Yamcha schreef:Heeft ook veel te maken met hoe behulpzaam je zelf bent. En hoe zeker van jezelf.
Joehoe!!! En daar heb je dus een heel sterk punt!!! Hoe jij zelf mensen benaderd is doorslaggevend voor hoe anderemensen jou zullen benaderen. Wie goed doet, wie goed ontmoet!!!
Pesten/negeren/buitengesloten worden komt niet voort uit het feit dat iemand niet met de mode meedoet, of niet de juiste spulletjes heeft. Mensen worden in de meeste gevallen gepest (of genegeerd) omdat ze zichzelf niet kunnen handhaven in een groep, omdat ze iets negatiefs uitstralen, omdat ze onzeker zijn, omdat ze weinig eigen identiteit hebben of omdat ze zich niet sociaal opstellen tegenover anderen.
Alane schreef:ik heb geen evaring op maneges, kom wel eens op pensionstallen maar dan als buitenstaander maar hoor niemand over zoveel haat en nijd...
Ik ook niet, en als ik mensen er al over hoor dan zijn het meestal van die types die zelf over iedereen kletsen en niemand het licht in de ogen gunnen...
Alane schreef:wendyashley schreef:
Ik kijk tegen niemand op en ik denk dat ik toch heel wat betere spullen heb dan jij denkt!!!!!
Ik heb het met geen woord over jou spullen gehad
Ik denk dat wendyashley het nog steeds niet begrijpt. Wij vinden juist dat het hebben van al dan niet goede spullen er helemaal niet toe doet en dat iedereen dat voor zichzelf moet weten. Dat zij nu weer gaat schermen met het feit dat zij wel veel beter spullen heeft dan wij denken duidt imo toch wel op een flinke onzekerheid hoor!!! Anders schiet je niet zo in de verdediging.
wendyashley schreef:Ik denk helemaal niks van je!!! en misschien zou je eens wat beter moeten lezen, ik zeg bij fout gebruik rijd je je paard de vernieling in, maar dat was volgens jou iets waar ik me niet druk over moest maken.
Nee, ik zeg slechts; wie ben jij om te oordelen of iemand iets fout gebruikt? Wie zegt dat jij de wijsheid in pacht hebt??? Ik zeg dat je een ander gewoon lekker zijn ding moet laten doen.
wendyashley schreef:Hoe kan jij inschatten hoe het hier gaat??
Dat kan ik niet, maar ik kan aan jou houding in deze discussie wel inschatten hoe jij over zou kunnen komen op mensen.
wendyashley schreef:Ik vind alleen dat ze bepaalde dingen gebruiken waar zo'n meisje nog niet mee hoort te rijden omdat ze nog geen eens fatsoenlijk op haar pony kan rijden. Maar dat kan jij helemaal niet beoordelen want jij ziet het niet en ik wel!!!
Maar jij kan zoveel vinden, wat jij vindt is nog niet per definitie waarheid. Of zo'n meisje iets fout doet of niet, dat doet er helemaal niet toe. Het is niet jou taak en jouw verantwoordelijkheid om je daarin te mengen. Het zou toch wat zijn als iedereen je zal veroordelen omdat je fouten maakt zeg! Iedereen maakt fouten, jij en ik ook! De negatieve houding die jij daartegenover aanneemt is zo zinloos. Wees liever vriendelijk tegen zo'n meisje en help haar gewoon als je denkt dat ze er voor openstaat. En als ze er niet voor openstaat, dan laat je het lekker.
wendyashley schreef:En wat mensen van mij denken interesseert mij dus niks.
Kennelijk wel, want je hebt al diverse keren herhaald dat jij wel hele goede spullen hebt en vele dingen waar anderen jaloers op zouden zijn. Dus kennelijk wil je ons daar toch van overtuigen. Als het je niks zou interesseren dan zou je dergelijke zaken niet noemen.
wendyashley schreef:Ik zie alleen aan die meiden hier dat ze hun neus ophalen voor mensen die niet mee doen met de mode.
Dat is jouw waarheid dan. Hoe iemand iets ervaar ligt nog voornamelijk aan de persoon zelf hoor. Mensen zullen in de regel hun neus ophalen voor iemand met een negatieve houding en niet voor iemand met een dekje in de verkeerde kleur.
wendyashley schreef:je moet alleen geen dingen gebruiken zonder er ook maar enig idee van te hebben hoe het werkt en wat het precies doet.
Maar dat is eenhele andere discussie dan dat je graag een beetje met de mode mee wil doen. En soms moet je leren hoe iets werkt, gewoon door het te doen. Van je fouten leer je nog het meest.
wendyashley schreef:Nee bij jou wel dan?? maar denk jij wel aan het paard of is het uiterlijk belangrijker?? denk het wel als ik het zo lees.
Nee, dat is wat jij WIL lezen!!!