quartel schreef:xNursiex schreef:lijkt me lastig om te zien. Twee weken terug had mijn Merens me toch een snertdag, maarja ik had een cursus en kon niet zomaar stoppen anders was het echt een stapritje geworden. Hij was niet vooruit te branden, misschien niet lekker of gewoon slechte pet op?
Vandaag echter stoven we weer lekker door de bak heenMaar hoe had jij mij die eerste dag dan beoordeelt? Dat mijn 10 kilo te veel hem in de weg zaten? Dat ik maar nooit meer op mocht stappen? En hoe had je dat vandaag gezien? Een mollige ruiter met een mollig paard die samen lekker goedzakkig door de bak galopperen?
we hebben het toch niet over 10 kg?
ik doel echt op iemand op een gemiddeld paard met ernstig overgewicht
Maar ik bedoel maar .. het is lastig te beoordelen op het eerste zicht, dan zou je iemand beter moeten kennen, het trainingsschema kennen en daarbij niet iemand zomaar van het paard afsleuren maar met takt iemand ondersteunen.
Maar hoe had jij mij die eerste dag dan beoordeelt? Dat mijn 10 kilo te veel hem in de weg zaten? Dat ik maar nooit meer op mocht stappen? En hoe had je dat vandaag gezien? Een mollige ruiter met een mollig paard die samen lekker goedzakkig door de bak galopperen?

Tenslotte valt mij niet te verwijten dat ik te zwaar ben voor mijn paard en daar doe, maar vooral láát, ik een hoop voor.
Maar iedere keer als het over gewicht gaat geeft de desbetreffende ruiter aan dat ze er echt niks aan kan doen, dat het door ziekte komt. Maar achter haar rug om wordt er wel geroddeld over het vele slechte eten dat ze consumeerd. Maarja, ik snijd het onderwerp niet meer aan want het is, en ze heeft een erg kleine pony ook nog, duidelijk dat ze er niks aan wil doen.