Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 17:28

als je rustig naar school fiets kan je ook worden aangereden, komt het van buiten af ( door iemand ander ) als je paard schrikt kan je ook vallen ( gebeurt het ook door iets anders niet door jou ) maar iedereen moet het lekker zelf weten...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 21:03

lili_grimlie schreef:
Ik rij altijd met cap, je weet maar nooit.

Deed weet je ook nooit als je in de auto zit of op de fiets en als je aan het lopen bent zonder cap

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 21:34

Weet niet of jij opeens op hol slaat als je aan het lopen bent? Huilen van het lachen
En om de auto zit opeens niks meer? Clown Openlucht auto ofzo? Huilen van het lachen

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 23:42

Ik rijd echt altijd met cap,
heb nog nooit zonder gereden. Lachen

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 23:47

Altijd met cap, rij ook niet zonder cap! Ik snap ook niet dat mensen zonder cap kunnen rijden! Een val zit soms in zo'n klein hoekje!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 23:52

Ik rijd altijd met cap..
Laatst maar weer eens het bewijs gehad dat het toch wel slim is.. Ik knalde van mijn paardje af, keihard met m'n hoofd tegen de bakgrond.. Nou m'n cap: die vertrouwde ik niet meer (en de vrouw van de Ruiterwinkel en menig stalgenoot ook niet) .. Die is uiteindelijk getest in de fabriek van HH en veilig bevonden, maar voor hetzelfde geld.. Dan toch liever een nieuwe cap aanschaffen dan dat ik met mijn hoofd zit.. Een nieuw hoofd kopen gaat nu eenmaal niet Vork

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:18

Ik rijd altijd met cap, maar als ik een mooie sta foto wil op mijn paard doe ik hem soms heel even af

marcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:21

ik rijdt met cap, ten eerste : het is veiliger , leuker... omdat je bijna weet dat je geen hoofdletsel zal overhouden, en ten tweede je hebt een veiliger idee

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:27

meestal rijd ik zonder cap. Met les heb ik wel een cap op.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:42

Zéeker met!! Tong uitsteken
Ik kan het niet aan om mijn pony te moeten verkopen, omdat ik 1 of ander hoofdletsel heb opgelopen.
Ik mag ook niet eens van m'n ouders zonder cap rijden.

marcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 21:25

ik snap zelf ook niet als je zonder cap rijd dat je je dan veilig voelt Clown Duivel je paard kan altijd bokken,steigeren,wegschieten ook al heb je er zo een vertrouwen in het paard

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:38

Ja maar je kan ook een lel krijgen als je ernaast loopt. Dan doe je toch ook geen bodyprotector om?

Kiko_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:13

Ligt er bij mij aan op wat voor een paard of pony ik rij bij vreemde paarden of pony's heb ik altijd een cap op!

Marlyn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:22

Met cap, omdat het verplicht is bij ons op stal!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:24

Ik heb vandaag eindelijk een goedgekeurde cap gekocht... Ja, nu al Vork

Voortaan rij ik dus met cap. Hoewel ik dat technisch gezien meestal al deed, maar dan met een niet-gekeurde cap...

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:26

Zeker met.....zegt mij gevoel, maar aan de andere kant rij ik altijd zonder cap!
Maarja ik fiets ook zonder helm........en aangezien de kans groter is dat ik wordt aangereden
op de fiets dan dat ik van mijn paard af donder vind ik het hypocriet om dan met cap
op te gaan rijden..... Knipoog

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:31

Vroeger reed ik welleens zonder, dacht er nooit echt bij na!
Nu rijd ik eigenlijk altijd met.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:34

Stom maar ik rijd op Miro altijd zonder cap, ben er in 11 jaar maar 3x af gevallen en de laatste keer is 8 jaar geleden ofzo....
Ik weet gewoon dat hij er nooit vandoor gaat, daar ken ik hem nu echt wel te goed voor. Als hij struikeld dan vallen we samen en dan ben ik de *ul...maar dan is het mijn eigen stomme schuld Clown

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:19

Altijd met.
Mag en ga ook niet zonder.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:23

Met cap. daarvoor waarom hij bestaat: de veiligheid Ja

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:29

Altijd met (hele hoge uitzonderingen daargelaten)! Je paard kan nog zo betrouwbaar zijn, hij kan altijd zélf struikelen/vallen en jou dan meenemen. Dingen als: "als je dr naast loopt kan je ook getrapt worden" vind ik totale onzin....

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:58

Met cap (2x zonder cap.. mijn afscheids "rit" en voor een leuke foto) Ik ben het aangeleert van jongs afaan, kleine moeite hem te pakken en op te doen en in mijn ogen meteen een stuk veiliger! Ik vertrouw mijn paard volkomen, maar het is en blijft een vlucht dier. Je kan overal op klappen met je hoofd ect. Daarmee kan je een flinke beschadiging oplopen ect. Daarbij voel ik mij gewoon veel meer zelf verzekert waneer ik een cap op heb..

zoals missK schrijft "als je dr naast loopt kan je ook getrapt worden" vind ik idd ook onzin, je loopt in de meeste gevallen aan de schouder van je paard, hij moet wel heel iets geks doen wil hij jou op dat moment trappen.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 13:00

Ik rijd vrijwel altijd met cap omdat ik in de revalidatie zat mensen heb gezien met hersenletsel omdat ze van een paard zijn gestuiterd en geen cap op hadden. Laatst nog bij ons op stal een meidje van het paard gevallen met cap, buiten bewustzijn. Wil niet weten wat er gebeurd was als zij geen cap had gedragen...

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 13:03

Mét cap, maar ik kan niet zeggen dat ik er erg consequent in ben. Was afgelopen zomervakantie op Curaçao, mijn oom en tante hebben paarden, daar heb ik zonder cap rondgereden. Had hem ook niet mee:P En het is daar zo warm:P

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 13:05

prom schreef:
zoals missK schrijft "als je dr naast loopt kan je ook getrapt worden" vind ik idd ook onzin, je loopt in de meeste gevallen aan de schouder van je paard, hij moet wel heel iets geks doen wil hij jou op dat moment trappen.

Nou nee, in de meeste gevallen loop ik naast het hoofd van het paard en is naast de schouder uitzondering Duivel