ze stonden in stands...
kwamen nooit buiten, zelfs niet eens in de buitenbak..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Esperanza schreef:De bewijzen zijn er ineens. Ik vind het nl wel frappant dat hij paarden die al zijn afgekeurd en uitbetaald door de verzekering ineens weer rad kan laten lopen!
Als hij ook maar 1 paard van de slacht kan redden, die daar ontercht opweg naar toe was, dan ben ik al blij met hem. En ookal zou ik het anders doen, je moet de ruiter aanpakken, want die is verantwoordelijk voor het goed begeleiden van zijn paard.
Citaat:Je gaat er op zitten, dus moet je zorgen dat hij je goed kan dragen, lekker soepel door zijn lijf wordt, enz. Die verantwoording heb je als ruiter. En ik denk dat zijn ´methode´ daar wel aan bijdraagt. En ik denk dat op iedere methode wel wat aan te merken valt.
guusje schreef:Maar je moet je afvragen waarom er zoveel mensen kritiek hebben op de methode........
Lusitana schreef:Even over weidegang/stalrust in verband met AdB:
KREUPELE paarden zijn heus niet gelukkiger in de wei, daar staan ze ook gewoon stil, of forceren het just, hebben pijn als ze even vlug moeten wijken voor een ander paard. In een groep zal een kreupel paard zich altijd onveilig voelen. .
Cer schreef:guusje schreef:Maar je moet je afvragen waarom er zoveel mensen kritiek hebben op de methode........
Omdat mensen nu eenmaal zo in elkaar zitten...![]()
Is het niet geheel menselijk om overal kritiek op te hebben? Op het weer, op de buren, op iemands kleding, op de regering. Noem maar op. En helemaal op iets wat niet strookt met wat men gewend is natuurlijk. Dat is helemaal onderheving aan kritiek
Tulandro schreef:Lusitana schreef:Even over weidegang/stalrust in verband met AdB:
KREUPELE paarden zijn heus niet gelukkiger in de wei, daar staan ze ook gewoon stil, of forceren het just, hebben pijn als ze even vlug moeten wijken voor een ander paard. In een groep zal een kreupel paard zich altijd onveilig voelen. .
Geloof mij nou maar, toen mijn paard kreupel was, werd hij letterlijk GEK op stal.. toen hij eenmaal op de wei stond, was hij weer helemaal vrolijk.
guusje schreef:Maar het gaat om de manier waarop die kreupele paarden weer rad worden gemaakt. De mensen met kritieken zien dan wel een paard wat zuiver gaat , maar geen paard wat helemaal lekker door zijn lijf loopt. En daar hebben ze gelijk in.
Maar zoals ik al vaak heb gezegd, zou je revalidatie niet moeten vergelijken met een training van een gezond paard
runningkawa schreef:Komt hij bij AdB zal het paard minder gaan kreupelen
En gaan lopen zoals ik hem daaar aantrof
Bij AdB noemen ze dit ook rad.
Ik noem dat minder kreupel
Citaat:Eigenlijk heb je 'kreupel' of 'niet kreupel'. Daar tussen zit niets.
De paarden op de filmpjes van AdB lopen niet zuiver
VValar schreef:runningkawa schreef:Komt hij bij AdB zal het paard minder gaan kreupelen
En gaan lopen zoals ik hem daaar aantrof
Bij AdB noemen ze dit ook rad.
Ik noem dat minder kreupel
Eigenlijk heb je 'kreupel' of 'niet kreupel'. Daar tussen zit niets
runningkawa schreef:Maar dat moet hij geen et voila roepen als het paard nog niet rad is
dan moet hij roepen er is verbetering, de rest komt later wel
Want zo laat hij de mensen geloven, die het niet zien of voelen, dat het paard rad is
En dat zie ik dan als een leugen
Lusitana schreef:Oh zeker wel.
Daar tussenin zit bv "gevoelig". Een paard loopt dan niet kreupel, maar reageert wel op pijnprikkels (als je op de gevoelige plek drukt bv). Gevoelig lopen kun je vaak wel voelen maar niet goed zien.
En er bestaat teugelkreupelheid, waarbij het paard feitelijk niet kreupel is maar zich wel kreupel toont onder de man.
en er zijn paarden die niet kreupel lopen, maar niet de buigproef door komen. Zo´n paard gaat dus rad, niet kreupel, maar is toch niet gaaf...
Er is wel degelijk een schemergebied tussen kreupel en rad.
runningkawa schreef:Maar dat is niet rad
Dus kun je licht kreupel noemen, of wat je ook wilt, maar rad is het niet
runningkawa schreef:Nee, hij zegt dan dat het paard weer goed loopt
En daarom vind ik het al geen fijne man.
Die ruiters voelen dan idd verbetering, maar zijn misschien net niet kundig genoeg om te voelen, dat het nog steeds niet goed is.
En dat vind ik heel erg![]()