Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Uquido84 schreef:Mensen, een paard leert door druk op en druk af. Druk=vervelend, druk af=beloning. Ik kan me geen andere manier indenken waarop ik mn paard zou kunnen gaan trainen.
Ik acht mezelf kundig genoeg een slof te gebruiken op een manier die het welzijn van mijn paarden, en de omgeving, niet schaad.
Weet ook niet hoe ik de illusie heb kunnen wekken dat ik geen slofteugel zou gebruiken. Immers ik reageer in een topic waar het om gaat of ik het gebruik daar van positief vind.
Dus dat.

dior_bokt schreef:Ik rij mijn paard niet kapot met de slof tussen de voorbenen door.
Ik heb dat bij iemand anders zien gebeuren, dat het paard rodeplek tussen de voorbenen kreeg.
Als je de slof gaat gebruiken tussen de voorbenen door, ik vind de slof aan de zijkant vast gaan maken ook veel veiliger dan tussen de voorbenen door gaan vastmaken.
Daarom gebruik ik de slof bij mijn paard ,aan de zijkant omdat te gaan voorkomen.
De slof hangt er in een boogje bij , Dat is niet te strak in mijn ogen dan.
dior_bokt schreef:Ik rij mijn paard niet kapot met de slof tussen de voorbenen door.
Ik heb dat bij iemand anders zien gebeuren, dat het paard rodeplek tussen de voorbenen kreeg.
Als je de slof gaat gebruiken tussen de voorbenen door, ik vind de slof aan de zijkant vast gaan maken ook veel veiliger dan tussen de voorbenen door gaan vastmaken.
Daarom gebruik ik de slof bij mijn paard ,aan de zijkant omdat te gaan voorkomen.
De slof hangt er in een boogje bij , Dat is niet te strak in mijn ogen dan.
door grof te gaan rijden, dat is het enige waar door dat kan in mijn ogen. dat je schuurplekken gaat krijgen. of wondjes tussen de voorbenen door. dior_bokt schreef:Die schuurplek tussen de voorbenen is gekomen door de gespen van de slof.
Omdat daar geen clipjes aan zitten maar gespen,
Ik heb zelf een slof met clipjes aan beide kanten, en twee lussen die je er los vanaf kunt gaan klikken.
Dat is echt De ideale" slofteugel om te gaan gebruiken.![]()
Mijn paard heeft nog nooit wondjes gehad van de slof.
Ik snap ook niet hoe mensen dat voor elkaar kunnen gaan krijgen.door grof te gaan rijden, dat is het enige waar door dat kan in mijn ogen. dat je schuurplekken gaat krijgen. of wondjes tussen de voorbenen door.

jetla schreef:Daar waar de rijkunst op houd bereid de zadelkamer uit.
Uquido84 schreef:Tussen de voorbenen aan de onderkant. Dit omdat de meeste slofteugels, voor mijn paarden, te kort zijn om lang genoeg te laten als je wil inbuigen.
Vanwaar je vraag "The_Stig"?