewijzen?? Ho maar!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:58

horseyfries schreef:
Toch vreemd dat al die mannen zoveel beter kunnen rijden en dan toch de vrouwen de dienst uitmaken in de sport....
Of is dit weer een voorbeeld van dat mannelijke ego waar sommigen nogal last van hebben?
We denken dat we het beter weten en beter kunnen, alleen blijft het daarbij want bewijzen?? Ho maar!

Hoezo alleen maar vrouwen, edward gal, laurens van lieren, klaus hussenbeth, balkenhol, ect. Of ziojn dat vrouwen?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:27

Volgens mij zijn dat er maar een paar vergeleken bij al die vrouwen die de wereldtop vetregenwoordigen. Lachen

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:35

Procentueel is het denk ik heel veel, als je bedenkt hoeveel mannen er überhaupt dressuur rijden Pling .
In het springen ligt het weer anders...
En hoe is het met trainers, juryleden etc?
Kortom: Wat zegt dat allemaal? Niet zo heel veel!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:39

In Zuid Europa, Afrika en Azië zijn het volgens mij juist weer vooral mannen die dressuur rijden... Haha!

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:43

Pling
Laatst bijgewerkt door Goofy44 op 05-02-07 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:44

Cool

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:45

Cool

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:46

Yvonnelind schreef:
In Zuid Europa, Afrika en Azië zijn het volgens mij juist weer vooral mannen die dressuur rijden... Haha!
Die landen hebben niet het wedstrijdniveau dat daarbij past - zo kan je ook nog wel wat landen noemen waar vooral vrouwen rijden en die niet of nauwelijks in de dressuurtop voorkomen...
Kortom: weer een gevalletje van True, True, Unrelated! Ja Ofwel:
Ikzelf schreef:
Wat zegt dat allemaal? Niet zo heel veel!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:49

En hoe zou dat kunnen dat die landen niet het wedstrijd niveau hebben..?