heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:56

wendyashley schreef:
Dat zegt niks over mijn nichtje dat zegt wat over die gevallen op die manege, als jij word gepest omdat je van je ouders niet elke week de nieuwste spullen krijgt vind ik dat knap zielig.
En ik heb het zelf ook ervaren en niet op 1 manege maar op diverse stallen en ook op wedstrijden heerst er soms een naar sfeertje, en ik spreek niet alleen vanuit mijzelf , ik hoor het heel veel van vrienden die ook rijden.

ik heb geen evaring op maneges, kom wel eens op pensionstallen maar dan als buitenstaander maar hoor niemand over zoveel haat en nijd...

op wedstrijden dito.. niet bij de pony's en niet bij de paarden (mijn dochter start bij beide)... eerder behulpzaamheid iets vergeten kun je het lenen, voorlezers, meerijden etc.... niets geen haat en nijd... maar zo zitten we zelf ook niet in elkaar... enkel gezonde wedstrijdmentaliteit.
ook op de vereniging nergens geen last van... niet bij de paarden en niet bij de pony's...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:05

Heeft ook veel te maken met hoe behulpzaam je zelf bent. En hoe zeker van jezelf.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:03

Yamcha schreef:
Heeft ook veel te maken met hoe behulpzaam je zelf bent. En hoe zeker van jezelf.

Joehoe!!! En daar heb je dus een heel sterk punt!!! Hoe jij zelf mensen benaderd is doorslaggevend voor hoe anderemensen jou zullen benaderen. Wie goed doet, wie goed ontmoet!!!

Pesten/negeren/buitengesloten worden komt niet voort uit het feit dat iemand niet met de mode meedoet, of niet de juiste spulletjes heeft. Mensen worden in de meeste gevallen gepest (of genegeerd) omdat ze zichzelf niet kunnen handhaven in een groep, omdat ze iets negatiefs uitstralen, omdat ze onzeker zijn, omdat ze weinig eigen identiteit hebben of omdat ze zich niet sociaal opstellen tegenover anderen.

Alane schreef:
ik heb geen evaring op maneges, kom wel eens op pensionstallen maar dan als buitenstaander maar hoor niemand over zoveel haat en nijd...

Ik ook niet, en als ik mensen er al over hoor dan zijn het meestal van die types die zelf over iedereen kletsen en niemand het licht in de ogen gunnen...

Alane schreef:
wendyashley schreef:

Ik kijk tegen niemand op en ik denk dat ik toch heel wat betere spullen heb dan jij denkt!!!!!

Ik heb het met geen woord over jou spullen gehad

Ik denk dat wendyashley het nog steeds niet begrijpt. Wij vinden juist dat het hebben van al dan niet goede spullen er helemaal niet toe doet en dat iedereen dat voor zichzelf moet weten. Dat zij nu weer gaat schermen met het feit dat zij wel veel beter spullen heeft dan wij denken duidt imo toch wel op een flinke onzekerheid hoor!!! Anders schiet je niet zo in de verdediging.

wendyashley schreef:
Ik denk helemaal niks van je!!! en misschien zou je eens wat beter moeten lezen, ik zeg bij fout gebruik rijd je je paard de vernieling in, maar dat was volgens jou iets waar ik me niet druk over moest maken.

Nee, ik zeg slechts; wie ben jij om te oordelen of iemand iets fout gebruikt? Wie zegt dat jij de wijsheid in pacht hebt??? Ik zeg dat je een ander gewoon lekker zijn ding moet laten doen.

wendyashley schreef:
Hoe kan jij inschatten hoe het hier gaat??

Dat kan ik niet, maar ik kan aan jou houding in deze discussie wel inschatten hoe jij over zou kunnen komen op mensen.

wendyashley schreef:
Ik vind alleen dat ze bepaalde dingen gebruiken waar zo'n meisje nog niet mee hoort te rijden omdat ze nog geen eens fatsoenlijk op haar pony kan rijden. Maar dat kan jij helemaal niet beoordelen want jij ziet het niet en ik wel!!!

Maar jij kan zoveel vinden, wat jij vindt is nog niet per definitie waarheid. Of zo'n meisje iets fout doet of niet, dat doet er helemaal niet toe. Het is niet jou taak en jouw verantwoordelijkheid om je daarin te mengen. Het zou toch wat zijn als iedereen je zal veroordelen omdat je fouten maakt zeg! Iedereen maakt fouten, jij en ik ook! De negatieve houding die jij daartegenover aanneemt is zo zinloos. Wees liever vriendelijk tegen zo'n meisje en help haar gewoon als je denkt dat ze er voor openstaat. En als ze er niet voor openstaat, dan laat je het lekker.

wendyashley schreef:
En wat mensen van mij denken interesseert mij dus niks.

Kennelijk wel, want je hebt al diverse keren herhaald dat jij wel hele goede spullen hebt en vele dingen waar anderen jaloers op zouden zijn. Dus kennelijk wil je ons daar toch van overtuigen. Als het je niks zou interesseren dan zou je dergelijke zaken niet noemen.

wendyashley schreef:
Ik zie alleen aan die meiden hier dat ze hun neus ophalen voor mensen die niet mee doen met de mode.

Dat is jouw waarheid dan. Hoe iemand iets ervaar ligt nog voornamelijk aan de persoon zelf hoor. Mensen zullen in de regel hun neus ophalen voor iemand met een negatieve houding en niet voor iemand met een dekje in de verkeerde kleur.

wendyashley schreef:
je moet alleen geen dingen gebruiken zonder er ook maar enig idee van te hebben hoe het werkt en wat het precies doet.

Maar dat is eenhele andere discussie dan dat je graag een beetje met de mode mee wil doen. En soms moet je leren hoe iets werkt, gewoon door het te doen. Van je fouten leer je nog het meest.

wendyashley schreef:
Nee bij jou wel dan?? maar denk jij wel aan het paard of is het uiterlijk belangrijker?? denk het wel als ik het zo lees.

Nee, dat is wat jij WIL lezen!!!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:03

jasmijn78 schreef:
Pesten/negeren/buitengesloten worden komt niet voort uit het feit dat iemand niet met de mode meedoet, of niet de juiste spulletjes heeft. Mensen worden in de meeste gevallen gepest (of genegeerd) omdat ze zichzelf niet kunnen handhaven in een groep, omdat ze iets negatiefs uitstralen, omdat ze onzeker zijn, omdat ze weinig eigen identiteit hebben of omdat ze zich niet sociaal opstellen tegenover anderen.

dus al die kinderen op school worden ook gepest omdat ze iets negatiefs uitstralen of wat dan ook? pesten gebeurt vaak niet eens met een reden je word er gewoon uit gepikt! en wonderbaarlijk 9 van de 10 keer omdat je bepaalde kleren hebt of een bril of wat dan ook... en zo is het in de paardensport niet anders naar mijn idee...

maar goed nog een keer over de setjes... en nu ga ik ff uitleggen wat wendyashley en ik nou al tijden proberen uit te leggen namelijk dit ; ons boeit het echt niks dat mensen met setjes en de rest van de "zooi" willen rijden en wens ze veel plezier als ze het idd maar doen omdat hun het goed vinden voor hun paard... het enige waar wij over vallen is dat je te vaak ziet dat spullen gewoon niet goed aangebracht zijn op een paard! en dat is gewoon zonde want daar zijn al die spullen niet voor gemaakt toch? daar zijn jullie het toch wel me eens mag ik hopen? heb al teveel paarden/pony's gezien gewoon met mooie plukken wit haar precies op de "knelpunten" van de peesbeschermer/strijklap en dat vind ik nou zo zonde!!! dan denk ik ; had eerst wat meer daar over geleerd voordat je ze bij je beestje omdeed Ach gut
net als bijvoorbeeld afzakkende bandages Ach gut en dan zwijf ik nog maar over te strakke...
maar goed zoiets zal wel aan mij liggen lijkt hier wel in dit topic Ach gut sommige mensen nemen niet eens de tijd om reacties door te lezen en er over na te denken blijkbaar...

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:15

Rianneke schreef:
maar goed nog een keer over de setjes... en nu ga ik ff uitleggen wat wendyashley en ik nou al tijden proberen uit te leggen namelijk dit ; ons boeit het echt niks dat mensen met setjes en de rest van de "zooi" willen rijden en wens ze veel plezier als ze het idd maar doen omdat hun het goed vinden voor hun paard...

Dat is ook prima hoor, en feitelijk delen we dan dezelfde mening. MAAR de manier waarop jullie reageren, die negatieve lading, woorden gebruiken als zooi, achterlijk, dom, etc. doet gewoon anders vermoeden.

Je moet het gewoon een beetje vergelijken met iemand die met een boos vertrokken gezicht zegt dat hij hartstikke blij is Knipoog Die geloof je dan ook niet zo op zijn woord. En dat is met jullie een beetje hetzelfde verhaal; je zegt dat je het een bedoelt, maar je straalt het ander uit. Maar misschien was je jezelf daar nog nietvan bewust Vork

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:28

slecht zittende/passende spullen heeft toch niets met setjes te maken?? Verward
Dat een keer een bandages afzakt, dat overkomt een ieder wel een keer.... is mij ook wel eens overkomen met een stalbandage.

En ik houd mijn hart ook wel eens vast en heb medelijden als ik zie met welke 'troep' , en dan heb ik het over halfversleten niet passend onverzorgd harnachement.
En dat zegt dan niets over alle andere ruiters met oudere spullen .

ilona_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:32

Pff tja dat is tog zielig als je zo doet tegen mensen die minder ervaring hebben dan jij Nja ik vindt het maar dom hoor

Mieschelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:16

Ik ben het er ook mee eens Tong uitsteken
Vooral met dat overal maar een merk op moet staan dat vind ik egt walgelijk Boos!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:23

Mieschelle schreef:
Vooral met dat overal maar een merk op moet staan dat vind ik egt walgelijk Boos!

welke merken dekjes, hoofdstellen, zadels, singels etc koop en/of heb jij dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:47

jasmijn78 schreef:
Yamcha schreef:

Joehoe!!! En daar heb je dus een heel sterk punt!!! Hoe jij zelf mensen benaderd is doorslaggevend voor hoe anderemensen jou zullen benaderen. Wie goed doet, wie goed ontmoet!!!

Ik ben als kind en als tiener veel gepest, maar ik moet erbij vertellen dat ik ook heel onzeker was, niet goed wist wat ik met mezelf aanmoest. Ik kwam uit een andere cultuur (ben op een zeeschip opgegroeid tot mijn 8e jaar) en had moeite met de ongeschreven sociale regels. Inmiddels ben ik niet meer onder de indruk van een bepaald niveau, of geld, of titel... het zegt allemaal niet zo veel over iemand. Ik heb geleerd dat als je zeker bent van jezelf, trots bent op je afkomst, op wie je bent, klaar staat voor anderen, je op de één of andere manier altijd leuke, vriendelijke mensen ontmoet.
En wat anderen van je vinden, zegt meer over hen dan over jou. Waarom altijd een mening moeten hebben over iemand? Er is niets mis met niet oordelen over iemand, er is niet mis met iets niet weten. Het leven is veel te kort om alles te leren, alles te weten.
Het enige wat een leuk setje over iemand zegt, is dat die persoon het prettig vindt om er goed verzorgd uit te zien. Ik vind dat positief. En zolang het niet ten koste van het paard gaat, is er niets mis mee.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:10

jasmijn78 schreef:
Dat is ook prima hoor, en feitelijk delen we dan dezelfde mening. MAAR de manier waarop jullie reageren, die negatieve lading, woorden gebruiken als zooi, achterlijk, dom, etc. doet gewoon anders vermoeden.

feitelijk delen wij niet dezelfde mening hoor! want ik vind setjes alsnog overbodig Knipoog het woord zooi gebruik ik in allerlei zinnen zoals je kunt zien in mijn posts! ik heb naar mijn idee ook een kast vol zooi ookal zitten daar ook goede merkspullen bij Pling achterlijk en dom heb ik volgens mij niet gebruikt...was diegene die ietsje feller was als mij Knipoog
en wat jij zegt over dat verkeerd bedoelen... ik heb het wel 10 keer geprobeert uit te leggen, maar als mensen niet lezen of er niet over nadenken of gewoon domweg niet willen accepteren dat je setjes niet mooi vind en je met jaloers bestempelen...tsjah dan is het niet meer aan mij Knipoog

ilona_x schreef:
Pff tja dat is tog zielig als je zo doet tegen mensen die minder ervaring hebben dan jij Nja ik vindt het maar dom hoor

wat doe ik dan? ik zeg er niks over hoor als ik iemand "verkeerd opgetuigt" zie rijden! ik denk alleen maar en sinds wanneer is denken dom? Clown

maar goed
Alane schreef:
slecht zittende/passende spullen heeft toch niets met setjes te maken??

nou vaak zijn de mensen die zulk soort fouten maken diegene die de meeste overbodige spullen om hun paard hebben zitten in vorm van setjes Knipoog
Alane schreef:
En ik houd mijn hart ook wel eens vast en heb medelijden als ik zie met welke 'troep' , en dan heb ik het over halfversleten niet passend onverzorgd harnachement.
En dat zegt dan niets over alle andere ruiters met oudere spullen .

nee maar jij zal in het vervolg wel een "keertje omkijken" als je weer iemand ziet met een super oud versleten zadel of niet?

maar wat ik al zo vaak geprobeert heb duidelijk te maken hier is : ik hou niet van setjes vind het gewoon lelijk,MAAR als andere mensen het wel leuk vinden mijn best als ze het maar met verstand gebruiken! maar dat verstand is af en toe ver te zoeken Knipoog en daar val ik wel over! en als je geen ervaring hebt met peesjes strijkjes of wat dan ook... vraag aan een meer ervaren persoon hoe je ze om moet doen..., maar ga niet aanklooien en sla alle adviezen in de wind!
ik ben ook niet perfect en als ik iets fout om heb gedaan bij mijn paard zou ik dat ook graag willen horen! voor het welzijn van mijn paard Haha! maar ik heb wel eens meegemaakt dat ik gewoon een grote bek kreeg vanwege een opmerking die ik maakte (later werd ze gediskwalificeerd vanwege dat punt Vork

kijk of setjes geweldig zijn of niet kun je heel lang over blijven praten want dat is gewoon een kwestie van smaak! ik hou er gewoon niet van, maar ik struikel wel over het feit dat 9 van de 10 dingen overbodig worden aangebracht op een paard... en dat is vaak wel het gevolg van setjes ; die strijkjes passen toch zo mooi bij de peesjes?!? waar zijn ze eigenlijk voor gemaakt, wat is het doel? geen idee maar ik vind ze kleur wel mooi Vork om maar ff een voorbeeldje te geven Knipoog en zo zijn er nog veel meer dingen hoor... het is bekend van anky pads dat ze niet onder ieder zadel en op ieder paard goed blijven liggen en goed zitten, maar er zijn ook mensen die gewoon 3 keer onder het rijden aan hun dekje plukken want hij verschuift de hele tijd en anky moet er wel onder blijven zitten Clown

verder heb ik niks tegen merk"zooi" als je maar kijkt naar de pasvorm! ik heb in een ander zijn ogen ook veel merk als ik zeg dat het merkje wat er op zit mij niks uit maakt! maar goed ik vind bijvoorbeeld de anky pads geweldig Haha! zolang ze maar niet onder het zadel liggen bij mijn paard... want dat past niet goed! Clown

verder zal ik wel weer commentaar krijgen op deze post dus ik ben benieuwd Clown

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:13

Alane schreef:
Mieschelle schreef:

welke merken dekjes, hoofdstellen, zadels, singels etc koop en/of heb jij dan?

het valt tegenwoordig niet meer mee om iets merkloos te kopen denk ik... -> huismerken zijn tegenwoordig ook merken Tong uitsteken

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:25

Ik hoef niet om te kijken om iets zeker te weten Lachen

Ik kijg wel het idee dat jij de defintie van een setje niet snapt....
maar ook niet exact weet en al helemaal niet kunt bepalen of iets noodzakelijk is ja of nee...

een andere ervaring die ik heb opgedaan is dat wanneer een dekje/pad ongeacht welk merk schuift onder een zadel heb je of niet nagesingeld (en nee ik heb het niet over aansnoeren) of je zadel past niet. Vaak hoor je het schuif verhaal ook van mensen die nog nooit een ankypad hebben uitgeprobeerd (en nee ik zeg niet dat dat bij alle mensen zo is) en daar zit hem vaak het probleem, mensen roepen maar wat over merken en strooien met prijskaartjes maar hebben het nooit zelf geprobeerd.... Ik zal niet oordelen over de kwaliteit van bijv. schumacher hoofdstellen, nooit gebruikt wel gezien en gevoelt.
maar heb bijv. fleecedekens van verschilende merken, en kan dan wel zeggen of merk X wel of niet bevalt zonder dat het een van-horen-zeggen verhaal wordt.

een setje is niet beenbescherming + dekje.... het is gewoon alles wat bij elkaar past... als je in mijn profiel kijkt zie je bijvoorbeeld de foto van die gele ankypad met grijze broek, gele jas, grijze beenbeschermers of zwart leren met een geel streepje. (ja mijn paardjes dragen met de training beenbeschermers, en nee op de andere foto's ben ik niet maar mijn dochter)
Je kunt me een hoop wijsmaken maar niet dat je bewust vloekende kleuren aantrekt omdat je setjes niet mooi vind?
vwb modekleuren en wat in is: ik vind ook niet alles mooi, niet iedere kleur of kleurcombinatie en wederom kun jij me niet wijsmaken dat wanneer je een nieuw halster koopt dat je bewust een haster kiest dat absoluut niet matched met bijv. de deken die je hebt.
Ik vind het er gewoon verzorgd uitzien als de spullen die je gebruikt bij elkaar passen (= dus setje)

vwb witte strepen op de benen, ik heb ook zo'n kandidaat staan... daar hoeft maar een korreltje zand onder een beenbescherm te zitten en ze zou een witte plek krijgen.. (= ook de reden waarom alles na 1 X gebruiken in de wasmachine komt, maar ook de reden waarom we meerdere beenbeschermers hebben en dus in verschillende kleuren wat weer bij de verschillende dekjes past Tong uitsteken )

De bruine van ons wordt momenteel gereden met een passierpad, grijs of zwart, dus heeft mijn dochter een grijze of zwarte broek aan, paard grijze of zwarte beenbeschermers, grijs of zwart shirt en haar grijze bodyprotector, mooi gecombineerd, keurig verzorgd.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:39

Alane schreef:
De bruine van ons wordt momenteel gereden met een passierpad, grijs of zwart, dus heeft mijn dochter een grijze of zwarte broek aan, paard grijze of zwarte beenbeschermers, grijs of zwart shirt en haar grijze bodyprotector, mooi gecombineerd, keurig verzorgd.

mag ik vragen hoe oud jouw meissie is, aan hand van je foto;s kan ik het moeilijk inschatten...
de vraag stel ik om het volgende..

toen ik 8 was kreeg ik mn pony...de jaren die erna volgde heb ik aardig wat fanatiek gereden maar ook erg veel lol gehad, zo deden wij altijd verstoppertje op het terrein( ook in de mesthoop dus, zittend op je knieen in de bagger achter een stoel of iets etc) en hebben we ooit eens een waar mestballen gevecht gehad Bloos mijn pony heeft altijd keurig passende zadels en hoofdstellen gehad, ik had altijd een rijbroek en laarzen of chaps aan, maar had een aantal rijbroeken die ik een dag of 2 -3 droeg en of dat nou rood, groen of paars was... het was veilig en mocht vies worden.
wat ik me dan afvraag, wanneer jouw kind altijd in setjes loopt, keurig en wel is er ook de ruimte om eens gek te doen en met vlekken rond te lopen of hoort dat er dan 'niet bij' is het een kwestie van opstappen in haar setje en keurig weer afstappen en naar huis in het nog altijd keurige setje?

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:40

@ Alane: kijk.. wij begrijpen elkaar! Tong uitsteken Maar was jij echt je dekjes na 1x gebruik?! lijkt me een enorme klus! haha! en over dat aansingelen.. je kan beter de singel 'aansnoeren' (klinkt ook zo vriendelijk) dan een schuivend zadel hebben..

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:46

Rianneke schreef:
het valt tegenwoordig niet meer mee om iets merkloos te kopen denk ik... -> huismerken zijn tegenwoordig ook merken Tong uitsteken

Ja maar als je echte goede kwaliteit wilt hebben, zal je toch snel over moeten gaan naar de (duurdere) merken.
Maar dit is toch met alles zo?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:48

@Roossie22: mijn dochter is 12 jaar, en mag zeker vies worden, crosst ook zonder zadel over de "prairie" weide en 'vangt' wilde pony's of wat er ook maar gered moet worden...
En haar rijbroeken mogen ook smerig worden, maar wel na het rijden en anders zal ze zich weer om moeten kleden... nu moet ik er wel bijvertellen dat Britt, mijn dochter dus, vroegah met witte kleren in de modder kon spelen zonder vies te worden Verward
Het verschil is wel dat ik de paarden aan huis heb staan, en alleen 'eigen' paarden (2 paarden en de rest pony's) heb staan en geen bijrijders of wat dan ook..

@Kaitlin: yep, dekjes worden 1 X gebruikt en gaan dan in de wasmachine

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:56

@alane: okee dank je voor je antwoord.....dat valt dan reuze mee Haha! .... alleen dat omkleden als ze vies wordt vóór het rijden, snap ik dan iets minder, imo gaat het om het plezier wat een kind erin moet hebben en niet om hoe het uiterlijk eruit ziet, maar goed...das een verschil van mening waar we het gezien jouw en mijn reacties niet over eens worden;)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:00

Mischien even verduidelijken Haha!
Voor 1 vlekje in de broek hoeft ze zich niet om te kleden, als ze in de blub heeft gelegen wel, dus als ze echt heel vies of als het koud is nat geworden dan moet ze zich omkleden...
Als ze les heeft thuis of op de vereniging dan kan ze er voor zorgen dat ze schoon blijft (dus niet in de mesthoop rollen, in de blub springen, of zwemmen in de waterbakken Clown )

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:05

okeej.... ik snap Knipoog
en weet je... ik kan het nog behoorlijk met je eens zijn ook Tong uitsteken

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:10

Alane schreef:

maar ook niet exact weet en al helemaal niet kunt bepalen of iets noodzakelijk is ja of nee...

een andere ervaring die ik heb opgedaan is dat wanneer een dekje/pad ongeacht welk merk schuift onder een zadel heb je of niet nagesingeld (en nee ik heb het niet over aansnoeren) of je zadel past niet. Vaak hoor je het schuif verhaal ook van mensen die nog nooit een ankypad hebben uitgeprobeerd...
Je kunt me een hoop wijsmaken maar niet dat je bewust vloekende kleuren aantrekt omdat je setjes niet mooi vind?.

ik begrijp het idee van setje heel goed hoor... en ik doe er niet aan mee! Haha! en ik weet heel goed wanneer bepaalde dingen nodig zijn of niet... ervaring heb ik genoeg, want heb al 15 jaar me knollen aan huis staan en heb daarbij ook op een dressuurstal gewerkt waar ze mij geweldig hebben leren opzadelen Clown en ik heb in deurne op school gezeten en vanuit daar dus ook goede stages gehad... dus wanneer iets nodig heeft weet ik wel! en dan kan ik gerust zeggen dat 9 van de 10 mensen die nu mooie setjes hebben met strijkjes dat die strijkjes overbodig zijn Knipoog maar goed waarschijnlijk heb ik een iets te nuchtere kijk op paarden en ga niet mee in al die onzinnige dingen ...

ik koop trouwens alleen kleuren die ik mooi vind! en dat zijn kleuren zoals donderblauw bordeaux of zwart... ik ga geen vloekende dingen kopen want dat vind ik niet eens mooi Clown

wat betreft die anky pad was een voorbeeld van een ander dat ie verschoof...zelf gezien, en of de rest in orde was geen idee! mijn zadel past goed en ik singel goed aan, maar dan kan een pad alsnog niet goed passen Pling mijn paard krijgt namelijk irritatie van de puntjes en randen van de pad Knipoog
ik ben niet zoon persoon van heb ik horen zeggen blablabla ik wil altijd eerst zien en dan pas geloven! ben geen meeloop-typje vandaar dat ik ook niet mee doe aan de mode vand e setjes Knipoog

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:15

Rianneke schreef:
Alane schreef:

een andere ervaring die ik heb opgedaan is dat wanneer een dekje/pad ongeacht welk merk schuift onder een zadel heb je of niet nagesingeld (en nee ik heb het niet over aansnoeren) of je zadel past niet. Vaak hoor je het schuif verhaal ook van mensen die nog nooit een ankypad hebben uitgeprobeerd...
Je kunt me een hoop wijsmaken maar niet dat je bewust vloekende kleuren aantrekt omdat je setjes niet mooi vind?.

ik begrijp het idee van setje heel goed hoor... en ik doe er niet aan mee! Haha! en ik weet heel goed wanneer bepaalde dingen nodig zijn of niet... ervaring heb ik genoeg, want heb al 15 jaar me knollen aan huis staan en heb daarbij ook op een dressuurstal gewerkt waar ze mij geweldig hebben leren opzadelen Clown en ik heb in deurne op school gezeten en vanuit daar dus ook goede stages gehad... dus wanneer iets nodig heeft weet ik wel! en dan kan ik gerust zeggen dat 9 van de 10 mensen die nu mooie setjes hebben met strijkjes dat die strijkjes overbodig zijn Knipoog maar goed waarschijnlijk heb ik een iets te nuchtere kijk op paarden en ga niet mee in al die onzinnige dingen ...

ik koop trouwens alleen kleuren die ik mooi vind! en dat zijn kleuren zoals donderblauw bordeaux of zwart... ik ga geen vloekende dingen kopen want dat vind ik niet eens mooi Clown

wat betreft die anky pad was een voorbeeld van een ander dat ie verschoof...zelf gezien, en of de rest in orde was geen idee! mijn zadel past goed en ik singel goed aan, maar dan kan een pad alsnog niet goed passen Pling mijn paard krijgt namelijk irritatie van de puntjes en randen van de pad Knipoog ik ben niet zoon persoon van heb ik horen zeggen blablabla ik wil altijd eerst zien en dan pas geloven! ben geen meeloop-typje vandaar dat ik ook niet mee doe aan de mode vand e setjes Knipoog

Daar heeft mijn paard ook last van! Ik dacht dat het kwam omdat er opgedroogd zweet aan de randjes zat, maar daar ligt het (misschien) dus niet aan.. Tong uitsteken wel jammer.. vind ze namelijk onwijs gaaf! Vork ik wissel ze nu af met scappa dekjes.. haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:20

Kaitlin schreef:

Daar heeft mijn paard ook last van! Ik dacht dat het kwam omdat er opgedroogd zweet aan de randjes zat, maar daar ligt het (misschien) dus niet aan.. Tong uitsteken wel jammer.. vind ze namelijk onwijs gaaf! Vork ik wissel ze nu af met scappa dekjes.. haha!

ligt niet aan het opgedroogde zweet bij mijn paard, want de mijne was schoon toen ik em er op had Pling
ik vind ze ook leuk, maar dacht dat ze vooral functioneel zouden zijn maar nee dus voor mij niet... mijn vorm paard zal wel niet goed zijn Vork met scapa dekjes heb ik nog geen ervaring...

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:10

Rianneke schreef:
ksb schreef:

ligt niet aan het opgedroogde zweet bij mijn paard, want de mijne was schoon toen ik em er op had Pling
ik vind ze ook leuk, maar dacht dat ze vooral functioneel zouden zijn maar nee dus voor mij niet... mijn vorm paard zal wel niet goed zijn Vork met scapa dekjes heb ik nog geen ervaring...

Scappa dekjes zijn echt heel fijn, en (bij mijn paard) iets langer achter het zadel, de vorm loopt ook iets meer mee met de vorm van m'n zadel. het enige nadeel is dat er van die irritante klitterband-dingen aanzitten! haha Tong uitsteken

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:15

Kaitlin schreef:

Scappa dekjes zijn echt heel fijn, en (bij mijn paard) iets langer achter het zadel, de vorm loopt ook iets meer mee met de vorm van m'n zadel. het enige nadeel is dat er van die irritante klitterband-dingen aanzitten! haha Tong uitsteken

en die klitteband dingen zijn zeker ook nog te kort zodat je er niks mee kunt doen...? is bij de HH namelijk ook Clown