Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Celiien schreef:Wij zijn een andere weg ingeslagen. Ik bouwde meer spanning op en mijn paard ook. Laatste weken zijn we alleen maar met losse/lange teugel aan het rijden. Laat paard maar even op zijn eigen vier benen lopen en ik maar eens ontspannen en recht zitten etc![]()
Paard liep de eerste keer rond te zwabberen. snapte er niks van. Nu loopt hij al wat meer rechte lijnen en wil ik hem van de week weer wat meer op pakken. Gister was hij ook echt aan het zoeken naar mijn hand, in plaats van de constante druk die ik hiervoor altijd had. Erg fijn!
SheeNegro schreef:Zo hannelover wat een mooie vooruitgang! Als je wilt weten of ze correct in aanleuning loopt is het leuk om eens te zien of ze vanuit deze houding kan halsstrekken, je hand wilt volgen naar beneden toe. En dan is het een kwestie van sterker worden
Babootje schreef:Ziet er al een stuk beter uit Hannelore. Mooie combi zijn jullie!. Kijk wel uit dat je met stelling vragen je hand niet over de manekam brengt.
Aleeneh schreef:Voor halsstrekken mag ze echt nog een heeel stuk lager hoor. Vind dit eerder richting een nette basishouding gaanOverigens wel op de goede weg!
Babootje schreef:Mag lager maar daar moet hij mogelijk ook nog iets sterker voor worden. Goed op weg vind ik.
Milkberry schreef:Dat vind ik nou een mooie werkhouding!! Dat ziet er keurig uit
maralyn schreef:Ik vind het er al goed uit zien.
Ik kijk niet zo zeer naar de krul.
Nee, ik kijk naar wat er achter het zadel gebeurt, en met de bekken.
En deze zie ik al wel degelijk gekanteld, daarnaast zie ik de rug achter het zadel mooi recht/bol.
Dit betekend dat ze vanuit haar schoft opkomt.
En dát wil ik graag zien.
Ze loopt niet achter de loodlijn, en mooi aan het bit.
Lijkt licht in de aanleuning en ook stabiel.
Ja, halsstrekken mag lager, zelfs wel op knie hoogte, maar dit kost kracht, vaardigheid en niet te lang er op door vragen.
Even kort, op/onder de knie, belonen en weer op nemen.
Lekker schakelen, schijn overgangen, maar altijd de rust er in houden.
Voor een fries? Zeg ik, ga zo door...!! Zo mag ik ze graag zien, ipv kort in de hals en neus op de borst, met enorme knie actie dat ze hun eigen oren kunnen raken met de voorknie, een holle rug achter het zadel en een achterbeen die er achter aankomt, alsof het paard in 2 stukken is geknipt.
maralyn schreef:Werk je ook met balkjes?
Verschillende afstanden, verschillende hoogtes? Minimaal 7 als het kan.
Dit is goed voor kracht opbouwen.
En als je inderdaad de hoofd op boeghoogte houdt, zal het heeeeel zwaar zijn, dus eerst niet te vaak doen. Maar dán gaat het opbouwen van kracht sneller.
Neem ze 2x in de week mee, voor komende zes weken. Er zal meer balans ontstaan en meer kracht.
Dat ze het de ene x wel kan en de andere x niet, vind ik niet zo raar.
Wij zijn ook niet elke dag even soepel en moeten ook per x een grens zoeken.
Hoe vaker wij de grens zoeken, hoe leniger wij worden.
Komt goed dus!