Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KiWiKo schreef:Niet allemaal, vandaar dat je paard ook daar zweet. Het effect er van is echter veel minder, omdat de warmte dus niet in slecht doorbloedde pezen kan ophopen, maar door beter doorbloed weefsel en een grotere inhoud beter kan worden afgevoerd. (de zee warmt bijv. heel wat minder snel op dan het plasje om de hoek).kweenie hoor, maar bij mij niet![]()
misschien aan beide zijdes 5 cm
![]()
daar kan de warmte die onder dat enorme oppervlakte van zadel en singel, vast niet allemaal weg
![]()
KiWiKo schreef:Hmm, onderbeen 0%, ribbenkast beduidend meer... (spare ribs bijv...Het maffe is, dat het onderbeen qua verhouding evenveel spieren bevat als een ribbenkast
KiWiKo schreef:Duidelijk niet je sterkste puntGewoon een kwestie van logisch, analystisch, nadenken
PattyOosten schreef:QQQQ, ik zie dat je goed omgaat met David de W? Die rijdt ook met bandages, zijn zijn paarden stokkreupel?
runningkawa schreef:Ik geloof dus simpelweg niet in dat te warm worden, ja na 4 uur ofzo misschien, maar niet in een uurtje rijden.
En het onderzoek is dus zo'n kul omdat de buitenkant gemeten is, niet binnen in het been.
En jou been wordt van binnen ook geen 50 graden omdat je een broek draagt (en is ook niet natuurlijk anders had je die met de geboorte al aan)
Overigens gebruik ik ook nooit coolinggel en spuit ook nooit de benen af voor koeling.
Een paard is een loopdier en kan dat allemaal zelf heel goed regelen...die gaat in de natuur na een achtervolging van een tijger ook niet in een beekje staan
Zand ertussen, ja bij heel mul zand, maar in een gewone bak niet.
En een mulle bak daar rij of longeer ik niet...dat is wat ik eerder bedoelde met, blessures kun je voorkomen met je gezond verstand
33Bonita33 schreef:kijk bij endurance wedstrijden zetten ze zelfs de benen van paarden in een speciale klei om ze te koelen. denk je dat dat allemaal voor niks is :S
runningkawa schreef:Maar goed, ga het hier bij laten
Komen we toch niet uit, ieder zijn idee erover
runningkawa schreef:Domme vergelijkingen
ja die zie ik hier genoeg....
Veel al van mensen die droge knollen hebben die zelf nooit echte uitspattingen hebben (al is een mm naar rechts al vast een uitspatting voor sommige), of van mensen die in hun leven wel al 10 paarden hebben gereden...nou als ik die meteen allemaal moet gaan geloven op ervaring...
En waar ik me dan nog het meeste aan stoor is het herhaaldelijk quoten van iemand die pagina's terug al zegt genoeg te hebben van dit topicrunningkawa schreef:Maar goed, ga het hier bij laten
Komen we toch niet uit, ieder zijn idee erover
Vandaar mijn niet zo vriendelijke post meer.
PattyOosten schreef:33Bonita33 schreef:kijk bij endurance wedstrijden zetten ze zelfs de benen van paarden in een speciale klei om ze te koelen. denk je dat dat allemaal voor niks is :S
Misschien omdat ze de beschermers er ook wel heel lang (meerdere uren) om hadden zitten? En die beschermers doen ze er hoogstwaarschijnlijk ook niet voor niets om, maar om de benen van het paard te sparen toch? Na een dressuurtraining van een uur heeft mijn paard doorgaans ook geen zweetplekken onder haar beschermers, een enkel keertje wel.