pinuts schreef:t zijn hier allemaal paardenfluisteraars op bokt
zou het misschien heb ik dan ook een gave ??
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pinuts schreef:t zijn hier allemaal paardenfluisteraars op bokt
Pukkk schreef:hmm moeilyk ik vind dat ik mag zeggen dat mijn paard respect voor mij heeft. hij weet in ieder geval wat hij wel en niet mag goed gedrag word altijd super beloond, en hij is nog maar 3. maar weer zeg ik consquent!
ik ben het in sommige stukken met je eens daniella,. heeft jouwn paard respect voor je ?
paarden die hoofdschuw zijn verkeerd gestraft of onterecht of jaa sommige mensen vinden het gewoon leuk om te slaan die hebben we ook. ERG JAMMER
. 
jori_X schreef:diesel83 schreef:wat een discussie weer zeg. De meeste zeggen dus niet meppen, slaan, enz. Maare je hebt wel te maken met een dier van een paar honderd kilo. Moet je dat dan over je heen laten lopen'?En hoe geven jullie je paard dan op zn kop wanneer hij niet luisterd of dwars over je heen loopt?!Laat em dan maar zn zin krijgen of zeggen jullie dan uh uh dat mag niet. Nou dat werkt lekker. Ik ben ook niet van de zweep maar als mijn paard (die behoorlijk dominant is) totaal niet luisterd of over mij heen loopt dan corrigeer ik hem daar toch echt in. Wat een (steigerend) paard betreft tussen de oren slaan. de een is ervoor de ander is er tegen. Ik heb mijn paard ook wel eens een ''draai om zn oren gegeven''. Maar goed iedereen denkt er weer anders over.
Helemaal mee eens!
Citaat:Ja ik geef mijn paard wel eens een klap.. b.v. als ze mensen gaat aanvallen, of iemand trapt. Dan krijgt ze toch echt een klap van me. Dit is gelukkig 1 malig gebeurd. Ook als ze bijt krijgt ze een tik op haar neus, dat tollereer ik niet.
. En het niet bij een klap laten. Wanneer een paard dat doet, voelt hij zich DUIDELIJK boven de ander. Wat gebeurd er al een paard die bij de kuddeleider doet? Juist die trimt hem ook in elkaar..! Ze kunnen echt wel wat hebben hoor die dieren..Alleen het moet wel terecht zijn. Bij mij is het zo wanneer er iets of iemand in gevaar komt door zijn ( onnodige ) gedrag dat hij toch echt de volle laag krijgt. randie schreef:Citaat:Ja ik geef mijn paard wel eens een klap.. b.v. als ze mensen gaat aanvallen, of iemand trapt. Dan krijgt ze toch echt een klap van me. Dit is gelukkig 1 malig gebeurd. Ook als ze bijt krijgt ze een tik op haar neus, dat tollereer ik niet.
heel bokt over je heen krijgen? Nhaa denk het niet..Ik zou namelijk als MIJN paard iemand schopt of aanvalt hem alle hoeken van de stal laten zien. En het niet bij een klap laten. Wanneer een paard dat doet, voelt hij zich DUIDELIJK boven de ander. Wat gebeurd er al een paard die bij de kuddeleider doet? Juist die trimt hem ook in elkaar..! Ze kunnen echt wel wat hebben hoor die dieren..Alleen het moet wel terecht zijn. Bij mij is het zo wanneer er iets of iemand in gevaar komt door zijn ( onnodige ) gedrag dat hij toch echt de volle laag krijgt.
maar dat houd eigenlijk een jesusskup onder de kont in
Citaat:naaah ik zeg snel alle hoeken van de stal, breek zn benen, naar tokyo en terug maar dat houd eigenlijk een jesusskup onder de kont in
, een flink schop onder zijn edele achterwerk en als dat geen indruk maakt nog een
. Slaan doe ik sowieso niet, vind ik een beetje effectloos en mijn handen hebben het dan zwaarder dan hij. Maar ik wil wel dat hij flink onder de indruk is, en dat hij het de volgende keer uit zijn koppie laat. Want een klap tegen een mens kan echt heel verkeerd aflopen en dat wil IK niet op mijn geweten hebben, echt niet..
: Al doet een paard niet wat ik wil na stemverheffing, kan hij zeker een klap, schop of tik verwachten! Ja, ik rijd met zweep! Citaat:Waarom kan je niet even geduldig doen en moet je persé slaan? Met geduld bereik je veel meer.
x_Daphne_x schreef:Waarom kan je niet even geduldig doen en moet je persé slaan? Met geduld bereik je veel meer.
Zera schreef:x_Daphne_x schreef:Waarom kan je niet even geduldig doen en moet je persé slaan? Met geduld bereik je veel meer.
Als je paard iemand trapt, waardoor die de ribben gekneusd heeft, naast je begint te steigeren en bokken. Dat het een gevaar is om je heen. Blijf je dan ook zo geduldig?
Denk het niet. Denk dat jij je paard dan ook een corrigerende mep zou verkopen. En misschien nog wel meer.

x_Daphne_x schreef:Daarom moet je het een keer goed doenNee idd. Dan blijf je niet zo geduldig
Maar waarom dan nog wat meer? Je paard word er heus niet beter op als je hem elke keer gaat slaan/trappen. Het enige wat je daarmee bereikt is dat hij nog meer gaat slaan omdat hij bang word.
KiWiKo schreef:x_Daphne_x schreef:Daarom moet je het een keer goed doenNee idd. Dan blijf je niet zo geduldig
Maar waarom dan nog wat meer? Je paard word er heus niet beter op als je hem elke keer gaat slaan/trappen. Het enige wat je daarmee bereikt is dat hij nog meer gaat slaan omdat hij bang word.![]()

En ookal gebeurt het 1x. Het paard is daarin gewoon super gevoelig. En idd soms moet je het zo oplossen maar het hoeft niet nodig te zijn.KiekKiek schreef:Wat ik dus wel is gehoort heb:
Als een paard ervandoor gaat kan je hem een tik tussen zijn oren geven zodat hij schrikt en stopt.
MIJN MENING: Al doet een paard niet wat ik wil na stemverheffing, kan hij zeker een klap, schop of tik verwachten! Ja, ik rijd met zweep!
Citaat:Ja slaat hem maar een keer met een balk op zn hoofd. Vooral doen
Slaan hoeft gewoon niet nodig te zijn. En ookal gebeurt het 1x. Het paard is daarin gewoon super gevoelig. En idd soms moet je het zo oplossen maar het hoeft niet nodig te zijn.
En ik ben van reden dat als je een paard heb die altijd slaat en die ook een paar keer mensen flink gekneusde ribben heeft geslagen dat die niet verdienen om hier te zijn. Mits het niet goed kan worden opgelost.
Ik heb altijd de problemen van anderen op mogen lossen (die vaak aan de eigenaar lagen maar dat is een andere discussie) en ALS ik inkom, dan doe ik het wel zo goed dat ik dat nooit meer hoef te doen.........Zera schreef:x_Daphne_x schreef:Waarom kan je niet even geduldig doen en moet je persé slaan? Met geduld bereik je veel meer.
Als je paard iemand trapt, waardoor die de ribben gekneusd heeft, naast je begint te steigeren en bokken. Dat het een gevaar is om je heen. Blijf je dan ook zo geduldig?
KiWiKo schreef:Citaat:Ja slaat hem maar een keer met een balk op zn hoofd. Vooral doen
Slaan hoeft gewoon niet nodig te zijn. En ookal gebeurt het 1x. Het paard is daarin gewoon super gevoelig. En idd soms moet je het zo oplossen maar het hoeft niet nodig te zijn.
En ik ben van reden dat als je een paard heb die altijd slaat en die ook een paar keer mensen flink gekneusde ribben heeft geslagen dat die niet verdienen om hier te zijn. Mits het niet goed kan worden opgelost.
hou nou toch op![]()
![]()
Ik heb altijd de problemen van anderen op mogen lossen (die vaak aan de eigenaar lagen maar dat is een andere discussie) en ALS ik inkom, dan doe ik het wel zo goed dat ik dat nooit meer hoef te doen.........
en als je met paarden hebt gewerkt die je naar je leven staan, dan ga je wel anders piepen......... want een paard is nog altijd een potentiele moordenaar, een goed gericht tikkie....... en het licht gaat gewoon uit.