[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:44

aha ok, heftigz eg, gelukkig dat je nu iemand gevonden hebt die je kan helpen ermee! En laura is echt super idd!

Ik merk t ook aan mn paard, ze zit zoveel beter in haar vel, eerst wilde ze nog wel eens wat van me wegdraaien als ik met t zadel aankwam ( ja logisch als je vast zit in je rug,dan is t gewoon moeilijk om lekekr bereden te worden ) en nu als ik haar opgezadelt heb staat ze al tegen de deur te dieuwen of ze zeggen wil * kom op mama aan t werk :D * zo grappig :)
Je merkt echt naar een paar lessen verschil

vandaag ook ze deed t super, kwam goed door lekker nagevelijk mooie been plaatsing, toen zei Laura dat mn paardje echt zo verwaand keek van * dat heb ik weer mooi allemaal gedaan, kijk is hoe goed ik ben * haha zo grappig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:44

W_W schreef:
Klinkt goed Scucubi!
Heerlijk gevoel hè als ze "licht" worden!
Hoe klein het stukje ook is je weet precies wanneer ze compleet loslaten en zichzelf correct dragen!

ja dat voel je echt direct!

Succubi

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:20

Ja! Dat had ik dus ook, als ik gereden had was ze de volgende dag meer afwachtend of ik wéér met dat zadel aankwam.
En zaterdag hadden we les, liep lekker de trailer op en zondag keek ze mij met de oren strak naar voren weer aan en heel blij mij te zien.

@W_W: Idd echt heerlijk! Het waren misschien maar 4 passen maar je voelt dat het goed is en dat smaakt naar meer! :D
En op dat gebied weet ik de termen wel, zoals "van achter naar voor rijden" "licht worden" maar je moet het echt voelen om het echt te snappen.
Ik was wel een beetje trots toen ze zei dat ik het snel oppakte en dat ik het snel kon voelen aan haar :D :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:25

haha daar mag je ook trots op zijn! Ikw as vandaag ook super trots toen ze zei dat we t super deden!

En het is zo leuk om je paard te zien veranderen op een positieve manier

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:46

Ja! Maar op de 1 of andere manier krijg je een dubbele kick.
Niet alleen krijg je te horen dat je het goed doet maar je krijgt ook reactie van je paard dat zij het fijn vind!
Dus dat zij zegt dat het goed gaat word ook bevestigt door je paard en dat is eigenlijk waar ik het allemaal voor doe :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:48

ja dat is zo waar ja! heerlijk gevoel, en dan ben je zo super trots op je knollie!!!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:00

Tis inderdaad heerlijk, fijn dat je het zo snel op kunt pakken succubi, handig dat je zoveel kunt lessen! Zo leer je het ook het beste denk ik. Ik heb ook erg veel gelest in de tijd dat ik bij Mireille stond, ook op haar paarden en daar leer je zo ontzettend veel van.
Naomi heeft nu even vrij want ik ben er zondag van afgevallen en achter een boom blijven hangen met mijn knie :+ Gelukkig niks ernstigs maar kan voorlopig niet rijden. Vande week een poging dubbele lijen doen maar of dat lukt met mijn been weet ik ook niet.. Dat vind ik wel het lastige eraan dat ik nu niet zomaar iemand op mijn paard kan laten rijden omdat er bij mij op stal niemand op deze manier rijdt.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:35

Ja, alle lessen pakken die je kan pakken :D
Gaat het wel goed met Naomi? Hoe kwam het dat je eraf was gevallen?
Ik hoop dat je knie weer gauw beter voelt!

(ps: misschien was stom maar wij kijken vaak CSI Miami, nu op rtl5 maar die vent kijkt áltijd SCHEEF! Ik zou bijna een brief schrijven en een AdB lesje cadeau doen! Sorry, maar ik irriteer me er een beetje aan :o)

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:38

Succubi schreef:
@W_W: Idd echt heerlijk! Het waren misschien maar 4 passen maar je voelt dat het goed is en dat smaakt naar meer! :D
En op dat gebied weet ik de termen wel, zoals "van achter naar voor rijden" "licht worden" maar je moet het echt voelen om het echt te snappen.
Ik was wel een beetje trots toen ze zei dat ik het snel oppakte en dat ik het snel kon voelen aan haar :D :o

Die 4 passen worden vanzelf meer!
Idd moet je het echt voelen om te snappen en om weer te krijgen!

Mag je ook trots op zijn! Ben wel benieuwd naar before and after foto's!

Cinnepin schreef:
ja dat is zo waar ja! heerlijk gevoel, en dan ben je zo super trots op je knollie!!!

Ja echt! Heerlijk gevoel :D

Heb jij ook rijfoto's?

Ben erg benieuwd naar de verschillende paarden met deze methode :)

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:39

Succubi schreef:
Gaat het wel goed met Naomi? Hoe kwam het dat je eraf was gevallen?
Ik hoop dat je knie weer gauw beter voelt!

Same questions here!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:49

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:16

Ziet er ontspannen uit Cinnepin!

Ik heb 2 kleine voorbeeldjes van les bij de da, dit was de inval lesgeefster en ik vond haar lessen zelfs prettiger dan de vaste lesgeefster.
Maar ik hoor bijna alleen maar "binnenbeen". Ik kon harder trekken en harder trappen maar ze wou (kon!) alsnog niet "om" mijn been vouwen.
De draf: Let vooral op waar ik mijn handen hou :o! En daar kreeg ik niks op te horen! :(
http://s48.photobucket.com/albums/f244/ ... V00684.flv
Galop, let vooral op het schudden van haar hoofd, ja, dat is door mijn toedoen :o
http://s48.photobucket.com/albums/f244/ ... V00137.flv

Klein voorbeeldje van onze 1e les bij Laura via AdB.
Let vooral op dat het tempo lager ligt in deze les dan bij die van de dierenarts!
En ja, aan dat drijven aan het einde van het filmpje word hard aan gewerkt! :o
http://s48.photobucket.com/albums/f244/ ... V01793.flv

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:27

@Cinnepin: Klopt het dat jij ook met je kuiten aandrijft en je been daardoor optrekt? Dat lijkt zo op de foto's van je andere topic.
Ik doe dat namelijk erg veel :o

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:06

Ik ben er in het bos afgevallen, was een buitenritje maken met een stalgenoot en zo ontspannen als naomi nu buiten liep heeft ze nog nooit gedaan (om het toch nog een beetje over AdB methode te hebben ;) ) Lekker los teugeltje en hoofdje naar beneden! En toen we op de terug weg waren deden we nog een klein galopje, paard van stalgenoot voor op en toen kwam er ineens een man met een hond uit de bosjes, daar schrok dat paard van (dat paard is 1,80 en meisje dat erop zat heeft vorig jaar haar nek/rug gebroken) en dat paard dook de bossen in dus de eerst volgende boom die ze tegen kwamen kletste mijn vriendin met der hoofd tegen aan en viel er zo af. Maar ik was zo met haar bezig dat ik zelf niet inde gaten had dat ik ook nog langs die boom moest, en toen was het al te laat en bleef ik met mijn been hangen achter de boom en toen lag ik ook op de grond. Paarden rende weg maar ik kon ze gelukkig al snel weer vangen. Die man is overigens gewoon doorgelopen met zijn hond terwijl wij op de grond lagen!

Cinnepin, ik vind echt dat jullie vooruit gaan! Geheel ziet er al een stuk ontspannender uit :j
Sucubbi wat een verschil al zeg van het rijden!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:45

@ Cinnepin: ik vind jouw paardje wel héél ontspannen :)
Ik ben zelf toch meer van de inspanning-ontspanning, dit is een beetje sukkelen vind ik.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:00

He bah Naomi! Wat stom dat mensen niet eens de moeite nemen om je op te rapen of te vragen of alles goed is, daar kan ik zo boos om worden.
Maar het was dus een ongelukje, geen trainings probleem :).

@Heino: Misschien gaat hij wel super snel maar lijkt het wel heel langzaam omdat hij ontspannen is ;)
Nee hoor, geintje :)
Maar ik werk zelf altijd liever naar de ontspanning (wel met wat tempo natuurlijk) en als ik/we dat onder de knie hebben werken naar de inspanning (vanuit ontspanning).

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:12

Heino, ik weet niet of je zelf ook op de AdB manier rijdt?
Cinnepin is pas net begonnen, en in het begin gaat het echt om ontspannen en rechtrichten & op eigen benen lopen.
Ik geloof dat Cinnepin's paardje haar rug heel erg vast hield, dus zal daar eerst aan worden gewerkt zodra dat allemaal steeds beter en makkelijker gaat zal er weer een stapje verder worden gedaan.
Van de foto kan ik zo iig niet zien of het paardje heel langzaam stapt of gewoon aktief genoeg is, maar je kan wel zien dat ze ontspant. ( Wel moet je je benen laten hangen cinnepin, niet optrekken en alsmaar er aan houden, ik heb/had die neiging ook hoor haha ;) )

Even als 2 uiteste voorbeelden:
Wis heeft 4 maanden puur op ontspanning gelopen, en wat was beslist geen sukkelen als je daar op zat :=
Hilde is 10x makkelijker, die gaat dus meteen hard aan het werk.
Denk dat dat het plaatje is wat jij liever ziet, meer bij elkaar en pittiger aan het werk, maar voor dat kan moet eerst de ontspanning voor elkaar zijn en die ontspanning kan je niet afdwingen, je kan alleen sturen en oefeningetjes rijden en wachten tot ze ontspannen, en dat kan soms wel even duren :)

foto's
Wis(probleempaard, kreupel maar qua botten/pezen/spieren etc 100% oke, DA's wisten t ook niet meer en extreem in verzet met rijden, ik heb er al onder gelegen en ze liet opzadelen nog maar amper toe)
in het begin: http://www.mijnalbum.nl/Foto-KXCEAN3P.jpg
Dat lijkt niet veel, maar ze laat weer een ruiter op haar rug én ontspande!
ietsje later http://www.mijnalbum.nl/Foto-SU66YIM3.jpg
en voor het eerst weer thuis, na 2 mnd training
Dit is geen échte rijfoto, maar belonen na het werk dus qua AdB zie je hier niet echt wat op, wél zie je een ontspannen relaxed paard en daar moet je altijd naar toe terugkunnen en vanuit daar kan je dus steeds verder gaan uitbouwen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VNH3N3JZ.jpg

en de fries, pas een paar lesjes op deze methode gehad maar die heeft geen echte problemen is alleen wat scheef
die wordt wat losgereden dmv stuur oefeningen en gaat daarna direct verder met schoudervoor/schouderbuiten en in de aanleuning
[RIJ-ITP] Knappe fries Hilde weer @ work na blessure (AdB methode)

2 hele verschillende paarden en hele verschillende foto's, maar met dezelfde methode, hetzelfde doel en dezelfde ruiter :)

@ lotte, wat vervelend dat je van Naomi bent gevallen! Hebben jij en dat andere meisje niets?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:15

Renske_ schreef:
Heino, ik weet niet of je zelf ook op de AdB manier rijdt?
Cinnepin is pas net begonnen, en in het begin gaat het echt om ontspannen en rechtrichten & op eigen benen lopen.

Ik heb geen les op die manier, pik er wel zelf wat van mee in mn rijden. Ik heb toen Mireille nog in Wassenaar stond daar een tijdje geholpen met de paarden :)

Ik snap wel dat Cinnepin net begonnen is, en ik weet ook de begintoestand zegmaar niet, maar wat ik zie is een paard dat niet op de eigen benen loopt maar wat wat aansukkelt. En ook bij AdB moet je paard iig actief zijn in de bewegingen. Een paard dat de spieren niet aanspant zal altijd ontspannen zijn, maar ook niet actief (even overdreven gezegd)

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:18

Renske ik heb een gekneusde knie dus kan voorlopig even niet rijden, maar andere meisje heeft gelukkig niks! Naomi staat voorlopig dus lekker even aan de longe! Jij al weer bij mireille geweest?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:20

@Renske: Je ziet al een totaal verschil tussen de 1e en de 2e foto!
Hoe is Wis nu onder het zadel en met zadellen?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:57

@Heino, als je Mireille mee hebt geholpen weet je iig heel wat van de methode af :j Mireille kan altijd alles zo duidelijk vertellen!
Maar idd actief en voorwaarts moeten ze zijn, daar heb je helemaal gelijk in.
Vind dat alleen vanaf een foto altijd zo moeilijk te beoordelen.

Lotte, balen van je knie! Gelukkig dat dat andere meisje niets had, nek/rug gebroken vorigjaar is erg heftig, zeker om dan daarna weer van een paard te vallen :oo
Hopen dat je snel weer kan rijden en dat Naomi tot die tijd fijn blijft lopen aan de longe!

@ Sucubbi, nou Wis is nog een heel verhaal haha :=
Ze ging echt geweldig! Waren met de aanleuning bezig, en een pasje schouderbuiten, of op de volte schoudervoor.
Galop ging goed, zelfs nageeflijk en alles!!
En ik kon ieder moment terug naar de ontspanning, neusje over de grond en gruwelijk gaaf bewegen in draf.
Thuis ging het rijden ook goed, buitenrijden ging super enz enz
Maar van de ene op de andere dag was het mis, kwam weer omhoog en flink verzet met rijden, opzadelen en zelfs met poetsen al!
Dus Mireille erop en dan ik, en dat ging even goed, verder veel longeren en wekelijks naar Mireille
Maar t ging van kwaad tot erger, blijkt mn zadel tig maten te klein te zijn met name bij de schouders, de spieren daar zijn helemaal geïrriteerd en opgezet
En ja Wis wordt al boos als er 1 haartje scheef zit ;) laat staan als er dus écht iets zit wat pijn doet!
Dus zadel aan laten meten en die is nu in de maak, tot die tijd longeer ik haar wat heerlijk ontspannen gaat.
Ze is in de omgang ook weer helemaal lief sinds het zadel er niet meer op hoeft, en eind van de maand gaat ze naar de fysio/osteopaat en dan samen met t nieuwe zadel weer aan de slag bij Mireille en dan hoop ik dat ze snel weer net zo fijn gaat als het een tijd geleden ging.
En tot die tijd moet Hilde er aan geloven ;)
Die gaat morgen weer mee naar les :D

Al blijf ik Hilde doortrainen en starten ongeacht hoe goed Wis het gaat doen, Wis hoeft voorlopig nog niet mee op wedstrijd en ben eigenlijk wel benieuwd hoe ver Hilde kan komen.
En mocht Wis een proefje kunnen lopen dan mag ze mee voor de afwisseling, maar heb al zoveel teleurstellingen met Wisje gehad dat ik de lat heel laag leg en allang blij ben als ik er weer (veilig) op zit!
Maar ze ging echt onwijs goed, dus ik heb goede hoop!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 01:21

He bah! Rot zadels ook altijd! :(
Maar je weet iig wel dat het niet aan jouw rijkunsten lag en dat je hem misschien wel (snel) weer kan brengen waar jullie waren.

Ik merkte ook aan Marny dat zij het rijden minder begon te vinden en ik dacht dat dat aan haar dracht lag (ze is nu 6 maanden drachtig).
Maar als ik haar tijdens de lessen onder het zadel heb gaat ze als een trein en merk ik dat zij het rijden niet erg vind, als je maar goed rijd.
Maar ik herken het dat je je verwachting laag houd.
Ik heb nu al bijna 2 jaar problemen met Marny, van nooit meer mogen rijden, naar zonder problemen rijden, zadel aanmeten, gaat 2 keer goed en daarna weer drama.
Enige doel die ik mezelf nog stel is haar pijnvrij te willen hebben en zoveel van haar mogen genieten.
Als ik erop zit en zij heeft het naar haar zin dan maakt dat mij dag! Maar ook als ze vrolijk naar mij toekomt uit de weide :)
Die wedstrijden kunnen mij nu gestolen worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:42

@ Heino, mijn paardje sukkelt zeker niet aan hoor en is goed actief, af en toemoet ik er wel wat voorwarts houden maar dat is slechts af en toe, voor de rest doet ze t prima :)
En idd eerst die rug netjes los makenen alles :)

@ Sucubbi jah ik heb dat ook heel erg met die hak! Gelukkig zegt laura er wel wat van steeds zodat ik ze weer normaal doe hahaha erg he? :P
Hoelaat heb je de 14e les?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:57

@Cinnepin: Dat drijven is er bij mij echt ingeslopen, en enorm hakken optrekken :(
Ik drijf 2x aan en dan een tikje met de zweep en ze heeft het in 1 les door dat al sik een snelheid vraag dat zij die zelf ook behoud ;)

Ik weet nog niet hoe laat ik ben ingedeeld, dat hoor ik vanzelf wel, zodra ik het weet geef ik een gil :) (anders zie je mij wel op het bord staan, ik hete Marianne ;))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:08

haha ok, ja bij mij is t er ook imngeslopen, zonder ik t merkte :(
ik zal eens kijken hoelaat je erop staat dan :) zora je erop staat :P
Misschien kank dan wel bij je els kijken :)