vur schreef:Lang niet alle paarden doen een viertakt in een pirouette. Sommigen bljiven gewoon mooi in een drietakt galopperen. Ik heb ze gezien.
Met het blote oog lijkt dat zo ja. In werkelijkheid blijkt het niet zo te zijn.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
horseyfries schreef:Ik vind dit als jury veel beter http://www.equestro.be/wp-content/uploa ... ishots.jpg
Ailill schreef:horseyfries schreef:Ik vind dit als jury veel beter http://www.equestro.be/wp-content/uploa ... ishots.jpg
Geen fijn beeld, paard mag veel meer zakken van achteren en hij zet z'n kaak vast.
Ailill schreef:horseyfries schreef:Ik vind dit als jury veel beter http://www.equestro.be/wp-content/uploa ... ishots.jpg
Geen fijn beeld, paard mag veel meer zakken van achteren en hij zet z'n kaak vast.
horseyfries schreef:Burl, je gaat me toch niet vertellen dat je de galoppirouette van het filmpje van TS beter vind hé? Pas op of ik plaats een still
horseyfries schreef:Fijn dat je al weet hoe het moet Ailill, dat is stap één. Een paard zelf opleiden tot dat niveau stap twee
[ Afbeelding ]
Uploaded with ImageShack.us
Om even terug te komen op het eigenlijke topic, dus dit is volgens jou en de TS en de anderen die vinden dat het filmpje laat zien hoe een piaffe volgens de FEI reglementen eruit hoort te zien, het voorbeeld van een perfecte piaffe?
horseyfries schreef:Ailill schreef:Geen fijn beeld, paard mag veel meer zakken van achteren en hij zet z'n kaak vast.
Waar zie jij die kaak dan vastzitten? En jij vind daadwerkelijk de piaffe van de OP beter dan deze? Met de omschrijving van de FEI erbij?
Wil je even een lijn trekken naar de schoft vanaf hoogste punt achterhand en me dan nog eens vertellen of dit paard niet zakt? En doe het dan voor de aardigheid ook eens met het paard uit de OP?
Ailill schreef:Ik zie z'n kaak op zich niet vastzitten, maar ik zie wel een sterk aangespannen spier onderin zijn hals, niet goed. Inderdaad, vanaf de schoft gezien zakt het achterlichaam zeker. Maar de oefening moet vanuit de achterbenen komen, naar voren toe. Het lijkt wel alsof het paard zijn hele lichaam vanaf de voorkant van het zadel (zijn schoft/schouder) vast zet. Dan zit er dus iets niet goed met de verbinding van/naar achteren toe.
burl schreef:horseyfries schreef:Burl, je gaat me toch niet vertellen dat je de galoppirouette van het filmpje van TS beter vind hé? Pas op of ik plaats een still
Uch?? waar zou ik dat geschreven hebben? Ik heb helemaal geen filmpjes van pirouettes bekeken.
Ik mis bij Parzival het kantelen van de bekken en het buigen van het spronggewricht. Parzival hupt de achterkant omhoog.
Deze piaffe vind ik aansprekender.
[ Afbeelding ]
horseyfries schreef:Ailill schreef:Ik zie z'n kaak op zich niet vastzitten, maar ik zie wel een sterk aangespannen spier onderin zijn hals, niet goed. Inderdaad, vanaf de schoft gezien zakt het achterlichaam zeker. Maar de oefening moet vanuit de achterbenen komen, naar voren toe. Het lijkt wel alsof het paard zijn hele lichaam vanaf de voorkant van het zadel (zijn schoft/schouder) vast zet. Dan zit er dus iets niet goed met de verbinding van/naar achteren toe.
Gek, ik zie juist een bovenhalsspier die aangespannen is, jij niet?
burl schreef:horseyfries schreef:Burl, je gaat me toch niet vertellen dat je de galoppirouette van het filmpje van TS beter vind hé? Pas op of ik plaats een still
Uch?? waar zou ik dat geschreven hebben? Ik heb helemaal geen filmpjes van pirouettes bekeken.
Ik mis bij Parzival het kantelen van de bekken en het buigen van het spronggewricht. Parzival hupt de achterkant omhoog.
Deze piaffe vind ik aansprekender.
[ Afbeelding ]
horseyfries schreef:Burl, je weet toch hopelijk nog waar dit topic over gaat? Over het filmpje uit de beginpost, wat veel meer volgens FEI reglementen gereden zou zijn dan de ruiters van tegenwoordig doen. En als jij dus commentaar hebt op de galoppirouette foto van Adelinde, dan bij deze even een verzoek om het filmpje in de OP te bekijken en te antwoorden op de vraag hoe je daar de lengtebuiging, en de verdere uitvoering van de galoppirouettes vind. Om on topic te blijven!