Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knollentuin schreef:Ik noemde de hulp scherp en iemand anders noemde het een trucje, ik noem het een handigheidje om even snel te verkrijgen wat je wil, maar geen gewenste techniek.
Een hogere handhouding kan alleen als er een hogere halshouding is als gevolg van oprichting ( daar gaan we weer....
Handen hoog houden als de hals laag is is gewoon niet ok, en idd de verhalen van dan ligt t bit in de mondhoeken ken ik maar waar zit dan de rest van het bit? Tegen het verhemelte?? En als t enkelgebroken is drukt de punt van t scharnier in de tong...?
Handhouding hoort evenwijdig gelijk te zijn, links en rechts even hoog en aangepast aan de hals en handhouding van t paard.
Ik heb geen idee of er beeldmateriaal van is eigenlijk, er liep wel een man veel te filmen, maar waar hij bij hoorde weet ik niet
DarkoFoitzik schreef:Sinnej, dat is mijn gedachte gang. Hulpen zijn uiteindelijk een afspraak tussen jouw en je paard. Ookal komen veel hulpen uit een biomechanisch standpunt.
Weer verschillende meningen. Mijn instructrice (die heb ik ook niet gevraagd ) geeft aan dat de hoge hand veel gebruikt wordt in de franse school.
knollentuin schreef:Ik noemde de hulp scherp en iemand anders noemde het een trucje, ik noem het een handigheidje om even snel te verkrijgen wat je wil, maar geen gewenste techniek.
Een hogere handhouding kan alleen als er een hogere halshouding is als gevolg van oprichting ( daar gaan we weer....
Handen hoog houden als de hals laag is is gewoon niet ok, en idd de verhalen van dan ligt t bit in de mondhoeken ken ik maar waar zit dan de rest van het bit? Tegen het verhemelte?? En als t enkelgebroken is drukt de punt van t scharnier in de tong...?
Handhouding hoort evenwijdig gelijk te zijn, links en rechts even hoog en aangepast aan de hals en handhouding van t paard.
Ik heb geen idee of er beeldmateriaal van is eigenlijk, er liep wel een man veel te filmen, maar waar hij bij hoorde weet ik niet
Babootje schreef:Ik ken de 3e werking ook zoals Simpelman hem omschrijft.
Bij de huidige ORUN geschoolde instructeurs zie ik hem eerlijk gezegd niet meer gebruikt worden.
Antoine de Bodt deed er veel mee
Sizzle schreef:Het is letterlijk een handleiding zoals handleidingen geschreven worden.
Geen woord te veel.
Verwacht geen romantiek en proza.
Gewoon duidelijke taal met tekeningetjes.
Je zult echt moeten lezen, niet een beetje bladeren in tegenstelling tot de meeste paarden boeken waar veel geblaat en weinig wol te vinden is.