Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:52

Sonja zegt: als je honger hebt, neem je maar 'veilig fruit'. Haha!

Maar 'heel de dag eten' - dan begrijp je het idee achter Sonja Bakker niet. Komt ze niet sympathiek over? Geen idee, ik ken haar niet, ik ken alleen haar boek. En ik heb toch niet persoonlijk met haar te maken Haha!. Wat ik eerder al zei: de dingen die ze verkondigt, liggen erg voor de hand, die kun je in principe zelf bedenken. Maar sommige mensen hebben even een stok achter de deur nodig. Knipoog

Minder eten op zich is trouwens niet dé oplossing: op twee crackers en drie blaadjes sla per dag kun je niet leven, laat staan sporten. Variatie is wél van belang, voldoende calorieën binnenkrijgen om normaal te kunnen functioneren ook. Niemand heeft er wat aan als je om drie uur 's middags op apegapen ligt omdat je lichaam niet voldoende heeft binnengekregen.

Ik zie trouwens het nut niet van continu in dit topic roepen wat voor voedsel men nu weer heeft genuttigd. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:53

Ook bij ons was er geen cola chips en snoep.
Alleen in het weekend en dat moesten we braaf delen.
En 1x in de week friet.

Nu is dat nog steeds niet anders.
1 mag van mezelf 1 reep chocolade kopen.
En dat doe ik dan ook.
Op = op
Haal er geen bij, heb er ook niet meer in huis.
Dat is alles wat ik snoep.
Oke, weeg dan ook geen 100 kg, maar 10 kg minder zou wel prettig zijn.
Ook voor Kawa, al denk ik niet dat hij nu steunt en puft, maar eerlijk is eerlijk, minder zou fijner zijn.
Maar ja, als ald dat gewoon niet lukt, wat dan?

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:54

Exeption schreef:
Citaat:
Laat mij jou even terug op aarde zetten...mensen met overgewicht hebben dit soort topics dus NIET nodig om zichzelf te verdedigen...Als er 1 ding blijkt uit dit soort discussies is de geringe tolerantie van anderen tegenover mensen met overgewicht...en de zwaren onder ons zouden zich juist niet hoeven en moeten verdedigen..

Jeskoo: ik weet niet meer wie dit geschreven heeft maar volgens mij was het aardig bedoelt (en onaardig tegen mij)

kees22 geloof ik, op pagina 20 quote hij mijn opmerking en geeft daarin duidelijk een reactie op jou en mij samen. Ik kan best tegen een discussie, maar zoals deze persoon het verwoordt.....belachelijk gewoon. Ik weet waar ik het over heb en begreep jouw opmerking heel goed. Die was gewoon niet lelijk bedoeld. Wie is hij/zij om te bepalen dat mensen met overgewicht geen Topic nodig zouden hebben om zich ook eens te kunnen uiten? Ik heb er in ieder geval enorm veel van geleerd en ben er alleen maar resoluter in geworden om te blijven rijden en weer op wedstrijden te gaan starten.

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:01

Mijn vader zegt altijd heel simpel: als eten in verhouding niet groter/meer is dan hoeveel je beweegt kom je vanzelf in een normaal gewicht dat bij je past. Gek heh, dat dat zo makkelijk klinkt terwijl het in het echt bijna niet te doen is.

Sommige groenten/vruchten en ander voedingsmiddelen zorgen voor een snellere stofwisseling. Dat is natuurlijk ook van groot belang.

En... snoep vervangen. Nou snap ik dat je geen trek hebt in vijf appels per dag, maar een bakje yoghurt met chocoladesaus/-smaak is al een stuk beter dan een mars. Ga zo maar door.

Wat trouwens ook wel is helpt, is als je voor álles wat je wilt gaan eten een groot glas water leeg drinkt. Meestal heb ik geen trek meer na dat glas met tegenzin op te hebben gedronken.

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 15:06

Oke! Jeskoo, dan begrijp ik jou nu goed en ben het zeker met je eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:11

O Karin ik weet bij ** niet hoe een dieet werkt. Ik wil gewoon dat we door de ban genomen gezond eten en dat is iid fruit en verse groenten. Wij eten weinig vlees, ipv vlees quorn, maar niet elke dag, ik bak weinig dingen, dus weinig vette jus of ander vet druip op het bord. Ik kijk op de etiketten en probeer zo veel mogelijk puur te blijven,dus geen fantasie toetjes die stijf staan van de suiker, kleur en smaakstoffen, zetmeel om te kunnen indikken. Idemdito met koek en snoep.

Het zegt niet dat wij nooit bij de Mac komen Vingers aflikken Vingers aflikken Heb heel wat mcflurries op. Maar ik weet ook dat MacD verslavend werkt, dat er iets in zit dat je een gevoel geeft weer te willen hebben. Die broodjes als je goed kijkt en nadenkt word je beduvelt met de prijs, zeker met die euroknallers, alles halve portie maar wel voor 1euro. Maar als wij ons volproppen met heerlijke McD frietjes, een dikke ijs en nog een McKroket, dan heb ik wel de volgende behoefte aan "eerlijk" voedsel en doe ik dat 3 dagen achter elkaar niet, dan heb ik hoofdpijn en voel ik mij moe en wordt ik zelfs wat depri.. Ik hou ontzettend van eten, heerlijk, maar wel van "echt" eten. Ik heb gemerkt als ik in de vakantie er met de pet er naar gooi wij gemakkelijk na de vakantie een paar kilo er bij hebben. Ga ik gewoon weer koken en let ik op en geloof mij maar wij zijn grote eters en ik kan de hele dag die kaken laten bewegen, maar dan kom ik gewoon niet aan.

Ik ben overigens ongeveer een kilo of 5 te zwaar, niet te zwaar want die weegschaal interesseert mij niet, maar ik heb een zwembandje die ik niet mooi vind. Die mag niet groeien, ik word niet spastisch, voel mij niet te dik. Maar is wel de erfenis van de McD tijd in de vakantie periode, de chips die ik een paar weken niet kon laten staan. Maar die rem zit er bij mij nu op. We zitten soms heerlijk een pak soepstengels op te peuzelen samen. Als je honger hebt moet je eten, idd, maar als je wilt snaaien, moet je snaaien. Zo heb ik ook de manie van roggebrood s'avonds en de volgende dag is de stoelgang ook fijn Haha! Knipoog S'avonds voor ik naar bed ga moet ik snaaien.

En die Sonja Bakker? Ik weet het niet, ik zie haar overal nu. Geen idee, met gezond verstand kom je een heel eind. Maar als ik mijn man oppor om lekker met de hond de bossen in te gaan voor een wandelingetje, hoor ik meestal, "geen zin, bah, morgen, ben moe". 2 x raden wie gecontroleerd moet worden op wat die eet en wanneer het genoeg is geweest. Haha! Juist, manlief en manlief heeft geen gevoel voor sportief bezig zijn, wandelen, fietsen, bahbah. Clown

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:28

Ik ben niet anders gaan eten. Wel van alles minder. Dus 1 bord avond eten ipv. 2.5 bord. En 's avonds mag ik graag snoepen. Maar ik eet dan niet meet 1 zak cips en de hele reep chocola maar een bakje chips en een stukje chocola. En als ik door de week braaf ben geweest eet ik het weekend een hele reep chocola. Tja een mens kan toch niet zonder chocola?

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:34

oehw...nou ik mag nu tijdelijk geen chocola...Maar mag als vervanging een volkoren cracker met veel chocopasta Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:03

Nouhou, dat is niet eerlijk

Ik eet al geen chips door de week en in het weekend eens een schaaltje, laat staan een zak
ik eet maar 1 bord warm, wat ik dan vaak niet eens op kan en daar ligt echt geen bult op Verdrietig
Nooit geen jus en sausjes

Ik zo werkelijk niet weten hoe ik nog minder moet eten.

Zo zie je maar hoe verschillend het is wat een persoon kan eten en niet meer te paard mag...

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:08

hmmm toen ik bij een dietiste terecht kwam, werd me gevraagd eens op te schrijven wat ik allemaal at......

veel te weinig dus, en dat is ook niet goed, ieder vet ding wat je dan eet, zet gelijk aan......
ik heb een papier meegkregen, waarop precies staat hoeveel ik mag / moet eten, sinds ik dus (met tegenzin) meer eet....ben ik alleen maar afgevallen, oke, het gaat langzaam, maar het gebeurd wel.

nu ging het in mijn geval niet erom dat ik afviel, het is een prettige bijkomstigheid .....

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:10

gewoon niet meer eten rk Tong uitsteken

ik moet dan altijd denken aan zo'n harde grap van theo maassen:

cola light is voor dikke mensen
want in cola light zit aspartaam
aspartaam is kankerverwekkend
en van kanker...... word je lekker slank!

tis natuurlijk kei-hard en lomp, maar als ik dat hoor dan denk ik altijd maar: ik ben iig redelijk gezond, dat gewicht.... het had ook erger kunnen zijn dus!!

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:11

zal foto laten zien hoe ik was voor ivf en nu na ivf.
eet zelde tot geen vet, zoals patat ect, snoep, koek en chips.
en val nog steeds niet af en geestelijk lukt het me ook niet, ook al zou ik willen.
stress werkt ook negatief.
hier reed ik nog paard
Afbeelding

en hier hoe ik er nu uit ziet, met de twee ivf kinderen.
en dit door hormonen.
Afbeelding

dus jullie snappen wel dat ik niet meer rij.
maar minder eten en snoepen, gaat bij mijn niet op.
vandaar dat je eigenlijk uit moet kijken wat je zegt.
meestal is er een reden waarom mensen te dik zijn, en ja ook ik weet dat niet goed is voor gezondheid.
en er zullen best mensen zijn die alles naar binen stouwen, dat geloof ik best.
maar meestal zitten deze mensen niet lekker in hun vel.
en als dat zo is schamen ze zich om hulp te zoeken en dan met kritiek van anderen gaan ze vaak meer eten.

ik heb namelijk in maastricht mee gedaan aan onder zoek voor mensen met overgewicht.
ik heb hier zelf heel veel aan gehad, en weet dat ik pas wat aan kan doen als ik de stress kwijt ben.
dan heb je orde in je kop om dan rustig aan iets anders te kunnen beginnen.
en zo heeft iedereen wat.

ik zeg alleen, in belang voor andere met overgewicht.
KIJK UIT WAT JULLIE ZEGGEN.
en vooral in bij zijn van de mensen.
en verder heb ik mijn zegje gezegt en voeg er niks meer aan toe.
ik hoop alleen dat het bij iedereen die dit leest tot zich door dringt wat ik hier mee bedoel.
ik vind het namelijk moeilijk om goed te verwoorden op papier.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:14

Loes_freke, ik vind jouw verhaal een mooi voorbeeld van 'omstandigheden buiten de persoon om' Lachen.

IVF is een stevige hormoonbehandeling, logisch dat je lichaam daar op reageert Lachen.

Alleen zit je nu met overtollige kilo's en het is dan heel makkelijk voor anderen om daar een oordeel over te hebben terwijl je er zelf weinig aan hebt kunnen doen om het te voorkomen Lachen.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:22

ik heb net 2 plakken gevulde speculaas op en 2 koekjes... Bloos Haha!
JA SORRY TIJD VD MAAND!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:25

Foei, dat word vandaag naast je paard lopen en niet erop Ja

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:28

ik loop er al bijna twee maanden naast :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:31

Haha
ja je verdiende loon, elk pondje gaat door het mondje ( Knipoog Clown )
Zie je ook wel aan het verhaal van loes-freke

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:37

Het ging er in dit topic toch om of veel te zware mensen nog op een paardenrug moesten gaan zitten??? Een hele hoop reageren nu of ze worden aangevallen op het te dik zijn! En ik denk dat het de TS daar niet om te doen was. Het was geloof ik meer wat doet het met je paard!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:45

runningkawa schreef:
Haha
ja je verdiende loon, elk pondje gaat door het mondje ( Knipoog Clown )
Zie je ook wel aan het verhaal van loes-freke

*pakt zweep*

Koe Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:47

aerdenhout1
Klopt

Maar ik denk dat veel mensen de mening hebben dat het wel meevalt als de stevigere persoon gewoon mee zit met de beweging.
En dat veel dames die hier aangevallen worden als zijnde te dik, niet zwaarder zijn als een lange vrouw of een man.
En daar hoor je niemand over dat we die mannen eens van die arme paardenrugjes af moeten halen Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 17:00

Daar zeg je wel wat bij ALS ze mee zitten in de beweging!! Maar....gisteren met de wedstrijden gezien...... als je veels te dik bent kan je bijna niet stevig zitten! Veels te dikke ruiter, paard zet een stap opzij en boem, grondwerk! En dan praat ik over VEELS te dik! Dus zo'n 120 A 130 kilo en een heel klein vrouwtje! Dat wil niet zeggen dat deze amazone geen aardig mens is...verre van dat...maar wel te dik om op een paard te zitten! Een lange ruiter ( een man b.v ) van 100 kilo heeft misschien wel overgewicht, maar kan toch beter in de bewegingen van zijn paard meekomen. ( mits een gevorderde ruiter natuurlijk! ) Nou weegt ook een volwassen grote man normaal niet veel meer dan 100 kilo lijkt me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 17:02

Ik moet zeggen dat ik de 20 kg veschil die ik heb, niets merk van dat ik trager reageer, minder kan doorzitten oid.

Nu heb ik natuurlijk niet de ervaring hoe het zou zijn als ik 120 kg zou wegen.
Zou dat ook werkelijk zo erg zijn?

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 17:03

runningkawa schreef:
aerdenhout1
Klopt

Maar ik denk dat veel mensen de mening hebben dat het wel meevalt als de stevigere persoon gewoon mee zit met de beweging.
En dat veel dames die hier aangevallen worden als zijnde te dik, niet zwaarder zijn als een lange vrouw of een man.
En daar hoor je niemand over dat we die mannen eens van die arme paardenrugjes af moeten halen Lachen

ik voel me niet aan gevallen, maar wilde even laten weten, dat mensen ook vaak gaan eten door dat ze kritiek krijgen, net zo iets als mensen niet meer gaan eten.
en daar voor moet je oppassen.
en ook deze personen, lezen deze berichten.
en dat is wat ik jullie duidelijk wilt maken.

en wat mijn overkomen is, waarom ik dik ben geworden.
is dus anders dan elk pontje door het mondje.
en ik ben 1.68 en zitten jullie goed op de stoel weeg 124 kilo
en daar ben ik echt niet blij mee, maar ik leer er mee leven, gelukkig ben ik nu al 4 jr dit gewicht.
en gelukkig bedoel ik, ben niet zwaarder geworden, na de bevalling van de jongste.
en ik kom er voor uit, en schaam me niet.
ik ben blij dat ik twee lieve en gezonde kinderen heb, dan maar overgewicht.
en dan maar niet meer paard rijden.

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 17:10

Het lijkt me wel behoorlijk vervelend hoor Loes-freke, wel zwaarder worden, terwijl je er helemaal niets aan kunt doen en eerder wel slank was. Gelukkig heb je er wel een paar prachtige kinderen voor teruggekregen en ik heb bewondering voor je keuze om niet meer te rijden.

Fantastisch hoe je er mee omgaat!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 17:14

Maar hier hebben we het toch niet over!! Dikke mensen zijn in mijn ogen net zoveel waard als hele dunne sprietjes!!!! Ik zal ook zeker niemand met overgewicht discrimineren, maar.... ik zal niet iemand van over de 100 kilo op mijn paarden zetten! En dat is niet omdat ik dikke mensen niet aardig vind...maar omdat ik de rug van mijn paarden wil sparen! Ben ik daardoor dan een dikke mensen hater??? Nee toch??? En ik ben dan misschien niet echt dik....maar als ik niet zo'n zware lichamelijke baan had woog ik ook wel veel denk ik! Ook ik weet n.l hoe moeilijk het is om als je te veel weegt weer op je goede gewicht te komen! En zeker naarmate je ouder wordt!