S_en_Z schreef:Over realistische doelen en doelen behalen gesproken.
Wees eerlijk tegenover jezelf en je paard als je een terugslagje hebt.
Soms betekend dat namelijk niet dat je het op moet geven, maar dat je je doel moet bijstellen. Een stapje terug maar toch in de richting van het doel dat je behalen wilt. Hetzij door een andere benadering.. Of gewoon Even iets anders doen voor je verder gaat.
Ik heb een cursus/clinic meegedaan die heet "Bewust wedstrijd rijden" van bokker Zooist. Was heel erg leuk! Met veel dingen was ik al bezig maar ik werd nog bewuster gemaakt van mijn onbewust bewust zijn.(volgen jullie t nog?)
Daarin moesten we bijvoorbeeld ook een uiteindelijk doel bedenken (die realistisch is), die opsplitsen in kleine doelen waar je naartoe werkt om uiteindelijk je grote doel te bereiken.
En nog veel meer dingen, maar dat is zoveel informatie.. Die moet je zelf opnemen op zo'n dagje
Wat een leuke mail!
Inderdaad, ZO waar!
Ik heb het altijd over een HAALBAAR doel.
Stel jezelf een haalbaar doel dat je al heel snel kunt bereiken. Dan is de rest alleen maar meegenomen.
Bijvoorbeeld voor een wedstrijdruiter.
Binnenkomen bij A, Halthouden bij X.
Een haalbaar doel kan zijn dat je paard inderdaad stilstaat bij X.
Een haalbaar doel kan óók zijn dat je glimlacht naar de jury. Of zo. Whatever.
Heb je helemaal aan het begin je haalbare doel gehaald, dan is de rest van de proef alleen nog maar GENIETEN.
En de grap .. de rest van de proef wordt ontspannen gereden, want er staat niets meer te verliezen.
Het resultaat? Dat kun je wel raden!