Bij mijn bijrijdpaard (Fries van 1.70
) stap ik overigens gewoon zonder krukje op. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) stap ik overigens gewoon zonder krukje op. saffire schreef:ik gebruik nooit een krukje vind ik eerlijk gezegd een beetje gevaarlijk![]()
ik maak mijn beugel altijd iets langer dan de ander vind ik veiliger
x_dootje_x schreef:Ik stap op mijn manege ook met krukje.
We mogen niet anders.
Het is volgens mij ook beter voor de rug.
Weet ook niet wat ze doen ? bijten?
) raakte ik daardoor met mijn rechterbeen het kruis van het paard toen ik mijn been over het zadel wilde slaan. Nou, ik was sneller beneden dan ik boven was, hoor, geef mij maar een krukje
. Gwen schreef:Wij hebben ooit eens een heus houten opstapblok gemaakt op stal, dat ding is amper te tillen, laat staan dat het tegen je paard valt. Maar ik pak ook vaak gewoon een stoel (wel stevig neerzetten) of zo'n poetskist annex opstapje. Scheelt wel dat paardbeest goed is opgevoed en zich niet gauw druk maakt over dit soort dingen.
Ben trouwens een paar daar geleden eens gelanceerd van een volbloedmerrie van 1.76m. We hadden de beugels langer gemaakt, maar omdat mijn benen zo kort zijn () raakte ik daardoor met mijn rechterbeen het kruis van het paard toen ik mijn been over het zadel wilde slaan. Nou, ik was sneller beneden dan ik boven was, hoor, geef mij maar een krukje
.
. Gwen schreef:En daarnaast is het nog slecht voor je eigen gewrichten ook, zeker als je zo ehm... soepel, slank en lenig bent als ik.
. Gelukkig is er nog geen Partij van de Krukjes maar je weet het nooit met mevrouw Thieme waar ze zich nu weer over ontfermt.
. Maar dan parkeer ik paardlief gewoon naast een stronkje, verhoginkje, bankje, balk of wat dan ook, of ik zet hem lager in een greppeltje.
. Gelukkig rijd ik tegenwoordig alleen nog goed opgevoede Jasper (van 1.65m) en verder meestal kleinere paarden waar ik veel makkelijker op kom
.
, maar ik ben weer flink aan het sporten geslagen en heb de oorlog verklaard aan overtollige vetrolletjes. Krukje zal ik altijd nodig hebben/gebruiken, maar dan nog is minder gewicht altijd beter voor mij en paard. Joepju schreef:Ik heb zelf nog nooit een krukje gebruikt. Maar ik ben dan ook een echte man natuurlijk![]()
![]()
Maar ik vind het goed dat jullie ze wel gebruiken hoor dames...het kan sowieso geen kwaad...![]()
Maar hoe doen jullie dat dan met een buitenritje? Als je ergens in het bos weer op moet stappen? Bel je dan de stal even om een krukje te komen brengen?
[ rij met een redelijk losse singel] Joepju schreef:Ik heb zelf nog nooit een krukje gebruikt. Maar ik ben dan ook een echte man natuurlijk![]()
![]()
Maar ik vind het goed dat jullie ze wel gebruiken hoor dames...het kan sowieso geen kwaad...![]()
Maar hoe doen jullie dat dan met een buitenritje? Als je ergens in het bos weer op moet stappen? Bel je dan de stal even om een krukje te komen brengen?
VeerenAshley schreef:Echte kerels denken niet aan de rug van hun paard, of wat? En zijn blijkbaar ook niet zo praktisch dat ze er wat op kunnen verzinnen als ze onverhoopt in het bos van hun paard afmoeten en geen kant-en-klaar krukje bij de hand hebben (als ze dat zouden gebruiken dan)? Mannen...
En waarschijnlijk geloof je het niet aangezien je mij al bestempeld hebt als zo'n 'man'...maar als er 1 paardvriendelijk is, dan ben ik het wel... daniella74 schreef:Hetis beter voor het paard, ruiter en zadel. Veel zadelmakers geven alleen garantie op zadels als met een krukje wordt opgestapt.
). daniella74 schreef:Hetis beter voor het paard, ruiter en zadel. Veel zadelmakers geven alleen garantie op zadels als met een krukje wordt opgestapt.
daniella74 schreef:Ik heb het er al van twee gehoord.
Joepju schreef:VeerenAshley schreef:Echte kerels denken niet aan de rug van hun paard, of wat? En zijn blijkbaar ook niet zo praktisch dat ze er wat op kunnen verzinnen als ze onverhoopt in het bos van hun paard afmoeten en geen kant-en-klaar krukje bij de hand hebben (als ze dat zouden gebruiken dan)? Mannen...
Hmm....erg vriendelijk weer...![]()
Ik had zo'n reactie wel kunnen verwachten natuurlijk...Het is natuurlijk erg zielig voor het paard dat ik zonder krukje opstap. Is het al bewezen dat het slecht is voor de rug van het paard? Zoja; dan geef ik je meteen gelijk, en zal ik voortaan het krukje gaan gebruiken...En waarschijnlijk geloof je het niet aangezien je mij al bestempeld hebt als zo'n 'man'...maar als er 1 paardvriendelijk is, dan ben ik het wel...
mirgino schreef:daniella74 schreef:Hetis beter voor het paard, ruiter en zadel. Veel zadelmakers geven alleen garantie op zadels als met een krukje wordt opgestapt.
dit heb ik ook nog nooit gehoort,noem eens namen van zadelmakers die dat zeggen