Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jitske_ schreef:Is dat zo? Hebben vrouwen niet meer moeite met consequent zijn en hebben paarden juist erg veel aan consequente leiding?Hmmm, mannen zijn misschien beter met paarden, maar is dat dan waarom paarden beter (af) zijn met vrouwen?
Goofy44 schreef:Precies wat ik ook al tijden vraag...Zou LDR er voor het paard zijn of voor de ruiter/amazone ?
QQQQ schreef:Jitske_ schreef:Is dat zo? Hebben vrouwen niet meer moeite met consequent zijn en hebben paarden juist erg veel aan consequente leiding?Hmmm, mannen zijn misschien beter met paarden, maar is dat dan waarom paarden beter (af) zijn met vrouwen?
Denk dat paarden met sommige mannen beter uit zijn dan met sommige vrouwen, maar zeker ook andersom.... Probleem ligt denk ik niet direct in geslacht, maar in de manier van omgaan met.
Kafue schreef:Jawel, maar er zijn altijd een hoop uitzonderingsgevallen. Zo ken ik aardig wat "mannelijkere" vrouwen en wat minder "mannelijkere" mannen, die de "tegenovergestelde" eigenschappen vertonen: Vrouwen die hun paarden open rijden of grof in de bek rossen, mannen die snoepjes en beloningen geven en zelfs die te zacht zijn voor hun paarden.Die is goed, riding with the stars. En wie zullen we dan leren paardrijden, mmmmmm gordon ofzo.
Nee effe alle gekheid op een stokje maar het is gewoon zo. Bij ons is er geen een man die zijn paarden snoepjes suikertjes geeft, of die zijn paard uitgebreid beloond. De enige die ooit zijn paard tot bloedens openreed en hem daarna in zijn stal knikkerde en naar het cafe ging was de man. Degene die het paard verzorgden waren de vrounwen.
De enige die die bokkert uit kon zitten was de man en de vrouwen vlogen er zo af. En zo is het in iedere beroepsgroep.
Yvonnelind schreef:Nee, een "mannelijkere vrouw" in niet persé consequent, dus ook andersom hoeft dat nietDus een consequente vrouw is een 'mannelijkere vrouw'???!!
Jij moet blij zijn dat je niet bij mij in één ruimte bent hihi!
Kafue schreef:KnapConsequent zijn is alotijd belangrijk bij ieder levend wezen. En natuurlijk zijn er uitzonderinge.
Maar ik bedoel als we de kracht van de gemiddelde vrouw en de gemiddelde vrouw meten bestaan er gewoon verschillen.
Kafue schreef:In Katje vs de rest ging ze springen tegen GielKatja en Chiel doen die aan riding with the stars??
QQQQ schreef:Yvonnelind schreef:Nee, een "mannelijkere vrouw" in niet persé consequent, dus ook andersom hoeft dat nietDus een consequente vrouw is een 'mannelijkere vrouw'???!!
Jij moet blij zijn dat je niet bij mij in één ruimte bent hihi!. Wel heb je ook vrouwen die met de paarden omgaan zoals Kafue de mannen beschrijft: wat stoer, niet geruststellen of belonen, grof op z'n tijd, etc.
horseyfries schreef:Toch vreemd dat al die mannen zoveel beter kunnen rijden en dan toch de vrouwen de dienst uitmaken in de sport....
Of is dit weer een voorbeeld van dat mannelijke ego waar sommigen nogal last van hebben?
We denken dat we het beter weten en beter kunnen, alleen blijft het daarbij want bewijzen?? Ho maar!
Yvonnelind schreef:Die landen hebben niet het wedstrijdniveau dat daarbij past - zo kan je ook nog wel wat landen noemen waar vooral vrouwen rijden en die niet of nauwelijks in de dressuurtop voorkomen...In Zuid Europa, Afrika en Azië zijn het volgens mij juist weer vooral mannen die dressuur rijden...
Ikzelf schreef:Wat zegt dat allemaal? Niet zo heel veel!