Justarman schreef:ik ben het wel met tyrza eens.. en kom op zeg, gaan we nou commentaar leveren op onze topruiters en hun methodes..? en hen de grond in trappen..?! we zouden ze juist beter moeten ondersteunen en er achter moeten staan wat ze doen.. dat zou best eens kunnen helpen bij het ontstaan van nog betere prestaties.
Kijk naar FC groningen ( om maar een klein voorbeeld te noemen) hun prestaties vallen en staan met het medeleven en eerbetoon van het publiek, hun fans. Zo als die fans bijv. groningen ondersteunen en toejuichen, zo zouden wij onze topruiters moeten ondersteunen en toejuichen, door simpelweg achter ze te staan.
En tuurlijk heeft groningen niks met de dressuusport en hun methodes te maken, maar het duid wel aan hoe het publiek kan zorgen voor goede of juist slechte sfeer, die de prestaties beinvloeden..
En of wij diezelfde methode gebruiken is ons eigen zaak, maar ik vind het niet reeel om onze topruiters ermee de grond in te trappen. En zielig voor de paarden..? Kommop zeg, hebben jullie er wel een idee van hoeveel Anky , Edward etc. om hun paarden geven..? de grooms en dure hoefsmeden, tandartsen en dierenartsten die ze betalen om hun paarden soms alleen maar te controleren op gezonheid van alles..? hoeveel tijd ze erin steken om die paarden gelukkig te maken, de dure stallencomplexen etc. Nou dat vind ik niet zielig hoor..!
AMEN!! (dit roep ik overigens al weken..