cherie78 schreef:Moll schreef:@ cherrie, das inneres Bild must richtig sein, hoop dat ik het goed schrijf, eigen houding is op de voorhand, dus de ruiter gaat inderdaad bepalen wat beter is voor het paard, en ja dat is zeker klassiek
Door oefeningen en nogmaals door een paard GOED aan het been/zit te hebben, komt een paard "vanzelf" op het achterbeen.
Een paard wat in het begin van de opleiding teveel voorwaarts (tempo) wordt gereden, zal inderdaad veel meer op de voorhand blijven.
Juist door een rustig/langzaam tempo zal het paard zijn passen kunnen afmaken en sterker worden in de achterhand.
Niet alleen het rurstige/langzame tempo zorgt voor het sterker worden van de achterhand, maar juist oefeningen doen.
Ik zie dan ook "oefeningen doen" als middel en niet als DOEL om mijn doel te bereiken.
Wat doel je nou op want, ongeacht of je nou into frame werkt of frame before, blijft dit het zelfde wat je beschrijft, maar goed ik heb het je al eens eerder gevraagd, en ik weet het antwoord al, maar voor ieder ander hoe los je het op met een paard die een herten hals heeft.